برگزاری نمایشگاه دستاوردهای مدارس و مراکز غیر دولتی در اسفند 97

رده: خبر
زمان:
برگزاری نمایشگاه دستاوردهای مدارس و مراکز غیر دولتی در اسفند 97

مدیرکل مدارس و مراکز غیر دولتی، محمد محسن بیگی با اشاره به این‌که مدارس و مراکز غیر دولتی بخش اجتناب‌ناپذیری از آموزش و پرورش و نظام تعلیم و تربیت است، بیان کرد: اولین نمایشگاه دستاوردهای مدارس و مراکز غیر دولتی، با شعار مهارت، یادگیری و خلاقیت به مدت 4 روز از 5 تا 8 اسفند؛ در مصلی امام خمینی (ره) برگزار می‌شود.

شکل‌گیری مدارس غیر دولتی

از اواخر قرن 19 میلادی، به تدریج مدارس جدید جایگزین شیوه‌های سنتی آموزش در ایران شدند. با وجود این‌که در قانون اساسی کشور، از زمان مشروطه تاکنون، هم‌واره بر ایجاد امکانات، جهت آموزش رایگان توسط دولت تاکید شده بود اما محدودیت‌هایی از نظر مالی وجود داشت که نیاز به مشارکت مردم در اداره امور مدارس، داشت. همین امر سبب شکل‌گیری و ورود بخش خصوصی به حوزه‌ی تعلیم و تربیت شد. اکنون با گذشت سه دهه از فعالیت مدارس غیر دولتی، هنوز امکان و موقعیتی فراهم نشده تا فرهنگیان و فعالان این مدارس، بتوانند شایستگی‌ها و توانایی‌های خود را به نمایش بگذارند. بر پایه‌ی همین ضروریات و در همین راستا، هم‌زمان با چهلمین سال‌گرد پیروزی انقلاب اسلامی، اولین نمایشگاه دستاوردهای مدارس و مراکز غیر دولتی در اسفند سال جاری برگزار خواهد شد.

فعالیت مجدد مدارس غیر دولتی

محسن بیگی با اشاره به این مطلب گفت: مدارس غیر دولتی از سال 68، مجددا فعالیت خود را آغاز کردند و امروزه بیش از یک میلیون و 500 هزار دانش‌آموز را تحت پوشش خود قرار داده‌اند. تعداد مدارس غیر دولتی و مدارس خصوصی روز به روز در حال افزایش است. مدارس غیر دولتی نه تنها توانسته‌اند به دولت کمک زیادی کنند؛ بلکه بخش زیادی از کمبود نیروی انسانی را نیز پوشش داده‌اند و به واسطه‌ی مدارس غیر دولتی، مشارکت مردم نیز افزایش یافته است.

مشارکت مردم در امر تعلیم و تربیت

بیگی در رابطه با مدارس و مراکز غیر دولتی گفت: مشارکت خانواده‌ها در امر تعلیم و تربیت، بسیار مورد استقبال قرار گرفته است و مدارس غیر دولتی، بهترین نماد مشارکت مردم در امر تعلیم و تربیت هستند. مشارکت مردم در پروسه‌ی تعلیم و تربیت، تنها به کمک‌های مالی ختم نمی‌شود، بلکه مهم‌تر از آن، اعلام نیاز دانش‌آموزان به مدارس و تعامل در یافتن راه‌های مناسب برای روندی بهتر در تعلیم و تربیت دانش‌آموزان در مدارس است.

اولین نمایشگاه دستاوردهای مراکز و مدارس غیر دولتی

مدیر کل مدارس و مراکز غیر دولتی ضمن اشاره به این‌که، به سبب اطلاع‌رسانی نادرست، انتظارات از مدارس خصوصی به شکلی اشتباه در ذهن‌ها نقش بسته شده است، گفت: شورای موسسان مراکز و مدارس غیر دولتی قرار است در اسفند سال جاری، در تاریخ 5 تا 8 اسفند، اولین نمایشگاه دستاوردهای مراکز و مدارس غیر دولتی را در مصلی امام خمینی تهران برگزار کنند تا به واسطه‌ی این نمایشگاه دستاوردهای مراکز و مدارس غیر دولتی در معرض دید و قضاوت مردم و مسئولان و رسانه‌ها قرار گیرند.

موفقیت‌های پنهان مدارس غیر دولتی

وی به جزئیات و اهداف برگزاری این نمایشگاه اشاره کرد و گفت: هدف برگزاری نمایشگاه دستاوردهای مدارس و مراکز غیر دولتی این است که موفقیت‌ها و دستاوردهای پنهانی مدارس غیر دولتی در معرض دید مردم قرار گیرد. این موفقیت‌های پنهان شامل موفقیت‌هایی است که گاهی به نام مدارس و مراکز غیر دولتی، تمام نشده‌اند و مردم از آن‌ها بی‌اطلاع هستند؛ هم‌چنین روش‌های آموزشی، تربیتی و پرورشی است که در مدارس خصوصی با نظر مردم به اجرا در می‌آید.

محمد محسن بیگی افزود: در نمایشگاه دستاوردهای مدارس و مراکز غیر دولتی، برای هر استان یک غرفه در نظر گرفته شده است. در این نمایشگاه، معرفی قابلیت‌ها و موفقیت‌های مدارس غیر دولتی در سه بخش دستاورد، رویکرد و زیر ساخت خواهد بود. به این صورت که در بخش رویکرد، به معرفی سیاست‌ها و برنامه‌های اجرایی مدارس؛ در بخش دستاوردها، به لوح، مدال و موفقیت‌های کسب شده در حوزه‌های مختلف و در بخش زیر ساخت، به معرفی تجهیزات و امکانات کمک آموزشی در مدارس، خواهند پرداخت.

b xpx
# / b
xpx b
# / b

افزودن
b
/ /
: