مشاهده نمرات امتحانات نهایی دوازدهم

رده: خبر
زمان:

نمرات امتحانات نهایی دوازدهم قابل مشاهده شد؛

نمرات امتحانات نهایی دوازدهم قابل مشاهده شد؛

طبق آخرین اخبار و با توجه به اینکه فرایند تصحیح اوراق به صورت کامل به پایان نرسیده، در حال حاضر فعلاً نمرات دروس تصحیح شده بارگذاری شده‌اند و به مرور نمرات تکمیل خواهند شد. بر اساس اطلاعیه وزارت آموزش‌و پرورش، نمرات امتحانات نهایی پایه دوازدهم از شنبه 16 تیرماه به روی پنجره خدمات الکترونیک آموزش و پرورش قرار گرفت.

اعلام جزئیات برگزاری آزمون انتخاب مدرسان آموزش خانواده

اعلام جزئیات برگزاری آزمون انتخاب مدرسان آموزش خانواده

عاطفه سادات مدبرنژاد، مدیرکل انجمن اولیا و مربیان وزارت آموزش‌و پرورش درباره شرایط متقاضیان در آزمون انتخاب مدرسان آموزش خانواده در دو بخش عمومی و اختصاصی گفت: «در شرایط عمومی مواردی چون مستخدم (رسمی‌، آزمایشی، قطعی و پیمانی‌) بازنشسته یا شاغل آموزش‌و‌پرورش، دانشگاه‌های دولتی و غیردولتی (صرفا اساتید)، دارا بودن حداقل مدرک کارشناسی ارشد یا معادل حوزوی‌، داشتن حداقل 30 سال سن، برخورداری از سلامت جسم و روان و داشتن قدرت بیان، نداشتن سابقه محکومیت قضایی، تاهل و ... شامل می‌شود.» وی با بیان اینکه کسانی که موفق به اخذ گواهینامه مدرسی شوند به‌عنوان مدرس در دوره‌های آموزش خانواده حضور پیدا می‌کنند ادامه داد: «زمان برگزاری آزمون در استان‌های مختلف، متفاوت است و متقاضیان برای هر استان باید به اداره انجمن اولیا و مربیان همان استان مراجعه کنند. پس از موفقیت در آزمون و مصاحبه، افراد دارای گواهینامه مدرسی برای مدت زمانی موقت از انجمن اولیا و مربیان آموزش‌وپرورش می‌شوند و تدریس یک یا تعدادی از موضوعات تخصصی خانواده در جهت آموزش والدین دانش‌آموزان را برعهده می‌گیرند.

اطلاعیه برای متقاضیان انتخاب رشته علوم ورزشی و رشته‌های دارای آزمون عملی هنر

به نقل از سازمان سنجش، پیرو اطلاعیه مربوط به پرینت کارت ورود به جلسه آزمون سراسری نوبت دوم 1403 در خصوص آزمون عملی رشته علوم ورزشی و همچنین تعدادی از رشته‌های گروه آزمایشی هنر (عنوان این رشته‌ها در بند 8 اطلاعیه مذکور اعلام شده) در آزمون سراسری سال 1403 به اطلاع می‌رساند: طبق بند 1 ماده 2 مصوبه سیاست‌ها و ضوابط ساماندهی سنجش و پذیرش متقاضیان ورود به آموزش عالی (پس از پایان متوسطه) و اصلاحیه آن، مصوب شورای عالی انقلاب فرهنگی، نمره‌کل آزمون اختصاصی حداکثر برای دو سال برای همان گروه آزمایشی معتبر است. برای رشته‌های دارای آزمون عملی (رشته علوم ورزشی و تعدادی از رشته‌های گروه هنر)، آزمون عملی به عنوان یک درس تخصصی با ضریب 12 در نمره‌کل آزمون اختصاصی مربوط به آن رشته دارای آزمون عملی، لحاظ می‌شود و این نمره‌کل آزمون اختصاصی با احتساب درس عملی برای آن رشته، دو سال اعتبار دارد.

کلاس‌های جبرانی برای دانش‌آموزان در تابستان برگزار می‌شود

کلاس‌های جبرانی برای دانش‌آموزان در تابستان برگزار می‌شود

مدیرکل دفتر آموزش دوره اول متوسطه یزدانی درباره بررسی اُفت تحصیلی دانش‌آموزان اعلام کرد: «خرداد امسال مطابق با آیین‌نامه ارزشیابی تحصیلی تربیتی، آزمون سه درس علوم تجربی‌، ریاضی و فارسی پایه نهم با اهتمام مرکز ارزشیابی و تضمین کیفیت نظام آموزش و پرورش به‌صورت هماهنگ کشوری برگزار شد. امید است پس از دریافت اطلاعات (نمره دانش‌آموزان در تک تک دروس‌) از نتایج همه دروس در هر سه پایه تحصیلی (هفتم، هشتم و نهم‌) تحلیل‌های لازم انجام گیرد تا در دانش‌افزایی و رفع نواقص یا کج‌فهمی‌های دانش‌آموزان در تابستان اقدامات لازم صورت گیرد.» وی افزود: «با توجه به نتایج حاصله از این تحلیل‌ها برنامه منسجمی برای آموزش معلمان و دانش‌آموزان خواهیم داشت. از جمله این برنامه‌ها برگزاری کلاس‌های جبرانی برای دانش‌آموزان تجدیدی در تابستان است.»

b xpx
# / b
xpx b
# / b

افزودن
b
/ /
: