نوبت اول کنکور 1403 برگزار شد

رده: خبر
زمان:
نوبت اول کنکور 1403 برگزار شد

نوبت اول کنکور 1403 پنجشنبه و جمعه گذشته در سراسر کشور برگزار شد. رییس سازمان سنجش آموزش کشور گفت: نوبت اول آزمون سراسری 1403 برای داوطلبان چهار گروه آزمایشی علوم ریاضی، فنی و علوم انسانی، زبان‌های خارجی و هنر، پنجشنبه 6 اردیبهشت ماه جاری در دو نوبت صبح و عصر برگزار شد. دومین و آخرین روز نوبت اول کنکور نیز با شرکت بیش از نیم میلیون (501 هزار) داوطلب در گروه آزمایشی علوم تجربی جمعه 7 اردیبهشت ماه در 412 شهر، 624 حوزه اصلی و 1993 حوزه فرعی آغاز شد. در این آزمون در مجموع یک میلیون و 152 هزار و 518 داوطلب ثبت‌نام کرده‌اند که 63 درصد آنها زن و 37 درصد مرد هستند. در آزمون اختصاصی پذیرش دانشجو - معلم نیز 660 هزار و 393 نفر ثبت‌نام کرده‌اند که از این تعداد 66 درصد زن و 34 درصد مرد هستند.

تیم ملی والیبال دانش‌آموزی ایران به فینال رقابت‌های جهانی راه یافت؛

تیم ملی والیبال دانش‌آموزی ایران به فینال رقابت‌های جهانی راه یافت؛

تیم ملی والیبال دانش‌آموزی با نتیجه 20 بر 18 دست پنجم را نیز به سود خود خاتمه داده با شایستگی راهی فینال مسابقات شدند. به گزارش خبرگزاری‌ها، تیم ملی والیبال دانش‌آموزی ایران که با پیروزی‌های پیاپی و عبور از تیم‌های قدرتمندی چون آلمان، بلژیک، هلند و ایتالیا به مرحله نیمه‌نهایی راه یافته بود. شنبه در ادامه بازی‌های درخشان خود و در حضور سفیر ایران در صربستان، دیدار حساسی را مقابل چین تایپه برگزار کرده و راهی فینال رقابت‌های والیبال دانش‌آموزان جهان شد.

رقابت 340 هزار دانش‌آموز در آزمون مدارس سمپاد و نمونه دولتی امسال

رقابت 340 هزار دانش‌آموز در آزمون مدارس سمپاد و نمونه دولتی امسال

رسولی کارشناس مسئول برنامه‌ریزی مدارس خاص آموزش متوسطه وزارت آموزش و پرورش روز شنبه 8 اردیبهشت در جمع خبرنگاران گفت: در حال حاضر سه هزار مدرسه شبانه‌روزی در حوزه متوسطه اول و دوم در کشور فعالیت دارند که مدارس شبانه‌روزی متوسطه دوم در حوزه نظری، کار دانش و فنی حرفه‌ای فعالیت دارد و میزان دانش‌آموزان مشغول به تحصیل در کل این مدارس 350 هزار نفر است. رسولی خاطرنشان کرد: هزار و 146 مدرسه نظری در کشور فعال است که 167 هزار دانش‌آموز در این مدارس فعالیت دارند. وی با بیان اینکه یک میلیون و 800 هزار دانش‌آموز در دوره دوم متوسطه نظری در کشور مشغول به تحصیل هستند، گفت: 9 درصد دانش‌آموزان متوسطه نظری در مدارس شبانه روزی کشور تحصیل می‌کنند و نشان می‌دهد باید توجه ویژه‌ای به این حوزه شود و مدارس شبانه روزی تقویت شوند. ثبت نام در این آزمون مدارس استعدادهای درخشان و مدارس نمونه دولتی تا چهارشنبه گذشته به مدت 20 روز انجام شد و 340 هزار دانش‌آموز برای شرکت در این آزمون ثبت نام کردند.

جذب دانشجویان دانشگاه‌های کشور در دانشگاه فرهنگیان از مهر امسال

جذب دانشجویان دانشگاه‌های کشور در دانشگاه فرهنگیان از مهر امسال

رجبعلی برزویی، رئیس دانشگاه فرهنگیان گفت: طرحی قرار است از مهر امسال اجرا شود که رتبه معلمی نام دارد. در این طرح از ظرفیت دانشگاه‌های کشور برای جذب دانشجومعلم استفاده خواهد شد. وی ادامه داد: آیین‌نامه راتبه معلمی تا یک ماه آینده برای تصویب به شورای عالی آموزش ارسال می‌شود که از مهر امسال پذیرش دانشجو در دانشگاه فرهنگیان صورت خواهد گرفت. رئیس دانشگاه فرهنگیان گفت: دانشجویانی که در دانشگاه‌های خوب و سطح بالا درس می‌خوانند فراخوان خواهند شد به‌طوریکه دانشجویانی که دو سال از درس دانشگاه را گذرانده باشند با یکسری حداقل‌های معدلی و شرایط‌های متعددی که گذاشته خواهد شد، فراخوان می‌شوند که از سال دوم تحصیلی بورسیه آموزش و پرورش می‌شوند و مثل بقیه دانشجویان دانشگاه فرهنگیان، نیروی آموزش و پرورش خواهند شد. برزویی گفت: این دانشجویان علاوه بر درس‌های که در دانشگاه مبدا می‌گذرانند درس‌های مورد نیاز دانشگاه فرهنگیان را نیز خواهند گذراند.

b xpx
# / b
xpx b
# / b

افزودن
b
/ /
: