نیروهای جوان جایگزین معلمان بازنشسته

رده: خبر
زمان:

دبیر هیات مرکزی گزینش وزارت آموزش و پرورش اظهار کرد: به زودی 60 تا 90 هزار نیرو در آموزش و پرورش کشور بازنشسته می‌شوند و باید به همین اندازه استخدام داشته باشیم.

نیروهای جوان جایگزین معلمان بازنشسته

نیروهای جوان جایگزین معلمان بازنشسته

سید امیر محمد خرازانی دبیر هیات مرکزی گزینش در گردهمایی گزینش‌گران آموزش و پرورش شهرستان‌ها و مناطق استان با اعلام این خبر افزود: در سال‌های آینده باید نیروهای جوان و کارآمد به نظام تعلیم و تربیت وارد و با برنامه‌ریزی، نیروهای انقلابی، متعهد و متخصص به کار گرفته شوند. او ادامه داد: گزینش امری حساس و مهم است و ما در وزارت آموزش و پرورش به دنبال ایجاد تحول در گزینش و به روزرسانی روش‌ها هستیم. مشاور وزیر و دبیر هیات مرکزی گزینش وزارت آموزش و پرورش گفت: دنبال ایجاد تحول در گزینش و گزینشی هوشمندانه، دقیق و به روز هستیم. وی با بیان این مطلب که گزینش برای دانشگاه فرهنگیان در مدت زمان طولانی‌تری انجام می‌شود، افزود: در گروه آموزش ابتدایی هم چون پذیرش به صورت نیمه متمرکز انجام می‌شود، روند گزینش طولانی‌تر است. خرازانی گفت: آینده نظام و انقلاب منوط به انتخاب‌ها و گزینش نیرو در آموزش و پرورش است، چرا که مسیر توسعه کشور از آموزش و پرورش می‌گذرد.

افزایش «تاثیر سوابق تحصیلی در کنکور» در صورت اطمینان از امنیت امتحانات نهایی

افزایش «تاثیر سوابق تحصیلی در کنکور» در صورت اطمینان از امنیت امتحانات نهایی

منصور کبگانیان در حاشیه جلسه شورای ستاد راهبری «نقشه جامع علمی کشور» گفت: صد و شصت و نهمین جلسه شورای ستاد راهبری نقشه جامع علمی کشور برگزار شد و در آن گزارشی در ارتباط با نحوه اجرای نوبت نخست کنکور و مصوبه «سنجش و پذیرش» شورای عالی انقلاب فرهنگی ارائه شد. قائم مقام و دبیر ستاد راهبری اجرای نقشه جامع علمی کشور، با بیان اینکه اگر از امنیت و صحت امتحانات نهایی آموزش و پرورش اطمینان حاصل کنیم، تاثیر سوابق تحصیلی در کنکور را افزایش خواهیم داد؛ تصریح کرد: به دنبال افزایش میزان تاثیر سوابق تحصیلی در پذیرش نهایی کنکور داوطلبان هستیم. در حال حاضر بر اساس آنچه از قبل تصویب شده میزان تاثیر سوابق تحصیلی تا سقف 60 درصد افزایش خواهد یافت که این میزان باید اضافه شود.

جزییات گزینش معلمان مدارس غیردولتی

جزییات گزینش معلمان مدارس غیردولتی

احمد محمودزاده رئیس سازمان مدارس، مراکز غیردولتی و توسعه مشارکت‌های مردمی با تبریک آغاز ماه رجب و ولادت با سعادت امام باقر(ع)، اظهار کرد: برنامه‌ریزی شده است تا در سال‌های آینده، مدارس غیردولتی به سمت مدارس هیأت امنایی با نگاه مشارکت‌های چند وجهی حرکت کند. وی با اشاره به لزوم افزایش صلاحیت‌های حرفه‌ای و عمومی معلمان مدارس و مراکز غیردولتی، گفت: مأموریت آموزش و پرورش، تربیت انسان و انسان‌سازی است که این فعالیت تضمین آینده کشور است و بنابر تعبیر رهبر فرزانه انقلاب، برای یک کشور، یک تمدن، یک ملت، مهم‌تر از همه سرمایه‌ها، سرمایه انسانی است. وی خبر داد: در راستای توسعه مهارت‌های معلمان مدارس غیردولتی، تفاهم نامه‌ای بین سازمان مدارس غیردولتی با دانشگاه فرهنگیان برای آموزش 170 هزار معلم مدارس غیردولتی منعقد شد.

آغاز اجرای طرح «کانون مدرسه» از این ماه

آغاز اجرای طرح «کانون مدرسه» از این ماه

مدیرعامل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان جزئیات طرح «کانون مدرسه» را اعلام کرد و گفت: در فاز اول حدود هشت میلیون دانش‌آموز تحت پوشش قرار می‌گیرند؛ طرح از اوایل بهمن شروع می‌شود و تا پایان خرداد ادامه خواهد داشت. حامد علامتی در این‌باره اظهار کرد: طرح کانون مدرسه از جمله طرح‌های ارزشمندی است که می‌تواند هم کانون و هم مدارس را فعال کند. وی افزود: 1000 مرکز فرهنگی و هنری در سطح کشور داریم که پیرامون آنها هر تعداد مدرسه ابتدایی است به این مراکز ما که حدود 60 نوع فعالیت فرهنگی، ادبی و هنری دارند، مرتبط شده و این امکانات را در اختیار مدارس قرار خواهند داد. مدیرعامل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان با بیان اینکه این فعالیت‌ها متناسب با سرفصل درسی بچه‌ها انتخاب شده گفت: دانش‌آموزان در قالب سفرهای تربیتی یک روزه به مراکز کانون می‌آیند و از کتاب‌های کانون و خدمات فرهنگی، ادبی و هنری استفاده می‌کنند. علامتی افزود: تفاهم‌نامه مذکور به امضای چهار معاون وزیر آموزش و پرورش رسیده و بلافاصله پس از پایان نیم‌سال اول تحصیلی به اجرا درخواهد آمد.

b xpx
# / b
xpx b
# / b

افزودن
b
/ /
: