همراهی با فرزندان

اشتباهات کودکان

یکی از مهم‌ترین سوالات و دغدغه‌های والدین این است که در برابر اشتباهات کودکان چه عکس‌العملی باید نشان دهیم؟ رفتارهای والدین در این مواقع تاثیر زیادی در روحیه‌ی کودک دارند. حتماً باید حواس‌مان باشد که واکنش‌ها و رفتارهای غلط، آسیب‌های جدی بر شخصیت کودک وارد می‌کند که یکی از آن‌ها کمبود اعتماد به نفس است. ما در زندگی باید مثل یک مسیریاب هوشمند برای فرزندان خود عمل کنیم و همراهی خود را از فرزندان دریغ نکنیم. کارشناسان علوی در این ویدئو درباره‌ی شیوه‌ی درست عکس العمل در برابر اشتباهات کودکان صحبت می‌کنند.

تغییر ارزش‌ها

اکثر ما از بزرگ‌ترها شنیده‌ایم که می‌گویند: «چرا همه چیز این‌قدر عوض شده؟ دوران ما اینطوری نبود!» معمولاً پدران و پدربزرگ‌های ما که از نسل‌های قبل آمده‌اند، به ارزش‌ها و باورهای خود پایبند هستند و دوست دارند فرزندان خود را نیز مثل خودشان بار بیاورند. در حالی که این نگرش کاملاً غلط است. اگر فضا تغییر کند و شما تغییر نکنید، بازنده‌اید. اگر فرزندان ما مثل ما رفتار کنند، یعنی درجا زده‌ایم و این اصلاً خوب نیست. صحبت‌های کارشناسان ما درباره‌ی تغییر ارزش‌ها در نسل‌ها را از دست ندهید.

عادت‌واره

ما انسان‌ها در شرایط مختلف عادت‌هایی کسب می‌کنیم که بعضی از آن‌ها مثبت هستند و بعضی از آن‌ها باید در مرور زمان از بین بروند. مثلاً تدریس مجازی که در ابتدا عادت کردن به آن سخت بود، کم‌کم برای فرزندان ما عادی شد. حالا این سوال مطرح است که در صورت ریشه‌کن شدن کرونا، آیا فرزندان ما می‌توانند به شرایط قبل برگردند؟ کارشناسان ما در این ویدئو درباره‌ی شیوه‌ی صحیح مواجهه با عادت‌ها و تغییر آن‌ها صحبت کرده‌اند.

b xpx
# / b
xpx b
# / b

افزودن
b
/ /
: