همه چیز درباره‌ی امتحانات خرداد 99

رده: خبر
زمان:

متأسفانه شیوع کرونا باعث شد دانش‌آموزان نتوانند به ادامه‌ی تحصیل در مدارس بپردازند. ادامه‌ی کلاس‌های درس در فضای مجازی و تلویزیون تشکیل شد اما از آن‌جایی که در برخی مناطق به دلیل نبود امکانات، آموزش مجازی امکان پذیر نیست، ابهامات زیادی در خصوص امتحانات پایان‌ترم وجود داشت. خوشبختانه با پیگیری‌ها زمان و چگونگی برگزاری امتحانات اعلام و این ابهامات برطرف شد.

همه چیز درباره‌ی امتحانات خرداد 99

نحوه‌ی برگزاری امتحانات خرداد 99 برای دانش‌آموزان ابتدایی

رضوان حکیم زاده، معاون آموزش ابتدایی وزارت آموزش و پرورش در رابطه با امتحانات پایان ترم دانش‌آموزان ابتدایی گفت: ارزیابی دوره‌ی ابتدایی مانند سال‌های گذشته به صورت توصیفی است، با این تفاوت که امسال، امتحانات هماهنگ پایه‌ی ششم برگزار نمی‌شوند. وی گفت: دستورالعمل‌هایی را به تمامی مدارس ارسال کرده‌ایم که معلمان موظف‌اند آن را برای تمامی دانش‌آموزان تکمیل کنند. در تکمیل این فرم برای دانش‌آموزان اول دبستان علاوه بر معلمان، مدیران نیز باید ناظر باشند، تا از فراگرفتن مهارت‌های اولیه توسط دانش‌آموزان مطمئن شوند. از طرف دیگر فرمی برای دانش‌آموزان نیز در نظر گرفته شده تا مشخص شود، از چه روش‌هایی برای یادگیری و آموزش استفاده کرده‌اند. موضوع اصلی در دوره ابتدایی یادگیری است و باید اطمینان حاصل شود که تمامی دانش‌آموزان به آموزش دسترسی داشته‌اند. برای دانش‌آموزانی که به آموزش‌های مجازی دسترسی نداشتند و یا در یادگیری با مشکل مواجه شدند، باید برنامه‌ی مشخصی طراحی شود.

نحوه‌ی برگزاری امتحانات خرداد 99 برای دانش‌آموزان متوسطه‌ی اول

نحوه‌ی برگزاری امتحانات خرداد 99 برای دانش‌آموزان متوسطه‌ی اول

ارزشیابی پایانی خرداد ماه دانش‌آموزان پایه‌های هفتم و هشتم، طبق تصمیم شورای مدرسه ترجیحا بعد از تاریخ 6 خرداد به عنوان تکمیل فرآیند آموزش به صورت غیر‌حضوری انجام می‌شود. ارزشیابی این دانش‌آموزان بر اساس مستندات و شواهد جمع‌آوری شده از مشارکت آن‌ها در فعالیت‌های آموزشی تربیتی داخل و خارج از کلاس درس و مدرسه، ارزیابی حین آموزش‌های مجازی، ابتکارات و خلاقیت‌ها در موقعیت‌های یادگیری، پژوهش‌های دانش‌آموزی مرتبط با دروس، خلاصه‌نویسی، ارزشیابی‌های مستمر و تراکمی نوبت اول و مستمر نوبت دوم صورت می‌گیرد و نمره‌ی دانش‌آموز تعیین و به مدیر مدرسه ارائه می‌شود. علیرضا کمرئی، معاون آموزش متوسطه‌ی آموزش و پرورش در رابطه با امتحانات پایه‌ی نهم گفت: امتحانات پایه‌ی نهم باید براساس آیین‌نامه‌ها به صورت حضوری برگزار شوند و برگزاری مجازی امتحانات پایه‌ی نهم، برخلاف آیین‌نامه‌ی ابلاغی وزارت آموزش و پرورش است و مجاز نیست. نحوه‌ی برگزاری امتحانات خرداد پایه‌ی نهم آقای کمرئی همچنین گفت: معلمان می‌توانند برای ارزیابی دانش‌آموزان، آزمون‌های مجازی برگزار کرده و نمرات آن را به عنوان نمرات کلاسی، ارزیابی مستمر و یادگیری دانش‌آموزان در نظر بگیرند، ولی امتحانات پایه‌ی نهم بدون شک باید به صورت حضوری برگزار شود و مدارس موظف‌اند امتحانات را طبق آیین‌نامه‌های ابلاغی آموزش و پرورش برگزار کنند. امتحانات خرداد پایه‌ی نهم در سال‌های گذشته به صورت استانی و هماهنگ صورت می‌گرفت اما امسال به علت شرایط کشور، شیوع کرونا و اهمیت موضوع فاصله‌گذاری اجتماعی، امتحانات پایان‌ترم خرداد پایه‌ی نهم در هر مدرسه به صورت جداگانه برگزار می‌شود. وی دلیل این تصمیم را رعایت پروتکل‌های بهداشتی و حفظ فاصله‌ی اجتماعی بیان کرد و گفت: مدیران مدرسه می‌توانند بر اساس جمعیت موجود دانش‌آموزان، فاصله‌گذاری اجتماعی را به خوبی رعایت کنند. نحوه‌ی برگزاری امتحانات خرداد پایه‌ی دهم و یازدهم علیرضا کمرئی همچنین در رابطه با نحوه‌ی برگزاری امتحانات پایه‌های دهم و یازدهم نیز این‌گونه اظهار داشت: امتحانات این دو پایه‌ی تحصیلی به صورت مجازی و غیرحضوری برگزار خواهد شد و معلمان می‌توانند دانش‌آموزان را بر اساس نمرات کلاسی و مستمر ارزیابی کنند. وی در ادامه گفت: طراحی سؤالات امتحانات خرداد پایه‌ی دهم و یازدهم در اختیار معلمان است و آن‌ها می‌توانند برای ارزیابی بیشتر دانش‌آموزان نیز در این یک ماه آزمون‌های مختلفی برگزار کنند. امتحانات خرداد پایه‌ی دوازدهم آقای علیرضا کمرئی با تأکید بر اهمیت تحقق اهداف درسی، بیان کرد: سؤالات امتحانات دانش‌آموزان پایه‌ی دوازدهم دارای 16 نمره از 80 درصد محتوای آموزشی و هشت نمره‌ی ترکیبی (از 80 درصد و 20 درصد باقی مانده محتوای درسی) است که دانش‌آموزان باید به تعدادی از سؤالات به صورت اختیاری (چهار نمره از این هشت نمره) پاسخ دهند. قبل از ورود به بحث کنکور، پایه‌ی دوازدهم باید تعیین تکلیف شود تا سازمان سنجش بر اساس تصمیمات آموزش و پرورش بتواند برنامه‌ریزی کند. برخی از آموزش‌ها در این مقطع نیز به صورت مجازی و تلویزیونی ارائه شده و بسیاری از دانش‌آموزان نیز توانستند از این محتواها استفاده کنند.

b xpx
# / b
xpx b
# / b

افزودن
b
/ /
: