برنامه‌ی سلامت روان با همکاری آموزش و پرورش در مدارس اجرا می‌شود

رده: خبر
زمان:

علی اسدی معاون دفتر سلامت روان وزارت بهداشت گفت: در راستای افزایش سلامت روان و کاهش آسیب‌های اجتماعی کودکان و نوجوانان، وزارت بهداشت طرح برنامه سلامت روان را با همکاری آموزش و پرورش و دیگر سازمان‌ها در دست اقدام دارد.

وی در ادامه گفت: آمار دقیقی درباره وضعیت سلامت روانی دانش آموزان موجود نیست زیرا تحقیقات گسترده‌ای در این رابطه وجود ندارد، ولی به‌صورت کلی دانش آموزان با مشکلات متعددی چون بیش‌فعالی، اضطراب و افسردگی روبرو هستند که باعث افت تحصیلی در آن‌ها می شود. معاون دفتر سلامت روان وزارت بهداشت درباره‌ی علت بروز چنین اختلالات روانی در دانش آموزان اظهار داشت، منشا بروز این اختلالات روانی را می توان از درون خانواده و بستر محیطی که فرد در آن متولد و رشد یافته جستجو کرد.

برنامه‌ی سلامت روان با همکاری آموزش و پرورش در مدارس اجرا می‌شود

نقش خانواده در بروز اختلالات روانی

معاون دفتر سلامت روان وزارت بهداشت در خصوص اینکه اعتیاد، طلاق، فقر و بیماری میتواند بر سلامت روان دانش آموزان تاثیر گذار باشد تصریح کرد، در طول دو سال گذشته اقدامات جدی با همکاری آموزش و پرورش صورت گرفته است. به عنوان مثال برنامه‌ای مشترک را با نام سلامت روان در مدارس سطح شهر اجرا کردیم، این طرح از سوی سازمان جهانی بهداشت پیشنهاد شده و در کشور با همکاری وزارت بهداشت و آموزش و پرورش، تیم‌های علمی و تخصصی، انجمن روانپزشکی کودک و نوجوان ترجمه و در حال اجرا است. علی اسدی درباره‌ی این برنامه توضیح داد: می‌خواهیم به سویی برویم که پیشگیری را در اولویت‌های ابتدایی برنامه سلامت روان در مدارس قرار دهیم تا بتوانیم اختلالات روانی را در دانش آموزان به حداقل برسانیم.

طرح نماد

علی اسدی معاون دفتر سلامت روان وزارت بهداشت در خصوص دیگر طرح‌ها، برنامه‌ها و اقدامات صورت گرفته در کاهش آسیب‌های روانی در دانش آموزان گفت: طرحی هم با عنوان طرح نماد وجود دارد، این طرح طرحی جامع می‌باشد که با همکاری آموزش و پرورش، بهزیستی، وزارت بهداشت و قوه قضاییه کلید خورده است. اسدی در ادامه در خصوص طرح نماد گفت: این طرح با تکیه بر سلامت جسمی، روانی و پیشگیری از آسیب‌ها در مدارس طراحی شده است. در این طرح با کمک معلمان موارد شناسایی و دانش آموزان غربالگری می‌شوند.

اسدی خاطرنشان کرد دانش آموزان غربالگری شده که از لحاظ رفتاری آسیب‌پذیر شناسایی شده اند، تحت نظر روانشناس قرار می‌گیرند. قسمتی از این خدمات در مدارس و قسمت دیگر توسط سازمان‌ها و دیگر مراکز تحت پوشش وزارت بهداشت اجرا می‌شود. همین‌طور آموزش مهارت‌های زندگی و فرزند پروری هم از طریق همکاری وزارت بهداشت، بهزیستی و آموزش و پرورش در دست اقدام می‌باشد.

b xpx
# / b
xpx b
# / b

افزودن
b
/ /
: