هوش مصنوعی در خدمت مدیران و معلمان

رده: خبر
زمان:
هوش مصنوعی در خدمت مدیران و معلمان

ظرفیت‌های هوش مصنوعی به کمک مدیران و معلمان

به گزارش روابط عمومی دبیرخانه شورای عالی آموزش و پرورش؛ خلیل جوادیار در نشست علمی «مدیریت مدرسه در عصر هوش مصنوعی» با طرح این سوال که «آینده آموزش با فناوری هوش مصنوعی به کجا ختم خواهد شد؟» گفت: در عصر تکنولوژی با پدیده‌هایی روبه‌رو می‌شویم که گاهی خوشایند و گاهی ناخوشایند و اضطراب‌آور هستند. اینکه آینده نسل بشر با ربات‌هایی که از انسان قابل تشخیص نیستند عجین می‌شود، پدیده‌ای دلهره‌آور است، درست مثل مدرسه‌ای است که مدیریت آن را یک ربات بر عهده دارد. وی گفت: ایده بسیار خوبی برای بهینه‌کردن روش‌های آموزشی با این فناوری، امکان تحقق دارد. اگرچه بسیاری از کارشناسان آموزش بر این باورند که این فناوری نمی‌تواند حضور معلمان و مدرسان را به‌طور کامل از بین ببرد اما بیشتر آن‌ها موافق استفاده از هوش مصنوعی در حوزه آموزش به دلیل گفته‌شده هستند و جایگاه شورای عالی آموزش و پرورش به عنوان مرجع سیاست‌گذاری و تصمیم‌گیری در عرصه آموزش‌وپرورش عمومی برمی‌تابد که ورودی فنی و دقیق به موضوع داشته باشد.

افزایش بودجه هنرستانی‌ها و تزریق جانی دوباره به آموزش‌های مهارتی

افزایش بودجه هنرستانی‌ها و تزریق جانی دوباره به آموزش‌های مهارتی

نظام آموزش فنی‌وحرفه‌ای و کاردانش در وزارت آموزش‌و‌پرورش، بخش مهمی از پازل مهارت‌آموزی نظام آموزشی جمهوری اسلامی ایران است. رضامراد صحرایی نیز در همین رابطه اظهار کرد: «اصلی‌ترین روش مهارت‌آموزی توسعه هنرستان‌های فنی‌وحرفه‌ای است و برای فعال کردن هنرستان‌ها می‌توان از ایده هنرستان جوار صنعت استفاده کرد.» کمتر از یک سال زمان کافی بود تا معاون آموزش متوسطه در این رابطه مجددا اظهار نظر کند و از ساخت بیش از 40 هنرستان جوار صنعت خبر دهد. وی در اردیبهشت‌ماه سال 1402 گفت «امسال توانستیم بیش از 40 هنرستان در جوار صنایع و کارخانجات و وابسته به نهادها ایجاد کنیم. همچنین در سال تحصیلی جاری تعداد دانش‌آموزان هنرستانی افزایش داشته و سهم این آموزش‌ها بیش از 2 درصد رشد را نشان می‌دهد که مستلزم حمایت و تزریق منابع برای تجهیز کارگاه‌ها و تامین نیروی انسانی مورد نیاز است. ضمن اینکه تجهیزات موجود هم در فرآیند آموزش مستهلک می‌شوند، جایگزینی و در کنار آن افزایش تجهیزات، نیازمند منابع مالی بیشتری است و منابع موجود این سطح از نیاز را پوشش نمی‌دهد و نیازمند حمایت ویژه دولت و مجلس از دانش‌آموزان هنرستانی برای تامین منابع است.»

همایش ملی شوراهای آموزش و پرورش 25 دی برگزار می‌شود؛

همایش ملی شوراهای آموزش و پرورش 25 دی برگزار می‌شود؛

رئیس سازمان مدارس و مراکز غیردولتی و توسعه مشارکت‌های مردمی وزارت آموزش و پرورش از برگزاری همایش ملی مشترک این وزارتخانه با وزارت کشور به مناسبت هفته شوراهای آموزش و پرورش در روز 25 دی خبر داد. احمد محمودزاده در نشست خبری به‌مناسبت هفته گرامیداشت هفته شوراهای آموزش و پرورش اظهار کرد: همایش ملی مشترک وزارت آموزش و پرورش و وزارت کشور به‌مناسبت هفته شوراهای آموزش و پرورش 25 دی برگزار می‌شود. وی خاطرنشان کرد: از 24 تا 30 دی به عنوان هفته گرامیداشت شوراهای آموزش و پرورش نامگذاری شده است. محمودزاده افزود: شوراهای آموزش و پرورش که در استان‌ها به ریاست استانداران و در مناطق به ریاست فرمانداران تشکیل می‌شود، ظرفیت خوبی برای کمک به آموزش و پرورش است. مدیران دستگاه‌ها در سایر شوراهایی که تشکیل می‌شود از منظر دستگاه خود در جلسه حضور پیدا می‌کنند اما همه مدیران دستگاه‌ها در شورای آموزش و پرورش از منظر کمک به آموزش و پرورش در جلسه حضور پیدا می‌کنند.

جزئیات توانمندسازی معلمان مدارس پذیرا با استفاده از ظرفیت مدارس پشتیبان‌

جزئیات توانمندسازی معلمان مدارس پذیرا با استفاده از ظرفیت مدارس پشتیبان‌

حمید طریفی حسینی، رئیس سازمان آموزش‌وپرورش استثنایی، دستورالعمل اجرایی توانمندسازی معلمان مدارس پذیرا با استفاده از مدارس استثنایی را ابلاغ کرد. برنامه آموزش و توانمندسازی نیروی انسانی مدارس پذیرا به‌ویژه معلمان کلاس‌های دارای دانش‌آموز استثنایی (با هوشبهر عادی) این مدارس، با بهره‌گیری از ظرفیت مدارس استثنایی (مدارس پشتیبان) طراحی و برای تعیین سیاست‌های اجرایی و ضوابط ساماندهی و کیفیت‌بخشی به آموزش تلفیقی دانش‌آموزان استثنایی، ابلاغ شده است. مدرسه پشتیبان، مدرسه ویژه‌ای (استثنایی) است که علاوه بر انجام وظایف معمول خود به مسئولیت هماهنگی، نظارت و پشتیبانی فعالیت‌های آموزشی، پرورشی و توانبخشی دانش‌آموزان با نیازهای ویژه تحت پوشش آموزش‌های به شیوه تلفیقی در مدارس پذیرا را نیز بر عهده دارد. مدرسه پذیرا مدرسه‌ای عمومی است که با ایجاد تغییرات در فضای کلاس درس و نگرش و فعالیت‌های کارکنان به منظور تسهیل در فرآیند آموزش دانش‌آموزان با نیازهای ویژه مناسب‌سازی شده است.در این برنامه، معلمان پذیرا که واجد شرکت در دوره‌های توانمندسازی موردنظر باشند به صورت انفرادی یا گروهی توسط یکی از معلمان یا کادر مدیریتی مدرسه پشتیبان آن مدرسه پذیرا به صورت حضوری مورد آموزش و توانمندسازی قرار می‌گیرند.

b xpx
# / b
xpx b
# / b

افزودن
b
/ /
: