پاسخ به برخی ابهامات داوطلبان کنکور

رده: خبر
زمان:

پاسخ به برخی ابهامات داوطلبان کنکور در خصوص مصوبه جدید کنکوری

مهدی خراشادی‌زاده، مدیر کمیسیون اساسنامه‌ها و مقررات تحصیلی شورای عالی آموزش و پرورش، درباره واکنش‌های داوطلبان کنکور به مصوبه جدید توضیح داد. طبق این مصوبه، تأثیر دروس پایه دهم در سوابق تحصیلی حذف شده و تعداد دروس نهایی پایه یازدهم از 12 به 6 درس کاهش یافته است که باعث کاهش استرس دانش‌آموزان می‌شود. همچنین، محدودیت «یک‌بار ترمیم نمره» برداشته شد و داوطلبان می‌توانند بدون محدودیت نمرات خود را ترمیم کنند، اما باید تمام دروس پایه موردنظر را مجدداً امتحان دهند. وی تأکید کرد که دانش‌آموزانی که قبلاً دروس پایه دهم و یازدهم را نهایی امتحان داده‌اند، ضرری نکرده‌اند و همچنان 40 درصد آزمون سراسری از کل دروس سه پایه خواهد بود. سازمان سنجش نیز محدودیتی برای شرکت مجدد داوطلبان در کنکور ایجاد نکرده است. اجرای مصوبه جدید به تصمیم شورای عالی انقلاب فرهنگی بستگی دارد.

دانش‌آموزان باید به تولیدکننده فعال اثرگذار در فضای مجازی تبدیل شوند؛

دانش‌آموزان باید به تولیدکننده فعال اثرگذار در فضای مجازی تبدیل شوند؛

حجت‌الاسلام محمدحسین پورثانی، معاون پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش و پرورش، از برنامه‌های این وزارتخانه برای ارتقای سواد رسانه‌ای در مدارس خبر داد. به گفته وی، کارگاه‌های آموزشی برای مربیان و مدیران مدارس در سراسر کشور برگزار می‌شود تا توانمندی آن‌ها در این زمینه افزایش یابد. همچنین، در کنار تدریس کتاب‌های سواد رسانه‌ای و برنامه‌های فرهنگی، اقدام ویژه‌ای برای کنشگری و اثرگذاری دانش‌آموزان در فضای مجازی در نظر گرفته شده است. برنامه‌هایی مانند لیگ جت به دانش‌آموزان فرصت می‌دهد تا گروه‌هایی تشکیل داده و به آموزش و ترویج استفاده صحیح از فضای مجازی بپردازند. پورثانی تأکید کرد که هدف این طرح‌ها، تبدیل دانش‌آموزان از مصرف‌کننده صرف محتوا به تولیدکننده و کنشگر فعال در فضای مجازی است.

تحول در آموزش با تأکید بر عدالت آموزشی و توانمندسازی معلمان

تحول در آموزش با تأکید بر عدالت آموزشی و توانمندسازی معلمان

سید مصطفی آذرکیش، معاون آموزش متوسطه وزارت آموزش و پرورش، در نشست معاونین آموزش متوسطه خراسان رضوی بر نهضت عدالت آموزشی تأکید کرد که شامل رفع محرومیت از فضای آموزشی و تحول در یاددهی و یادگیری است. وی بر اجرای سند تحول بنیادین، روش‌های تدریس فعال و خلاقانه و توانمندسازی معلمان با فناوری‌های نوین مانند هوش مصنوعی تأکید کرد. آذرکیش همچنین طرح مدرسه تراز را ابزاری برای افزایش کیفیت آموزشی دانست و بر نظارت 360 درجه بر عملکرد مدارس و برگزاری جشنواره‌هایی همچون نوجوان خوارزمی برای شناسایی استعدادها تأکید کرد. وی به اصلاح نظام امتحانات نهایی و هدایت تحصیلی مبتنی بر استعداد و نیاز جامعه اشاره کرد و پرداخت هم‌زمان حق‌التدریس با حقوق معلمان را اقدامی بی‌سابقه دانست. این نشست با هدف بررسی چالش‌ها و اجرای برنامه‌های تحولی در مدارس برگزار شد.

عقب ماندگی‌های درسی بدلیل تعطیلات اخیر جبران می‌شود؛

رییس سازمان مدارس و مراکز غیردولتی وزارت آموزش و پرورش درباره عقب‌افتادگی درسی دانش‌آموزان به دلیل تعطیلی‌های اخیر گفت: در مدارس غیردولتی، کلاس‌های فوق‌برنامه برای جبران کمبودها برگزار شده و در صورت نیاز، از ظرفیت کلاس‌های روزهای پنج‌شنبه استفاده می‌شود. وی تأکید کرد که بیشتر تعطیلی‌ها به‌صورت آموزش مجازی در شبکه شاد جبران شده است، اما مدارس غیردولتی طبق مصوبه، مجاز به استفاده از پلتفرم‌های دیگر نیز هستند. همچنین درباره آموزش زبان‌های خارجی در مدارس غیردولتی، وی گفت که این موضوع تابع سیاست‌های سازمان پژوهش است و در حال حاضر برنامه‌هایی برای آموزش زبان‌هایی مانند آلمانی و فرانسوی تدوین شده، اما هنوز تصویب نهایی نشده است.

b xpx
# / b
xpx b
# / b

افزودن
b
/ /
: