طراحی سامانه‌ی نظارت بر عمل‌کرد سرویس مدارس

رده: خبر
زمان:

روابط عمومی وزارت علوم از طراحی سامانه‌ی پایش سرویس مدارس توسط جمعی از محققان دانشگاه شریف خبر داد. با این طرح از طریق تلفن همراه رانندگان، رهگیری آنلاین سرویس مدارس امکان‌پذیر می‌شود و والدین و مسئولان مدرسه اطلاعات لازم را در اختیار می‌گیرند.

طراحی سامانه‌ی نظارت بر عمل‌کرد سرویس مدارس

سامانه‌ی پاندا

امیر صمیمی عضو هیئت علمی دانشکده‌ی عمران دانشگاه شریف گفت: یکی از شرکت‌های مستقر در مرکز رشد فناوری دانشگاه شریف این سامانه را طراحی کرده، پژوهشگران این مجموعه جمعی از فارغ‌التحصیلان دانشگاه شریف هستند که در زمینه‌ی مدیریت، ردیابی ناوگان حمل و نقل شرکت‌ها، سازمان‌ها و ادارات فعال است. این سامانه که"پاندا" نام‌گذاری شده مخفف "پایش ناوگان دانش‌آموزی" است.

هدف از طراحی سامانه‌ی پاندا

صمیمی افزود: پاندا با هدف افزایش کیفیت خدمات سرویس مدارس و با استفاده از فناوری‌های نو و اینترنت، ابزار کاربردی برای رهگیری و مدیریت سرویس مدارس در اختیار مسئولان مدارس قرار داده و موجب امنیت خاطر والدین در رابطه با سرویس مدارس می‌شود. همچنین پاندا نیازها و مسائل مربوط به سرویس مدارس یعنی والدین، مسئولان مدرسه و رانندگان را برطرف می‌سازد و به رانندگان در انجام وظایف کمک می‌کند.

چگونگی کارکرد این طرح

وی خاطرنشان کرد: این سامانه اطلاعات سفر دانش‌آموزان را از طریق تلفن همراه به‌صورت آنلاین در اختیار والدین قرار می‌دهد. اطلاعاتی نظیر لغو سفر دانش‌آموز به راننده، هشدار نزدیک شدن سرویس به خانه و مدرسه، مسیریابی آسان برای رانندگان سرویس و اطلاع تصادف یا خرابی سرویس از طریق راننده به مدرسه از امکانات این طرح هستند علاوه بر آن نظارت آنلاین سرویس مدارس موجب نظم در عملکرد رانندگان می‌شود. در پایان ماه هم کارنامه‌ی عملکرد رانندگان در اختیار مسئولان مدارس قرار می‌گیرد.

صمیمی افزود: در این سامانه از طریق تلفن همراه هوشمند رانندگان سرویس بدون نیازی به نصب تجهیزات بر روی خودرو و بدون هیچ هزینه‌ای برای مدارس یا رانندگان، مختصات مکانی سرویس مدارس به‌صورت آنلاین در اختیار والدین و مسئولان مدرسه قرار می‌گیرد. همچنین در این طرح حفظ حریم شخصی رانندگان مورد توجه قرارگرفته و فقط در بازه زمانی تعیین شده توسط مدرسه مورد رصد قرار می‌گیرند. یکی دیگر از فواید پاندا، ارزش افزوده داده‌های جمع‌آوری شده است که با استفاده از داده‌های جمع‌آوری شده، کارنامه‌ی عملکردی راننده در ارتباط بانظم و رهگیری به مسئولین مدارس ارائه می‌شود.

b xpx
# / b
xpx b
# / b

افزودن
b
/ /
: