پرداخت هزینه‌های درمان کرونای دانش‌آموزان و معلمان

رده: خبر
زمان:

آموزش و پرورش کلیه‌ی هزینه‌ی درمان کرونای دانش‌آموزان و معلمان را در درمانگاه‌ها و بیمارستان‌های دولتی و خصوصی پرداخت می‌کند. در حال حاضر 121 مرکز به صورت سه شیفت آمادگی پذیرش بیماران کرونایی را دارند. این روزها که بیماری کرونا سراسر جهان را در بر گرفته یکی از دغدغه‌ها و نگرانی‌های مردم پرداخت هزینه‌ی درمان کرونا است که سر به فلک می‌کشد. در این شرایط وخیم شیوع بیماری و هزینه‌های گزاف درمان کرونا، آموزش و پرورش خبر از پرداخت تمامی هزینه‌های درمان کرونای دانش‌آموزان و معلمان داد و اعلام کرد که تمامی مخارجی که فرهنگیان تاکنون در مراکز درمانی غیرقرارداد هزینه کردند به حساب آن‌ها واریز شده است. برای اطلاع از جزئیات خبر با ما همراه باشید.

پرداخت هزینه‌ی درمان کرونای معلمان و دانش‌آموزان

پرداخت هزینه‌ی درمان کرونای معلمان و دانش‌آموزان

گودرز کریمی‌فر مدیرکل رفاه و پشتیبانی آموزش و پرورش گفت: هزینه‌ی درمان کرونای معلمان و دانش‌آموزان در مراکز دولتی و خصوصی به صورت کاملاً رایگان خواهد بود. آموزش و پرورش تمامی هزینه‌های درمان کرونا را پرداخت خواهد کرد. وی افزود: در حال حاضر نیز 121 مرکز درمانی اعم از بیمارستان و درمانگاه آموزش و پرورش به صورت سه شیفت آماده‌ی پذیرش بیماران کرونایی فرهنگی و غیرفرهنگی هستند. کریمی‌فر درباره‌ی پرداخت هزینه‌ی درمان کرونا تأکید کرد: هزینه‌ی داروهای کرونایی مطابق با تعرفه‌ی درمانگاه و بیمارستان پرداخت خواهد شد.

بیمه‌ی دانش‌آموزان در سال 1400

کریمی‌فر گفت: در سال تحصیلی 1400 رویکرد جدیدی برای دانش‌آموزان در نظر گرفته‌ایم. امسال بیمه‌ی دانش‌آموزی را در سه سطح: بیمه‌ی حوادث، درمان مازاد و مسئولیت مدنی دانش‌آموزان، اولیا و معلمان تعریف کرده‌ایم. در این بیمه کلیه‌ی هزینه‌های درمان کرونا در بیمارستان نیز تعریف شده است. وی ادامه داد: برای استفاده از بیمه‌ی حوادث نیز حضور فیزیکی محصلان ملاک نیست. آن چه مد نظر ماست، حمایت از سلامت دانش‌آموزان در طول شبانه روز است. مدیرکل رفاه و پشتیبانی آموزش و پرورش خاطرنشان کرد: مبلغ بیمه‌ی دانش‌آموزی برای سال 1400، 9 هزار و 178 تومان برای هر فرد تعیین شده است. کریمی‌فر افزود: تاکنون تمام مخارجی را که دانش‌آموزان حادثه دیده هزینه کرده‌اند را به صورت بروز پرداخت کرده‌ایم.

پرداخت هزینه‌های درمانی فرهنگیان و افراد تحت تکفل آن‌ها

گودرز کریمی‌فر با اشاره به بروز شدن پرداخت هزینه‌های درمانی فرهنگیان و افراد تحت تکفل آن‌ها اظهار داشت: آموزش و پرورش همه‌ی هزینه‌های درمانی فرهنگیان و افراد تحت تکفل آن‌ها را که به مراکز طرف قرارداد اعم از کلینیکی و پاراکلینیکی برای بستری جراحی‌های تخصصی، ویزیت پزشکان، داروهای خاص، پیوند اعضا، ناباروری و نازایی و درمان کرونا در بیمارستان‌های دولتی، نیمه دولتی و خصوصی مراجعه کرده‌اند، به صورت نامحدود پرداخت می‌کند. کریمی‌فر افزود: در حال حاضر 5 هزار و 500 بیمارستان و مرکز درمانی طرف قرارداد با آموزش و پرورش در کشور وجود دارد که بیمه شدگان فرهنگی را با دریافت کد ملی آن‌ها به صورت کاملاً رایگان پذیرش و تحت خدمات درمانی قرار می‌دهند.

پرداخت مخارج هزینه شده در مراکز غیرقرارداد با ارائه‌ی سند

کریمی‌فر گفت: فرهنگیانی که در مراکزی غیر از مراکز طرف قرارداد آموزش و پرورش تحت درمان قرار گرفته‌اند، می‌توانند با ارائه‌ی اسناد مربوطه به 750 شعبه و نمایندگی در سراسر کشور هزینه‌های درمانی خود را پس بگیرند. آموزش و پرورش کشور در مدت 48 ساعت هزینه‌های درمانی را به حساب آن‌ها واریز می‌کند. وی تأکید کرد: ما هیچ بدهی به فرهنگیان در این رابطه نداریم، زیرا تمامی هزینه‌های درمانی بروز پرداخت شده است.

واگذاری مسکن ملی به فرهنگیان

مدیرکل رفاه و پشتیبانی آموزش و پرورش گفت: طبق قرارداد 170 هزار واحد مسکونی، در حال حاضر 43 هزار و 875 واحد در 251 شهر برای واگذاری به فرهنگیان در نظر گرفته شده است. تاکنون نیز 26 هزار فرهنگی مبلغ مصوب شده در طرح را پرداخت کرده که واحدهای آنها با 15 الی 35 درصد پیشرفت فیزیکی، تا پایان امسال به فرهنگیان تحویل داده خواهد شد. کریمی‌فر همچنین تصریح کرد: به منظور پرداخت مبالغ مصوب در طرح واگذاری 170 هزار واحد مسکونی، وام‌های اولیه و ثانویه‌ی کم بهره به فرهنگیان پرداخت کردیم. اولویت ما در این طرح با زوجین فرهنگی، زنان سرپرست خانوار، فرهنگیان با 20 سال سابقه و بیشتر و بازنشستگان است.

سخن آخر

با توجه به آن چه که در این متن خواندید، فرهنگیان و افراد تحت تکفل آن‌ها دیگر نیازی نیست برای درمان در هر زمینه‌ای هزینه‌ای پرداخت کنند. تمام هزینه‌های آن‌ها از کوچکترین تا بزرگترین بدون در نظر گرفتن سقف مبلغ توسط آموزش و پرورش پرداخت می‌شود. هزینه‌ی درمان کرونا نیز برای فرهنگیان و دانش‌آموزان کاملاً رایگان خواهد بود.

b xpx
# / b
xpx b
# / b

افزودن
b
/ /
: