«کتاب درسی» مبنای طراحی سوالات امتحانات نهایی

رده: خبر
زمان:

کتاب درسی مبنای طراحی سوالات امتحانات نهایی

کتاب درسی مبنای طراحی سوالات امتحانات نهایی

محسن زارعی از تشکیل جلسه کمیسیون حفاظت از آزمون‌ها خبر داد و گفت: جلسه کمیسیون حفاظت از آزمون‌ها در وزارت کشور با حضور تمام دستگاه‌های عضو این کمیسیون و دستگاه‌های امنیتی تشکیل شد. وی خطاب به دانش‌آموزان در زمینه منابع امتحانات نهایی گفت: به هیچ عنوان نسبت به طراحی سوالات و آزمون‌های نهایی پیش رو نگرانی نداشته باشند. از این جهت که مبنای طراحی سوال صرفا کتاب درسی است. این چاچوب هم در قالب جداول هدف، محتوا و ارزشیابی که تدوین شده از سوی گروه مولفان و گروه‌های آموزشی در وبگاه مرکز ارزشیابی و همچنین سازمان پژوهش انتشار پیدا کرده و می‌توانند آن را ملاحظه کنند. مبنای طراحی همان جداول است که مبتنی بر اهداف کتاب درسی است و در چارچوب کتاب درسی صرفا سوال طرح می‌شود. لذا توصیه می‌شود که از مراجعه به کتاب‌های کمک آموزشی و کلاس‌های موسسات بیرونی کاملا پرهیز کنند و تمرکزشان بر روی مطالعه کتاب درسی باشد.‌

کارت آزمون استخدامی رشته شغل دبیری و هنرآموز منتشر شد؛

کارت آزمون استخدامی رشته شغل دبیری و هنرآموز منتشر شد؛

به گزارش خبرگزاری‌ها آزمون استخدامی وزارت آموزش و پرورش، ویژه رشته شغلی دبیری و هنرآموز، سال 1403 روز جمعه 28 اردیبهشت 1403 برگزار می‌شود. کارت شرکت در آزمون از سه‌شنبه 25 اردیبهشت ماه 1403 برای مشاهده و پرینت بر روی درگاه اطلاع‌رسانی سازمان ملی سنجش قرار گرفت. داوطلبان برای شرکت در جلسه امتحان باید در تاریخ تعیین شده به درگاه اطلاع‌رسانی سازمان ملی سنجش مراجعه و با وارد کردن اطلاعات شناسنامه‌ای (نام، نام‌خانوادگی، کد ملی، سال تولد و ...) و یا اطلاعات ثبت‌نامی (شماره پرونده و کد پیگیری و...) از کارت شرکت در آزمون خود یک نسخه پرینت تهیه و بر اساس آدرس و زمان تعیین‌شده بر روی کارت شرکت در آزمون، به حوزه امتحانی مربوط مراجعه کنند. برای شرکت در جلسه آزمون همراه داشتن پرینت کارت شرکت در آزمون و هم چنین اصل کارت ملی و یا اصل شناسنامه عکس‌دار و ارائه آن الزامی است.

افتتاح نمایشگاه دست‌سازه‌های دانش‌آموزان و مربیان هنرمند در کانون‌های فرهنگی تربیتی کشور

افتتاح نمایشگاه دست‌سازه‌های دانش‌آموزان و مربیان هنرمند در کانون‌های فرهنگی تربیتی کشور

نمایشگاه دست‌سازه‌های دانش‌آموزان و مربیان هنرمند در کانون‌های فرهنگی تربیتی کشور با حضور معاون وزیر آموزش و پرورش در اردوگاه شهیدباهنر افتتاح شد. این نمایشگاه در راستای آشنایی با مجموعه‌های فعال تربیتی و فعال 25 اردیبهشت در اردوگاه شهیدباهنر افتتاح شد. در این نمایشگاه، استان‌های مختلف دستاوردهای خود را در معرض دید علاقه‌مندان قرار داده‌اند. این نمایشگاه، تولیدات و محصولات همچنین دست‌سازه‌های دانش‌آموزان و مربیان هنرمند در کانون‌های فرهنگی تربیتی کشور است که امروز با حضور معاون وزیر آموزش و پرورش افتتاح شد.

1073 مدرسه کانکسی بالای 10 دانش آموز تا مهر امسال ساماندهی می‌شوند؛

1073 مدرسه کانکسی بالای 10 دانش آموز تا مهر امسال ساماندهی می‌شوند؛

حمیدرضا خان‌محمدی رئیس سازمان نوسازی، توسعه و تجهیزات مدارس کشور در نشستی خبری گفت: اتفاقاتی که در حوزه مدرسه‌سازی در طول مدت فعالیت دولت سیزدهم افتاده است، موفقیت‌های چشمگیری است و این نتیجه همکاری و همدلی دلسوزان است. سال گذشته رشد اعتبارات خیرین به بیش از 11 هزار میلیارد تومان رسید و حتما رسانه‌ها در این زمینه نقش داشتند. وی در پاسخ به سوال خبرنگاران درباره جمع‌آوری مدارس کانکسی گفت: جلسه‌ای با مهندس فتاح، رئیس ستاد اجرایی فرمان امام برگزار کردیم. ستاد شریک 40 درصدی سازمان نوسازی برای جمع‌آوری مدارس کانکسی است. 1073 مدرسه کانکسی بالای 10 دانش آموزان شناسایی شده است و کار ساماندهی آنها در طرح شهید پناهی آغاز شده است، تا انشالله در مهر ماه امسال این مدارس ساماندهی شود. قول مساعدی ستاد اجرایی فرمان امام داده‌اند و جایی که 10 دانش‌آموز داریم و مدرسه کانکسی است، این مدارس ساماندهی می‌شود.

مجلس با «متناسب‌سازی تقویم آموزشی کشور» موافقت کرد؛

مجلس با «متناسب‌سازی تقویم آموزشی کشور» موافقت کرد؛

نمایندگان مجلس شورای اسلامی در جلسه علنی امروز (چهارشنبه 26 اردیبهشت) و در جریان رسیدگی به جزئیات لایحه اصلاح ماده 87 قانون مدیریت خدمات کشوری موسوم به افزایش تعطیلی آخر هفته با تصویب تبصره 2 این لایحه به شرح زیر موافقت کردند: تبصره 2- متناسب با تغییرات فناوری و در شرایط اضطرار و بحران نظیر آلودگی هوا، کمبود انرژی، وقوع حوادث غیر مترقبه، شیوع بیماری‌های فراگیر یا در ایام خاص نظیر ماه مبارک رمضان، ساعت کار و نحوه ارائه خدمت و تقویم آموزشی مدارس و مراکز آموزش عالی فارغ از رعایت سقف مذکور در این ماده توسط سازمان اداری و استخدامی کشور تهیه و به تصویب هیأت وزیران می‌رسد.

b xpx
# / b
xpx b
# / b

افزودن
b
/ /
: