کتاب قصه گو در سطح شهر و مدارس طراحی می‌شود

رده: خبر
زمان:

آزاده آبتین درباره‌ی طراحی کتاب قصه گو، شهر فرنگ قصه گو و درخت دانش باهدف نصب در پیاده‌روها، بوستان‌ها و مدارس گفت: پدربزرگ‌ها و مادر بزرگ‌ها در قدیم با قصه گویی، در پرورش قوه‌ی تخیل و خلاقیت کودکان نقش پررنگی داشتند که متأسفانه امروزه این موضوع به زیان فرهنگ مطالعه و ایجاد انگیزه در کشور، اهمیت خود را از دست داده است.

کتاب قصه گو در سطح شهر و مدارس طراحی می‌شود

طرح کتاب قصه گو

خالق طرح همیار کتاب، آزاده آبتین با بیان اینکه طراحی عناصر بصری به منظور رواج فرهنگ مطالعه و بهینه‌سازی مشارکت شهروندان در بهره‌مند سازی کودکان و نوجوانان از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است گفت: کتاب قصه گو به صورت کتاب بزرگی است که در قسمت پشت آن فضایی مخفی برای یک شخص وجود دارد تا او در قسمت میانی کتاب قرار گرفته و بدین ترتیب برای کودکان و نوجوانان شروع به قصه گویی می‌کند.

اهداف طرح

آزاده آبتین در خصوص برنامه‌ریزی طرح همیار کتاب (کتاب قصه گو) از حضور اولیای دانش آموزان و حتی دانش آموزان به منظور معرفی، خلاصه خوانی و قصه گویی کتاب افزود: در قدیم ابزاری بانام شهر فرنگ بوده که مردم را سرگرم می‌کرده و همین دستمایه ایده و طراحی طرح همیار قلم شد تا در روایت داستان و قصه‌های موردعلاقه کودکان و نوجوانان به کار رود. این طرح علاوه بر اینکه برای دانش آموزان جذاب است موجب ایجاد انگیزه برای مشارکت و افزایش اعتماد به نفس در آن‌ها می‌شود.

مشارکت و سرمایه گذاری

وی در همین خصوص از رایزنی با آموزش و پرورش، شهرداری و برخی سازمان‌های دولتی و خصوصی در رابطه با مشارکت و سرمایه گذاری در ساخت و نصب عناصر فرهنگی خبر داد و تصریح کرد: این طرح با متریال و مواد اولیه‌ی مختلفی قابل ساخت و اجراست در نتیجه با هر بودجه‌ای امکان پیاده سازی آن را خواهیم داشت.

بهره‌گیری فناوری‌های نوین در این طرح

آزاده آبتین از امکان ارسال محتوای قصه درگوشی‌های تلفن همراه گفت و آن را یکی از مزایای طرح کتاب قصه گو خواند و افزود: اگر ما این طرح را با فناوری‌های نوین همراه کنیم میتوانیم از نور و صدا نیز جهت ایجاد فضای جذابتر برای کودکان و نوجوانان استفاده کنیم چنانچه در کشورهای بسیاری برای توسعه فرهنگی از فناوری‌های نوین بهره می‌برند، در کشور ما هم می‌توان به منظور ترغیب و تشویق شهروندان به مطالعه، از این فناوری‌ها استفاده کرد.

همواره قصه‌ها در زندگی انسان‌ها در طول تاریخ تاثیر گذار بوده اند. در واقع قصه و قصه گویی خلاقیت کودکان و نوجوانان را گسترش می‌دهد. همچنین قصه گویی در افزایش گنجینه‌ی واژگان دانش آموزان اهمیت ویژه‌ای دارد. قصه گویی در فرآیند آموزش می‌تواند به دانش‌آموزان در کشف منحصر به فرد بودن خود و برقراری ارتباط میان افکار و احساسات کمک کند.

b xpx
# / b
xpx b
# / b

افزودن
b
/ /
: