کمپین دانش آموزی نوروز ساده برای احیای سنت‌های اصیل نوروز

رده: خبر
زمان:
کمپین دانش آموزی نوروز ساده برای احیای سنت‌های اصیل نوروز

در آستانه‌ی سال نو، تب خرید در میان مردم بالا می‌گیرد و مردم با ولعی سیری‌ناپذیر، به دنبال خرید و خالی کردن جیب‌هایشان هستند. با وجود این که خرید عید، سنتی است که همواره وجود داشته و همه را ملزم به خرید برای عید می‌کند. برخی خانواده‌ها با صرف هزینه‌های میلیونی به استقبال سال نو می‌روند، اما با اوضاع اقتصادی مملکت، خانواده‌های کم درآمد قادر به صرف هزینه‌های میلیونی نیستند ولی برای چشم و هم چشمی، جیب‌هایشان را خالی می‌کنند و سال جدید را با تجملاتی بیهوده آغاز می‌کنند. اخر به چه قیمتی؟! گرچه این روزها در اردبیل حال و هوا متفاوت‌تر از سال‌های قبل است و برای احیای سنت‌های اصیل نوروز، کمپین دانش آموزی نوروز ساده راه‌اندازی شده است.

لازم است تشریفات اضافه را کنار گذاشت

آیت‌الله سید حسن عاملی امام جمعه‌ی اردبیل، از کمپین نوروز ساده در اردبیل خبر داد و به ضرورت فرهنگ‌سازی درباره‌ی آن تاکید کرد و گفت: با وجود این که تحریم‌ها مشکلات زیادی را به وجود آورده، باید بی‌توجه به این تحریم‌ها، آداب شایسته و بی‌تکلف، ترویج شود. وی ادامه داد: چشم و هم‌چشمی و افراط در خرید کردن و ... حتی به مراسماتی از جمله خیرات و احسان نیز رسیده است که لازم است این تشریفات اضافه را کنار گذاشت. اتحادیه‌ی انجمن‌های اسلامی دانش آموزان استان اردبیل نیز در لبیک به سخنان امام جمعه‌ی اردبیل، کمپین دانش آموزی نوروز ساده را در اردبیل راه‌اندازی کردند.

سنت‌های اصیل نوروز را احیا کنیم

محسن امینی مسئول اتحادیه‌ی انجمن‌های اسلامی دانش آموزان اردبیل درباره‌ی کمپین دانش آموزی نوروز ساده به خبرنگار پانا گفت: زمان آن رسیده که سنت‌های اصیل نوروز را به شکلی وسیع و گسترده در میان مردم و جامعه احیا کنیم، چرا که غفلت از این موضوع و عقب‌گرد از آن، لطمه‌ی مستقیمی به نسل جوان خواهد زد، به خصوص در استان اردبیل با غنای فرهنگی، باورهای اصیل نیازمند تقویت و معرفی مجدد است؛ باورهایی که شادی، نشاط و آرامشی عمیق و دیرینه همراه با اعتقاد قلبی در افراد جامعه برجای می‌گذارد.

سفره هفت سین با میوه و شیرینی ساده تزیین شود

وی افزود: در گذشته سفره‌ی هفت‌سین با میوه و شیرینی ساده و با سبزیجاتی که در دسترس بود، کامل می‌شد. اما متاسفانه سفره‌های هفت‌سین امروزی به قصد پز دادن و نمایش در صفحات مجازی تزئین می‌شوند. وی ادامه داد: کمپین نوروز ساده می‌تواند آغازی برای اصلاحات فرهنگی و تغییر در سبک زندگی و سنت‌ها باشد که دانش آموزان اردبیلی از اولین گروه‌هایی بودند که در این کمپین شرکت کردند و هم‌سالان خود را نیز به این کمپین دعوت می‌کنند.

دانش آموزان از سفره‌ی هفت‌سین ساده‌ی خود عکس بگیرند

محسن امینی مسئول اتحادیه‌ی انجمن‌های اسلامی دانش آموزان اردبیل گفت: دانش آموزان می‌توانند با گرفتن عکس‌های سفره‌ی هفت‌سین ساده‌ی خود و با به اشتراک گذاشتن آن‌ها در کانال اتحادیه‌ی اردبیل، در کمپین دانش آموزی نوروز ساده شرکت کنند و این سنت نیکو را به دیگران نیز معرفی کنند. لازم به ذکر است بعد از اتمام تعطیلات نوروزی، به زیباترین و ساده‌ترین سفره‌ی نوروز هدیه‌ی ویژه‌ای از طرف اتحادیه‌ی انجمن‌های اسلامی دانش آموزان اهدا خواهد شد.

b xpx
# / b
xpx b
# / b

افزودن
b
/ /
: