کنکور 1403 چگونه برگزار می‌شود؟

رده: خبر
زمان:

کنکور 1403 چگونه برگزار می‌شود؟

کنکور 1403 چگونه برگزار می‌شود؟

معاون امور آزمون‌های سازمان سنجش آموزش کشور در خصوص نحوه برگزاری کنکور سراسری 1403 و سال‌های بعد از آن توضیحی ارائه داد. وی گفت: تاکنون بر اساس مصوبه شورای عالی انقلاب فرهنگی برای سال 1403، سابقه تحصیلی پایه دوازدهم تاثیر قطعی 50 درصدی دارد. در کنکور سال 1404، سابقه تحصیلی پایه یازدهم و دوازدهم تاثیر 60 درصدی دارد و از سال 1405 به بعد سابقه تحصیلی پایه‌های دهم، یازدهم و دوازدهم تاثیر 60 درصدی در کنکور دارد. مروتی در پاسخ به اینکه آیا کنکور 1403 نیز دو مرحله‌ای است؟ افزود: این را فعلا در پیش گرفته‌ایم اما مجلس شورای اسلامی نظراتی دارد و موضوع را به شورای سنجش و پذیرش که مرکب از وزرا و نمایندگان مجلس است، موکول کرده‌اند. تا بررسی مجدد انجام شود، هر چه نتیجه باشد را برای کنکور سال 1403 اعلام خواهیم کرد اما تا حال حاضر تا وقتی این جلسه برگزار نشده است، قانون شورای عالی انقلاب فرهنگی را اجرا می‌کنیم.

جزئیات تغییرات آزمون‌های نهایی پایه دوازدهم

جزئیات تغییرات آزمون‌های نهایی پایه دوازدهم

رئیس مرکز ارزشیابی و تضمین کیفیت وزارت آموزش و پرورش از تصحیح پاسخ‌برگ‌های آزمون‌های نهایی امسال به صورت الکترونیک و ثبت نمره و اعلام نتیجه به صورت سامانه‌ای خبر داد. وی با اشاره به تغییرات اعمال شده در برگزاری آزمون نهایی پایه دوازدهم گفت: پاسخ‌برگ‌ها دیگر به صورت دستی تصحیح نمی‌شود و تصحیح به صورت الکترونیک است و ثبت نمره و اعلام نتیجه نیز به صورت سامانه‌ای است که این هم برای برقراری عدالت آموزشی و صیانت از حقوق دانش‌آموزان دیده شده است. محسن زارعی خطاب به دانش‌آموزان و شرکت‌کنندگان در آزمون‌های نهایی، عنوان کرد: مبنای طراحی سوال بر اساس کتاب درسی است و از خارج از کتاب طراحی سوال انجام نمی‌شود و چارچوب آزمون، کتاب است بنابراین حتما کتاب درسی را مبنای مطالعه قرار دهند. وی ادامه داد: شروع فرآیند آزمون 7 صبح است و درخواست کرده‌ایم که دانش‌آموزان نیم ساعت پیش از آزمون در حوزه امتحانی حضور داشته باشند حتما این را رعایت کنند زیرا فرآیند آغاز آزمون طول می‌کشد و باید در زمان مقرر حضور داشته باشند. زارعی تاکید کرد: همراه داشتن کارت شناسایی برای داوطلبان آزاد الزامی است. همچنین وی گفت: در زمان پاسخگویی صرفا سوالات را در پاسخ برگ‌ها جواب دهند؛ پاسخ‌برگ‌ها شخصی‌سازی شده است و اگر با اسم و مشخصات مغایرت داشت، حتما به مراقبان آزمون اعلام کنند. پشت برگه پاسخ ندهند و اگر نیاز به برگه اضافه داشتند به مراقب اعلام کنند. همچنین توصیه می‌شود با خودکار مشکی پررنگ پاسخ دهند زیرا در زمان اسکن بهتر دیده می‌شود.

فعالیت دبستان‌ها تا 10 خرداد ادامه دارد؟

فعالیت دبستان‌ها تا 10 خرداد ادامه دارد؟

مدیرکل دفتر آموزش پیش‌دبستانی و دبستانی وزارت آموزش و پرورش درباره اینکه آیا دبستان‌ها باید تا 10 خرداد دایر باشند، توضیحاتی داد. محمد محمدی؛ مدیرکل دفتر آموزش پیش‌دبستانی و دبستانی درباره اینکه آیا دبستان‌ها تا 10 خرداد به فعالیت خود ادامه می‌دهند گفت: طبق مصوبه شورای عالی آموزش و پرورش، امتحانات دانش‌آموزان در خرداد ماه برگزار می‌شود بر همین اساس فعالیت دبستان‌ها تا پایان اردیبهشت یا 10 خرداد در اختیار استان‌ها قرار دارد. وی افزود: براین اساس استان‌ها از جمله شهر تهران برای ادامه فعالیت مدارس تا 10 خرداد تصمیم‌گیری می‌کنند. برخی خانواده‌ها در شهر تهران از اطلاع‌رسانی تعدادی از دبستان‌ها برای ادامه فعالیت تا 10 خرداد خبر داده‌اند؛ این در حالی است که در سال‌های گذشته فعالیت دبستان‌ها تا 31 اردیبهشت ادامه داشت.

اعلام نحوه دریافت کارت ورود به جلسه آزمون نهایی خرداد ماه

اعلام نحوه دریافت کارت ورود به جلسه آزمون نهایی خرداد ماه

مرکز ارزشیابی و تضمین کیفیت نظام آموزش و پرورش با صدور اطلاعیه‌ای اعلام کرد که شرکت‌کنندگان در آزمون نهایی خرداد ماه سال 1402، کارت ورود به جلسه خود را با مراجعه به پرتال وزارت آموزش و پرورش دریافت کنند. در اطلاعیه مرکز ارزشیابی و تضمین کیفیت نظام آموزش و پرورش آمده است: شرکت کنندگان در آزمون نهایی خرداد ماه سال 1402، کارت ورود به جلسه خود را دریافت کنند. بر اساس این اطلاعیه، کارت ورود به جلسه نیاز به تایید مدیر مدرسه ندارد، اما در صورت وجود نقص لازم است به مدرسه محل تحصیل مراجعه شود.

b xpx
# / b
xpx b
# / b

افزودن
b
/ /
: