گرامیداشت روز پزشک در کارزار کرونا

رده: خبر
زمان:

امروز یکم شهریور 1400 روز بزرگداشت افتخار ایران شیخ الرئیس ابوعلی سینا است که در تقویم رسمی کشور به عنوان روز پزشک نامگذاری شده است. این روز را به تمامی مدافعان سلامت تبریک می‌گوییم. هرساله 1 شهریور «روز پزشک» با بیان تبریکاتی ساده سپری می‌شد. اما از سال 98 روز پزشک رنگ و بوی دیگری دارد. پزشکانی که نسبت به تعهد خود با رشادت، ایثارگری و فداکاری برای حفظ سلامت آسیب‌دیدگان و مبتلایان کرونا تلاش می‌کنند. چه پزشکانی را که در این راه از دست نداده‌ایم و چه پزشکانی در کارزار کرونا همچنان جامه‌ی خدمت پوشیدند و در تلاش برای حفظ سلامت مردم هستند. امسال نیز مراسم گرامیداشت روز پزشک با سال‌های دیگر متفاوت است. بسیاری از بزرگان در پیام‌های تبریک خود از زحمات بی‌کران مدافعان سلامت قدردانی کردند و فداکاری های آن‌ها را در مقابله با ویروس کرونا تعبیر بی‌نظیری از مفهوم عشق به انسانیت قلمداد کردند. شهرداری تهران نیز برای گرامیداشت این روز برنامه‌های متعددی را در نظر گرفته است. برای اطلاع از جزئیات خبر با ما همراه باشید.

گرامیداشت پزشکان استان فارس

گرامیداشت پزشکان استان فارس

مهرزاده لطفی رئیس دانشگاه علوم پزشکی شیراز به مناسبت روز پزشک در یکم شهریور در پیامی بیان کرد: این روز بزرگ را به تمامی پزشکان جامعه تبریک می گویم و از زحمات بی‌کران آن‌ها به خصوص در این ایام شیوع ویروس کرونا قدردانی می‌کنم. مهرزاد لطفی با تعبیر خدمات پزشکان به مفهوم عشق و انسانیت گفت: یکم شهریور هر سال یک مناسبت خاص و ویژه در تقویم سلامت کشور محسوب می‌شود. زیرا این روز برای گرامیداشت از زحمات کسانی است که برای حفظ ارزشمندترین موهبت الهی «سلامت« سوگند یاد کرده و گاه در راه این عهد مقدس جان خود را از دست داده‌اند. این روز مصادف است با زادروز حکیمی فرزانه که ارمغان پزشکی ایران را به دنیا صادر کرد. امروز بعد از گذشت قرن‌ها تک تک اعضای جامعه سلامت به او افتخار می‌کنیم. دکتر لطفی در این پیام اظهار داشت: امسال این روز عزیز را در حالی که جامعه‌ی پزشکی همراه با تمامی خانواده‌های مدافعان سلامت کشور با بحران همه‌گیری ویروس کرونا مواجه هستند و برای مقابله با آن آمادگی حداکثری دارند گرامی می‌داریم. پزشکانی که برای تسری سلامت تمامی تلاش خود را به کار بسته‌اند تا همانند همیشه پیام‌آور سلامت در اقصی نقاط مرز پر گهر ایران اسلامی باشند. کسانی که در این روزهای بحرانی با تعبیری بی‌نظیر از مفهوم عشق به انسانیت، ایثار و شرافت حرفه‌ای به نحو مسئولانه‌ای در این عرصه ایفای نقش کردند. رئیس دانشگاه علوم پزشکی شیراز در این پیام نسبت به شهیدان عرصه‌ی سلامت ادای احترام کردند و گفتند: این روز عزیز را به تک تک اعضای جامعه‌ی سلامت به ویژه همکاران خدمت‌گزار حوزه‌ی پزشکی استان فارس صمیمانه تبریک گفته و امیدوارم ثمره‌ی کوشش و زحمت شبانه‌روزی شما عزیزان تأمین امر سلامت در جای جای وطن عزیزمان باشد. دکتر لطفی در این پیام ضمن قدردانی صمیمانه از تلاش‌های بی‌شائبه‌ی مدافعان سلامت کشور تأکید کرد: شما عزیزان در این روزها صحنه‌های زیبا و مثال زدنی از ایثار و فداکاری را خلق کردید. اکنون مردم عزیزمان نیز بیش از هر زمان دیگر همراه و همدل شما عزیزان هستند که این خود یک موهبت بسیار ارزشمند برای جامعه پزشکی کشور محسوب می‌شود. به مناسبت این روز بزرگ از مردم بزرگوار استان نیز خواهشمندم تا در حمایت از تلاش‌های فداکارانه‌ی مدافعان سلامت استان به رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی پایبند و حامی سلامت خود و خانواده‌شان باشند. محسن مقدمی معاون آموزش دانشگاه علوم پزشکی شیراز در پیامی جداگانه روز پزشک را تبریک گفت و اظهار داشت: بهترین روش برای قدردانی از مدافعان سلامت در این روزهای بحرانی رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی است.

گرامیداشت روز پزشک در کارزار کرونا

مقدمی در این پیام یادآور شد: در اولین روز از شهریور در حالی که همه‌گیری ویروس کرونا سراسر جهان را در بر گرفته، شرایطی فراهم شده تا بیش از گذشته شاهد تلاش‌ها و فداکاری‌های پزشکان باشیم. در اقصی نقاط کشور شاهدیم که چگونه این قسم خوردگان برای مقابله با ویروس کرونا و درمان بیماران مسئولانه از خودگذشتگی می‌کنند. پزشکان عضو هیئت علمی دانشگاه با دانش و تخصص خود علاوه بر تربیت و آموزش نیروهای متخصص در عرصه‌ی سلامت، فداکارانه بر بالین بیماران حاضر می‌شوند تا واسطه‌ی درمان باشند. اینجانب روز بزرگداشت حکیم ابوعلی سینا را بهانه‌ای می‌کنم تا در این ایام طاقت فرسا به مدافعان سلامت تبریک و خداقوت گفته و از خداوند منان برای آن‌ها آرزوی سلامتی و توانمندی روزافزون دارم. وی در پایان گفت: از خالق توانا همه‌ی آن چه را که پزشکان خواستارند طلب می‌کنم تا در آینده‌ای نزدیک شاهد به ثمر نشستن کوشش‌های آن‌ها و شکست این ویروس باشیم. مردم همیشه قدردان ایران اسلامی نیز می‌دانند بهترین روش برای قدردانی از این عزیزان رعایت کامل پروتکل‌های بهداشتی است. مهرداد شریفی معاون توسعه‌ی مدیریت و منابع دانشگاه علوم پزشکی شیراز نیز در پیامی خاطر نشان کرد: روز پزشک امسال به دلیل مصادف شدن با ماه محرم و ایام سوگواری سالار شهیدان، جانفشانی جامعه‌ی پزشکی در عرصه‌ی سلامت، مقابله با ویروس کرونا و تقدیم راه سلامت، به عشق نظام جمهوری اسلامی و مردم حال و هوایی متفاوت و بسیار معنوی‌تری با سال‌های گذشته دارد. شریفی پیام تبریک خود را این گونه بیان کرد: به رسم ادب و قدرشناسی یکم شهریور ماه زادروز حکیم فرزانه و افتخار پزشکی ایران زمین شیخ الرئیس ابوعلی سینا را که به نیکی روز پزشک نام نهاده شده گرامی می‌دارم و تلاش پزشکان گرانقدر به خصوص مدافعان سلامت که جلوه‌هایی نوین از ایثار و فداکاری را خلق کردند و اساتیدی که در رشته‌ی پزشکی از محضر ایشان کسب علم، دانش و معرفت کرده‌ام را صمیمانه ارج می‌نهم. عباس رضائیان‌زاده سرپرست معاونت تحقیقات و فناوری دانشگاه علوم پزشکی شیراز به مناسبت فرارسیدن روز پزشک در پیامی اظهار داشت: این روز یادآور زادروز یکی از بزرگ‌ترین افتخارات پزشکی ایران و جهان یعنی حکیم شیخ الرئیس ابوعلی سینا است که در تقویم رسمی کشور با نام روز پزشک شناخته می‌شود. از این رو بهانه‌ای برای ارج نهادن به زحمات و خدمات خالصانه‌ی شبانه‌روزی پزشکان خواهد بود و ما قدردان کوشش‌ها و فداکاری‌های این عزیزان در راه خدمت به هم وطنان و ارتقای نظام سلامت کشور عزیزمان هستیم.

پیام مدیرکل نوسازی مدارس به مناسبت روز پزشک

سید مهدی میربد روابط عمومی اداره‌ی کل نوسازی مدارس استان اصفهان ضمن تبریک روز پزشک به جامعه‌ی پزشکان گفت: پزشکان به عنوان مجاهدان فداکار جامعه هستند که فداکاری‌های آن‌ها در مقابله با ویروس کرونا فصل جدیدی از ایثار و از خودگذشتگی را در ایران اسلامی گشوده و عزت و آبروی دو چندان برای آن‌ها رقم زده است. میربد نقش خیرین مدرسه‌ساز را همچون پزشکان دانست و گفت: خیرین مدرسه‌ساز نیز با ساخت مدارس ایمن برای فرزندان کشور اسلامی نقششان مانند پزشکان مجاهد و فداکار جامعه است. با این تفاوت که خیرین با اقدامات خیرخواهانه‌ی خود پیشاپیش به حفاظت و تأمین امنیت دانش‌آموزان جامعه با کمک به ساخت مدارس ایمن اقدام کردند. چه فرهنگ زیبایی است که عموم مردم با مشارکت در پویش آجر به آجر گامی هرچند گامی اندک در این راستا برداشته و نام خود را در زمره‌ی مجاهدان امنیت و ایمنی فرزندان کشور در پیشگاه خداوند ثبت و ضبط می‌کنند.

اجرای برنامه‌های گرامیداشت روز پزشک در مناطق 22 گانه‌ی تهران

اجرای برنامه‌های گرامیداشت روز پزشک در مناطق 22 گانه‌ی تهران

زینب نصیری روابط عمومی معاونت امور اجتماعی و فرهنگی شهرداری تهران ضمن گرامیداشت روز پزشک در شرایط شیوع ویروس کرونا و تعبیر جامعه‌ی پزشکی به خط مقدم مقابله با کرونا گفت: مدافعان سلامت تعهد و رسالت سنگینی در برابر سلامت جامعه بر عهده دارند که در این راه حتی از جان خود گذشتند. لذا با توجه به اهمیت و ضرورت ایجاد بستر اطلاع‌رسانی در فعالیت‌های عرصه‌ی سلامت و به پاس قدردانی از تلاش‌ها و زحمات بی‌شائبه جامعه‌ی پزشکی، اداره‌ی کل شهرداری تهران از این فرصت پیش آمده برای برنامه‌ریزی گرامیداشت روز پزشک با هدف قدردانی از نظام و منزلت پزشکان، آیین بزرگداشت مدافعان سلامت، تقدیر از داوطلبین کانون پزشکان محلات و تقویت زمینه‌ی مشارکت با سازمان‌های دولتی و خصوصی بهره‌مند شده است. وی ادامه داد: از این رو از 7-1 شهریورماه با مشارکت ادارات سلامت مناطق 22 گانه‌ی شهرداری تهران، خانه‌های سلامت محلات، کانون پزشکان محلات، سازمان‌های تابعه‌ی شهرداری تهران و نظام پزشکی جمهوری اسلامی ایران برنامه‌های گسترده‌ای در تهران اجرا خواهد شد. نصیری افزود: تقدیر از دبیران منطقه‌ای کانون پزشکان تهران نیز با ارسال لوح تقدیر و هدیه انجام خواهد شد. مراسم سوگ آنلاین نیز که ویژه‌ی مدافعان سلامت مناطق 22 گانه برگزار می‌شود با مشارکت منطقه‌ی 13 در یکم شهریور از طریق فضای مجازی و غیرحضوری به شرح قرائت قرآن، مدیحه‌سرایی، تقدیر از مراکز حوزه‌ی کرونا و تجلیل از خانواده‌های مدافعان سلامت در سطح مناطق انجام خواهد شد. مدیر کل سلامت شهرداری خاطرنشان کرد: همه‌ی زیرمجموعه‌های شهرداری تهران مانند: سازمان زیباسازی در چاپ و اکران طرح گرافیکی پویش همدلی مدافعان سلامت، شرکت مترو در اکران طرح گرافیکی از طریق فضای اطلاع‌رسانی و مانیتورها، واحدهای اتوبوسرانی با درج پیام بر روی تابلوهای نوشتاری ال ای دی، شرکت خدماتی کالای شهروند با درج پیام تبریک بر روی قبوض فروش کالا و سازمان میادین و تره‌بار با درج پیام تبریک بر روی قبوض کالا و تبلیغات با این پویش همکاری کردند. نصیری اظهار داشت: با توجه به همه‌گیری ویروس کرونا و ضرورت رعایت هرچه بیشتر اصول بهداشتی تمامی برنامه‌های گرامیداشت روز پزشک از طریق فضای مجازی و رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی برگزار خواهد شد.

سخن آخر

امسال سومین سالی است که جهان با ویروس کرونا درگیر شده و مدافعان سلامت بی‌وقفه در راستای حفظ سلامت و تندرستی هموطنان خود در تلاش هستند. یکم شهریور روز پزشک بهانه‌ای شده تا ما بتوانیم از تلاش‌ها و زحمات کادر درمان و خانواده‌های آن‌ها کمال تشکر را داشته باشیم و با رعایت اصول و پروتکل‌های بهداشتی آن‌ها را در این راه حمایت کنیم. مؤسسه‌ی علوی نیز به نوبه‌ی خود این روز عزیز را به یکایک اعضای جامعه‌ی پزشکی و سلامت کشور تبریک گفته و از زحمات، فداکاری‌ها و رشادت‌های پزشکان عزیز در این ایام قدردانی می‌کند. امیدواریم روزی برسد که مدافعان سلامت نتیجه‌ی تلاش‌های خود را ببینند. برای این عزیزان سلامتی و تندرستی را از خداوند منان خواستاریم و به آن‌ها خداقوت می‌گوییم.

b xpx
# / b
xpx b
# / b

افزودن
b
/ /
: