‌تحصیل در مقطع متوسطه دوم زیرو رو می‌شود؛

رده: خبر
زمان:

‌تحصیل در مقطع متوسطه دوم زیرو رو می شود: انتخاب واحد به جای انتخاب رشته!

‌تحصیل در مقطع متوسطه دوم زیرو رو می شود: انتخاب واحد به جای انتخاب رشته!

معاون وزیر و رئیس سازمان پژوهش و برنامه‌ریزی آموزشی گفت: در بازطراحی و تحول در مقطع متوسطه دوم موضوعات و سناریوهای مختلفی را پیگیری می‌کنیم؛ یکی از موارد تلفیق برخی از رشته هاست. سناریوهای دیگری نیز مطرح است که اساسا دوره متوسطه به صورت دوره‌ای کاملا یکپارچه در نظر گرفته شود و برخی دروس در چهارچوب خاصی توسط مدرسه و دانش‌آموز انتخاب شود. یعنی دیگر تفکیک رشته‌ای نداشته باشیم و مثلا 5 رشته در متوسطه دوم وجود داشته باشد، بلکه کل شاخه نظری می‌تواند تبدیل به یک رشته شود و به صورت یکپارچه باشد و دانش‌آموزان بر اساس انتخابی که برای ادامه مسیر زندگی خود می‌خواهند داشته باشند، خوشه‌هایی از دروس را انتخاب کنند.

اعلام نتایج نهایی آزمون آموزگاری اوایل هفته

اعلام نتایج نهایی آزمون آموزگاری اوایل هفته

ستاد آزمون استخدامی آموزگاری در اطلاعیه‌ای اعلام کرد نتایج نهایی آزمون استخدامی آموزگاری 1402 را در اسرع وقت، نهایتا اوایل هفته جاری، منتشر خواهد کرد. آزمون استخدامی وزارت آموزش و پرورش برای جذب آموزگار اردیبهشت امسال برگزار شد و پس از اعلام نتایج در تاریخ 30 خرداد 1402 پذیرفته‌شدگان به میزان سه برابر ظرفیت به مرحله ارزیابی تکمیلی دعوت شدند و با وجود اینکه این مرحله در مرداد ماه به اتمام رسید اما تا به امروز نتایج نهایی اعلام نشده است. در همین راستا ستاد آزمون استخدامی آموزگاری پیرامون تاخیر در اعلام نتایج در اطلاعیه‌ای اعلام کرد: ضمن عذرخواهی بابت تاخیر در اعلام نتایج از همه داوطلبین عزیز، به اطلاع می‌رساند وزارت آموزش و پرورش و سازمان سنجش آموزش کشور بلافاصله پس از پایان روند ارزیابی تکمیلی، مراحل کنترل، بررسی و پردازش نمرات داوطلبان گرامی را آغاز کرده است، باتوجه به حساسیت و پیچیدگی محاسبه‌های موجود، پردازش و کنترل نمره‌های فوق به دقت و گاهی به صورت دستی نیز مورد بررسی قرار گرفته است که این امر سبب طولانی شدن کنترل و پردازش اطلاعات گردیده و در نهایت زمان بیشتری را در جمع‌بندی و اعلام نتایج به خود اختصاص داده است.

شرط ثبت‌نام متولدین مهر در پایه اول دبستان اعلام شد؛

شرط ثبت‌نام متولدین مهر در پایه اول دبستان اعلام شد؛

مدیرکل ارزیابی عملکرد و پاسخگویی به شکایات وزارت آموزش و پرورش درباره اینکه برخی والدین که فرزند آنها متولد مهر 1396 است می‌گویند، مدارس برای ثبت‌نام ظرفیت کافی دارند اما به دلیل محدودیت در سامانه سیدا امکان ثبت‌نام وجود ندارد، گفت: ماده 29 آیین‌نامه اجرایی مدارس محدودیت‌هایی را برای ثبت‌نام متولدین مهر ماه در مدارس اعلام کرده است. وی افزود: امسال در شورای معاونان وزارت آموزش و پرورش، مصوبه‌ای داشتیم مبنی بر اینکه افرادی که سال گذشته پیش‌دبستانی را در مراکز مورد تأیید وزارت آموزش و پرورش گذرانده و اسم آنها در سامانه سیدا ثبت شده است، بتوانند در پایه اول دبستان ثبت‌نام کنند. هاشمی ادامه داد: ابتدا دانش‌آموزان 6 سال تمام باید در مدارس ثبت‌نام شوند و اگر ظرفیت خالی ماند متولدین مهر ماه می‌توانند ثبت‌نام کنند. مدیرکل ارزیابی عملکرد و پاسخ به شکایات وزارت با اشاره به اینکه جمعیت تحت پوشش این مصوبه حدود 120 هزار نفر هستند، گفت: این مصوبه برای سال بعد باید اصلاح شود به گونه‌ای که یا نظام آموزشی تغییر کند و دانش‌آموزان با 5.5 سال تمام وارد پایه اول دبستان شوند یا اینکه همان 6 سال تمام مبنای اقدام باشد.

b xpx
# / b
xpx b
# / b

افزودن
b
/ /
: