12/03، میانگین معدل دوازدهمی‌ها در امتحانات نهایی

رده: خبر
زمان:

رئیس مرکز ارزشیابی و تضمین کیفیت نظام آموزش و پرورش گفت: میانگین معدل امتحانات نهایی تمام دانش‌آموزان پایه دوازدهم در سال تحصیلی گذشته، 12.03 بود و روی هم رفته خرداد ماه امسال، یک رشد جزئی در معدل دانش‌آموزان داشته‌ایم.

12.03 میانگین معدل امتحانات نهایی سال گذشته دوازدهمی‌ها

12.03 میانگین معدل امتحانات نهایی سال گذشته دوازدهمی‌ها

محسن زارعی درباره سطح علمی دانش‌آموزان دبیرستانی باتوجه به نتایج حاصل از امتحانات نهایی خردادماه سال تحصیلی 1401-1400 اعلام کرد: تحلیل درس به درس امتحانات نهایی از آبان ماه با همکاری دبیرخانه دروس و گروه‌های آموزشی در حال انجام بوده است. وی نتایج این بررسی ها را اینگونه اعلام کرد: میانگین معدل امتحانات نهایی تمام دانش‌آموزان پایه دوازدهم در سال تحصیلی گذشته، 12.03 بود. در ریاضی و علوم تجربی مقداری رشد و در گروه معارف و علوم انسانی کمی کاهش داشتیم. اما روی هم رفته می‌توان گفت که خردادماه امسال یک رشد جزئی در معدل دانش‌آموزان داشتیم. وی با بیان اینکه یکی از دلایل پایین بودن معدل، مسئله کنکور است، گفت: تا مسئله کنکور حل نشود نمی‌توانیم به طور دقیق درباره علت افت یا این رشد نظری بدهیم. باید در نظر بگیریم که تاکنون تمرکز دانش‌آموز و مدرسه روی امتحانات نهایی نبوده است، اما از امسال به بعد که سهم سوابق تحصیلی افزایش یافته و قطعی شده است، می‌توانیم این نتایج را به شکل واقعی‌تری تحلیل کنیم، زیرا دانش‌آموزان به علت تولید سابقه تحصیلی تمرکز بیشتری روی امتحانات نهایی خواهند داشت.

فراهم شدن امکان نظرسنجی آنلاین از محتوای کتاب‌های درسی

فراهم شدن امکان نظرسنجی آنلاین از محتوای کتاب‌های درسی

سازمان پژوهش و برنامه‌ریزی آموزشی در راستای رویکرد اصلی مردمی‌سازی امور و تحول در روش‌ها و برنامه‌های خود، تحول جدیدی را با فراهم‌ساختن امکان «‌نظرسنجی از محتواهای کتب درسی» برای تمام مخاطبان خود فراهم کرده است. همه دانش‌آموزان، معلمان، والدین، کارشناسان اداری، استادان دانشگاه و صاحب‌نظران عرصه تعلیم و تربیت و همه کسانی که دغدغه نظام آموزش و پرورش را دارند می‌توانند از این امکان استفاده کنند. این سامانه در اختیار عموم مردم است و در پایگاه اینترنتی به آدرس nazar.roshd.ir راه‌اندازی شده است و مخاطبان می‌توانند با انتخاب دوره‌های مختلف تحصیلی ابتدایی، متوسطه اول، متوسطه دوم، فنی و حرفه‌ای و کاردانش و انتخاب دروس در پایه‌های مختلف، کتاب‌های همان پایه را انتخاب و نظر خود را در ارتباط با آن کتاب و محتواهای آن ثبت کنند. در این سامانه پس از پُرکردن فرم ثبت‌نام، «کد عضویت» به موبایل شما ارسال می‌شود و با استفاده از این کد می‌توانید برای ثبت نظر اقدام کنید.

«غیرحضوری» شدن مدارس تهران برای چندمین بار

«غیرحضوری» شدن مدارس تهران برای چندمین بار

آموزش و پرورش شهر تهران طی اطلاعیه‌ای اعلام کرد: با توجه به استمرار آلودگی هوا در کلان‌شهر تهران و در راستای مصوبه کمیته اضطرار آلودگی هوای استانداری تهران، آموزش در همه مدارس پایتخت، در روز یکشنبه و دوشنبه یعنی 11 و 12 دیماه 1401 به صورت مجازی برگزار می‌شود. همچنین کلیه کودکستان‌ها و مراکز پیش دبستانی تهران نیز تعطیل خواهند بود. بر اساس این اطلاعیه، امتحانات نهایی پایه دوازدهم روزانه، بزرگسالان، آموزش از راه دور و داوطلبان آزاد رشته‌های شاخه نظری دوره دوم متوسطه و ایجاد سابقه تحصیلی برای ورود به آموزش عالی و ترمیم نمرات دروس نهایی شاخه‌های تحصیلی دی ماه 1401 و امتحانات هماهنگ استانی پایه نهم داوطلبان آزاد، بزرگسالان، آموزش از راه دور و ارزشیابی جامع طبق برنامه اعلامی برگزار خواهد شد. ارزشیابی و امتحانات داخلی نوبت دی ماه 1401 دوره‌های تحصیلی، در ایام آموزش غیر حضوری مدارس، برگزار نمی‌شود و زمان برگزاری امتحانات داخلی این ایام، توسط مدیر واحد آموزشی متعاقبا به اولیاء و دانش‌آموزان اطلاع‌رسانی خواهد شد.

آغاز ثبت نام پذیرش دوره‌های کاردانی دانشگاه علمی‌کاربردی

آغاز ثبت نام پذیرش دوره‌های کاردانی دانشگاه علمی‌کاربردی

معاون نظارت و سنجش دانشگاه جامع علمی کاربردی از آغاز ثبت نام پذیرش دوره‌های کاردانی فنی و کاردانی حرفه‌ای ناپیوسته این مرکز آموزشی خبر داد. دکتر محمد فتحیان درباره ثبت‌نام در این دوره‌ها اعلام کرد: ثبت‌نام پذیرش دوره‌های کاردانی فنی و کاردانی حرفه‌ای ناپیوسته دانشگاه جامع علمی کاربردی تا شنبه 17 دی‌ماه 1401 ادامه دارد. وی گفت: ثبت‌نام داوطلبان دوره‌های کاردانی فنی و کاردانی حرفه‌ای ناپیوسته نظام آموزش مهارتی در بهمن ماه 1401 دانشگاه جامع علمی کاربردی در 294 کدرشته و 3404 کد رشته محل انجام می‌شود. بر اساس اعلام دانشگاه جامع علمی‌کاربردی، علاقه‌مندان برای اطلاع بیشتر و ثبت‌نام در دوره‌های کاردانی فنی و کاردانی حرفه‌ای ناپیوسته این مرکز آموزشی می‌توانند به پایگاه اطلاع‌رسانی سازمان سنجش آموزش کشور یا سایت دانشگاه جامع علمی کاربردی مراجعه کنند.

b xpx
# / b
xpx b
# / b

افزودن
b
/ /
: