گرامی‌داشت 22 بهمن

رده: خبر
زمان:
گرامی‌داشت 22 بهمن

روز پیروزی انقلاب اسلامی ایران، 22 بهمن، روزی است که مردم ایران به یاد ظهور نظام اسلامی و غلبه بر رژیم پهلوی در سال 1357 جشن می‌گیرند. راهپیمایی روز بیست و دوم بهمن، به عنوان یکی از روزهای مهم تاریخ ایران، به مناسبت سالروز پیروزی انقلاب اسلامی بر رژیم پهلوی برگزار می‌شود. این رویداد سالانه به یادآوری انقلاب اسلامی و اعلام حمایت مردم ایران از نظام جمهوری اسلامی برگزار می‌شود.

سن ورود به دانشگاه فرهنگیان

سن ورود به دانشگاه فرهنگیان

طبق مصوبه شورای عالی انقلاب فرهنگی شرط سنی ورود به دانشگاه فرهنگیان از سال آینده به بعد حداکثر 24 سال است بنابراین دیگر بالای 24 ساله‌ها نمی‌توانند وارد دانشگاه فرهنگیان شده و درس «معلمی» بخوانند. رضامراد صحرایی وزیر آموزش و پرورش با تأکید بر اینکه سن ورود به دانشگاه فرهنگیان در کنکور 1403، 24 سال است، گفته در کنکور امسال و دو سال گذشته شرط سن ورود به دانشگاه فرهنگیان 24 سال بود اما مصوبه شورای عالی آموزش و پرورش سن 22 سال را تعیین کرده است با این حال در ستاد تعلیم و تربیت شورای عالی انقلاب سن 22 سال تعیین و برای درج دفترچه در دفترچه کنکور اعلام شد. وزیر آموزش و پرورش در ادامه گفت: داوطلبان علاقه‌مند به شرکت در کنکور تعلیم و تربیت که دارای حداکثر سن 24 سال هستند در کنکور 1403 برای انتخاب دانشگاه فرهنگیان اقدام کنند و شرط سن حداکثر 22 سال از کنکور 1404 اعمال خواهد شد.

بودجه 1403 وزارت آموزش و پرورش چقدر افزایش می‌یابد؟

بودجه 1403 وزارت آموزش و پرورش چقدر افزایش می‌یابد؟

به نقل از پانا، سخنگوی وزارت آموزش و پرورش درباره میزان افزایش بودجه سال آینده این وزارت‌خانه توضیح داد. علی فرهادی در گفت‌وگو با پانا اظهار کرد: «بودجه مبتنی بر عملکرد است، ما دیگر بودجه را براساس فلان درصد افزایش نمی‌بندیم. هر سال بودجه را براساس یک درصد افزایش تنظیم می‌کردند و آخر سال هم بودجه کسری پیدا می‌کرد.» وی با بیان اینکه بودجه براساس درصد نباید باشد بلکه باید براساس عملکرد امسال باشد؛ اضافه کرد: «عملکرد امسال چقدر بوده است، حقوق‌ها چقدر افزایش پیدا می‌کند، تعداد معلمان چقدر افزایش پیدا می‌کند، تعداد معلمان چقدر تغییر می‌کند و نهایتا براساس آن بودجه را تنظیم می‌کنیم.» فرهادی ادامه داد: «قطعا افزایش بودجه آموزش و پرورش خیلی زیاد خواهد بود چون دیگر می‌خواهیم کسری نداشته باشیم.» وی تاکید کرد: «نسبت به بودجه امسال پیش‌بینی ما این است که ما باید 30 درصد افزایش داشته باشیم که براساس عملکرد دچار کسری نشویم ولی تا زمانی که همه چیز تدقیق نشود نمی‌توان عدد دقیقی اعلام کرد.»

b xpx
# / b
xpx b
# / b

افزودن
b
/ /
: