شناسایی دانش آموزان با استعداد، در رشته‌های ورزشی و حضور 35 هزار دبیر ورزش در مدارس

رده: خبر
زمان:
شناسایی دانش آموزان با استعداد، در رشته‌های ورزشی و حضور 35 هزار دبیر ورزش در مدارس

مهرزاد حمیدی معاون تربیت بدنی و سلامت وزیر آموزش و پرورش، در گفت و گوی ویژه‌ی خبری شبکه‌ی 2 اعلام کرد: در گذشته‌های دور، خانواده‌ها چندان به دنبال ورزش فرزندانشان نبودند و حتی گاهی مانع می‌شدند که کودکانشان ورزش کنند؛ اما اکنون با تغییر نگرش عمومی که درباره‌ی ورزش و تن‌درستی به وجود آمده است، خانواده‌ها نه تنها خواستار ورزش کردن فرزندانشان هستند؛ بلکه در این‌باره حمایت هم می‌کنند.

تحریمات مانع از توسعه‌ی نیروی انسانی در زمینه‌ی ورزش نشده

حمیدی با اشاره به این که 91 سال از اجرایی شدن ورزش در مدارس می‌گذرد، گفت: از اجرایی شدن ورزش در مدارس، 91 سال است که می‌گذرد. 51 سال آن قبل از انقلاب و 40 سال آن مربوط به بعد از انقلاب است و نکته‌ی مهمی که وجود دارد این است که با وجود تمامی تحریمات و مشکلات، شاهد توسعه‌ی نیروی انسانی متخصص در زمینه‌ی ورزش هستیم.

افزایش تعداد نیروی متخصص تربیت بدنی

وی با اشاره به افزایش تعداد نیروی متخصص تربیت بدنی در مدارس اعلام کرد: قبل از انقلاب تنها 500 دبیر ورزش در مدارس وجود داشت اما اکنون 35 هزار دبیر ورزش در مدارس مشغول فعالیت هستند که دارای مدرک لیسانس، فوق لیسانس و دکترا می‌باشند. از این 35 هزار دبیر ورزش در مدارس، 500 نفر دارای مدرک دکترای تربیت بدنی و یا دانشجوی دکترا هستند. طبق آمار به دست آمده، قبل از انقلاب تنها سه مرکز تربیت نیروی تربیت بدنی در کشور وجود داشت اما اکنون این تعداد به 200 مرکز آموزش عالی برای تربیت نیروی انسانی در رشته‌ی تربیت بدنی در کشور رسیده است.

ورزش، درس مورد علاقه‌ی دانش آموزان

بدون شک ورزش از دروسی است که دانش آموزان به آن علاقه‌ی زیادی دارند و برای رسیدن زنگ ورزش در مدارس، لحظه شماری می‌کنند و اصرار دارند که زنگ ورزش در مدارس بیشتر شود. حتی طبق گفت و گوهایی که با دانش آموزان انجام گرفته است، آن‌ها دوست دارند که رشته‌های ورزشی، به صورت تخصصی و جداگانه در مدارس آموزش داده شوند. به دنبال همین، آموزش و پرورش سعی کرده است؛ فضاهای ورزشی در مدارس را افزایش دهد.

شناسایی دانش آموزان با استعداد ورزشی

حمیدی درباره‌ی فعالیت‌های انجام شده در وزارت آموزش و پرورش، برای تامین زیرساخت‌های ورزش دانش آموزی، گفت: در بحث زیرساخت‌های ورزش دانش آموزی، سرمایه‌گذاری‌های خوبی صورت گرفته است. در گذشته تنها 150 فضای ورزشی برای دانش آموزان وجود داشته که در حال حاضر این تعداد به 3080 فضای ورزشی رسیده است. در حال حاضر 870 فضای ورزشی در حال ساخت می‌باشد و از این تعداد فضای ورزشی در حال ساخت، 230 تای آن، استخر است.

وی با اشاره به تشکیل نظام غربال‌گری ورزش دانش آموزی گفت: نظام غربال‌گری ورزش دانش آموزی شکل گرفته شده است و تنها حلقه‌ی گم شده، سنین 2 تا 6 سال می‌باشد که در این‌باره باید سواد حرکتی شکل بگیرد. حمیدی با بیان این که در بخش استعدادیابی، یک نظام همگون بین آموزش و پرورش و وزارت ورزش و جوانان وجود دارد، ادامه داد: در المپیادهای درون مدرسه ای، 4/5 میلیون دانش آموز شرکت کردند که در این رقابت‌ها، روسای فدراسیون حضور داشتند و 720 دانش آموز با استعداد ورزشی را شناسایی کردند.

b xpx
# / b
xpx b
# / b

افزودن
b
/ /
: