6 شهریور، آخرین مهلت انتخاب رشته کنکور

رده: خبر
زمان:

6 شهریور آخرین فرصت انتخاب رشته کنکور

6 شهریور آخرین فرصت انتخاب رشته کنکور

سرپرست معاونت امور آزمون‌های سازمان سنجش آموزش کشور از تمدید مهلت انتخاب رشته آزمون سراسری سال 1402 تا پایان روز دوشنبه 6 شهریورماه خبر داد. علی صدر اظهار کرد: تاکنون بیش از 250 هزار داوطلب مجاز به انتخاب رشته نسبت به انتخاب رشته در آزمون سراسری اقدام کرده‌اند و سایر داوطلبان مجاز به انتخاب رشته لازم است حداکثر تا پایان روز دوشنبه 6 شهریور ماه به پایگاه اطلاع‌رسانی سازمان سنجش مراجعه و نسبت به انتخاب رشته اقدام کنند. وی با اشاره به ضرورت مطالعه دقیق دفترچه راهنمای انتخاب رشته، اطلاعیه‌ها و اصلاحات مندرج در سایت سازمان توسط داوطلبان گفت: داوطلبانی که مجاز به انتخاب رشته شده‌اند باید کدرشته محل‌های مورد نظر خود را برابر ضوابطی که در دفترچه راهنمای انتخاب رشته درج شده استخراج و به ترتیب تقدم علاقه مرتب کنند. صدر با اشاره به راه‌اندازی سامانه انتخاب رشته مجازی آزمون سراسری تصریح کرد: این سامانه با توجه به دغدغه داوطلبان و خانواده‌های آنها در رابطه با انتخاب رشته بهینه به آدرس سایت سازمان سنجش آموزش کشور راه‌اندازی شده است و می‌تواند راهنمای خوبی برای داوطلبان بوده و اطلاعات آنها برای انتخاب رشته را تکمیل کند. صدر اضافه کرد: اطلاعیه اصلاحات جدید دفترچه‌های راهنمای انتخاب رشته شامل رشته‌های جدید تا پایان وقت شنبه 4 شهریور ماه از طریق درگاه اطلاع‌رسانی سازمان سنجش آموزش کشور منتشر شد که ضرورت دارد مدنظر داوطلبان قرار گیرد.

معلمان ویژه برای مدارس سمپاد از طریق کنکور جذب می‌شوند؛

معلمان ویژه برای مدارس سمپاد از طریق کنکور جذب می‌شوند؛

دفترچه انتخاب رشته کنکور 1402 در حوزه جذب دانشجو معلمان با یک تغییر به نفع مدارس سمپاد همراه است. بر این اساس 829 ظرفیت برای جذب معلم ویژه مدارس سمپاد در دفترچه کنکور لحاظ شده است مدارس استعدادهای درخشان (سمپاد) یکی از انواع مدارس دولتی خاص هستند که با برگزاری آزمون در پایه هفتم و دهم به جذب دانش‌آموزان تیزهوش و آموزش آنها در مدارس ویژه اقدام می‌کنند. متقاضیان جذب در شغل معلم ویژه مدارس سمپاد علاوه بر قبولی در آزمون اصلح مشابه تمامی دانشجویان، صرفاً پس از قبولی در آزمون اصلح ویژه معلمان مدارس استعدادهای درخشان که با همکاری سازمان ملی پرورش استعدادهای درخشان به صورت مضاعف نسبت به آزمون اصلح عمومی برگزار خواهد شد، اجازه حضور در مدارس سمپاد را خواهند داشت. افراد در صورتی که در آزمون اصلح عمومی قبول شوند ولی در آزمون اصلح ویژه معلمان مدارس استعدادهای درخشان نمره کافی را کسب نکنند در دیگر مدارس به‌کارگیری خواهند شد؛ همچنین تداوم اشتغال پذیرفته‌شدگان در مدارس استعدادهای درخشان منوط به ارزیابی عملکرد مطلوب آنها در هر سال تحصیلی خواهد بود.

برگزاری آزمون‌های سه پایه تحصیلی به صورت سراسری

برگزاری آزمون‌های سه پایه تحصیلی به صورت سراسری

مسئول مرکز سنجش و پایش کیفیت آموزشی وزارت آموزش و پرورش گفت: سال آینده آزمون‌های سه پایه تحصیلی به صورت سراسری برگزار می‌شود. محسن زارعی دوم شهریور ماه در شورای آموزش و پرورش لرستان که با حضور وزیر آموزش و پرورش در سالن جلسات استانداری برگزار شد با اشاره به اینکه آزمون‌های شهریور ماه در حال برگزاری هستند، اظهار کرد: لرستان جز استان‌های برتر حوزه تصحیح در خرداد و شهریور ماه بوده است. وی ادامه داد: در خرداد ماه کار سنگینی انجام شده و بار سنگینی برگزاری امتحانات و تصحیح برگه‌ها برعهده فرهنگیان بوده و با توجه به الکترونیکی بودن کار تصحیح آزمون نیاز به تجهیزات در حوزه اجرا و تصحیح ضروری بود. زارعی افزود: در جلسه با وزیر کشور بنا شد تجهیزات و امکانات مورد نیاز آزمون‌ها چون ملی بودن از امکانات استانی نیز استفاده شود. مسئول مرکز سنجش و پایش کیفیت آموزشی وزارت آموزش و پرورش ادامه داد: استاندار لرستان علاوه‌بر همکاری‌هایی که داشتند جهت تأمین تجهیزات اعتباری نزدیک به پنج میلیارد تومان در نظر گرفتند که هنوز موافقتنامه آن امضا نشده است. وی ادامه داد: سال آینده آزمون‌های سه پایه تحصیلی به صورت سراسری برگزار می‌شود.

مشاوره انتخاب رشته کنکور در 700 پایگاه آموزش و پرورش؛

مشاوره انتخاب رشته کنکور در 700 پایگاه آموزش و پرورش؛

مدیرکل امور تربیتی، مشاوره و مراقبت در برابر آسیب‌های اجتماعی وزارت آموزش و پرورش از ارائه خدمات مشاوره انتخاب رشته به داوطلبان کنکور در 700 پایگاه آموزش و پرورش خبر داد. امیر تجلی‌نیا از ارائه خدمات مشاوره انتخاب رشته به داوطلبان کنکور خبر داد. وی در این باره عنوان کرد: مشاوران متخصص، توانمند و مورد اعتماد در حوزه انتخاب رشته کنکور در پایگاه‌های انتخاب رشته تمامی نواحی و مناطق کشور مشغول ارائه خدمات تخصصی به داوطلبان و خانواده های آنان هستند. تجلی‌نیا افزود: این روزها بازار انتخاب رشته داغ است و متاسفانه شاهد تبلیغات خلاف واقع افراد غیر متخصص هستیم که ادعاهای غلطی برای جذب داوطلبان ارائه می‌دهند، لذا توصیه می‌شود داوطلبان به تبلیغات غیرمنطقی توجه نکنند و برای انجام انتخاب رشته صحیح و اصولی به مشاوران متخصص و مورد اعتماد در پایگاه‌های آموزش و پرورش مراجعه کنند. مدیرکل امور تربیتی، مشاوره و مراقبت در برابر آسیب‌های اجتماعی وزارت آموزش و پرورش گفت: آموزش و پرورش با هدف ارائه مشاوره به دانش‌آموزان کنکوری، 700 پایگاه راه‌اندازی کرده که در هر شهرستان، منطقه و ناحیه 2 پایگاه انتخاب رشته یکی در مرکز مشاوره شهرستان، منطقه و ناحیه و دیگری در یکی از مدارس معین آن تشکیل شده، همچنین 48 پایگاه نیز در شهر تهران فعال است. تجلی‌نیا در خصوص استفاده از نرم‌افزارهای انتخاب رشته مجازی افزود: در تمامی پایگاه‌های انتخاب رشته آموزش و پرورش برای شناخت ویژگی‌های شخصیتی داوطلب مانند رغبت و تیپ شخصیتی از آزمون‌های هالند و سنخ نمای مایرز و برای انتخاب رشته مجازی از سامانه انتخاب رشته مجازی سازمان سنجش، استفاده می‌شود. وی از داوطلبان خواست که با توجه به پیچیدگی‌های انتخاب رشته و تغییرات انجام شده در روند پذیرش و ورود به دانشگاه اطلاعات را از مشاوران و مراکز معتبر دریافت کنند و به ادعاهای مطرح شده توسط افراد غیرمتخصص و فاقد مجوز توجه نکنند

b xpx
# / b
xpx b
# / b

افزودن
b
/ /
: