جزئیات اجرای طرح «پزشک مدرسه»

رده: خبر
زمان:

آخرین جزئیات اجرای طرح «پزشک مدرسه»

آخرین جزئیات اجرای طرح «پزشک مدرسه»

معاون تربیت‌بدنی و سلامت وزارت آموزش و پرورش صادق ستاری‌فرد در گفت‌وگو با پانا درباره آخرین جزییات راه‌اندازی طرح پزشک مدرسه اظهار کرد: «در حال حاضر در سطح کارشناسی با دوستان وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی کار را دنبال می‌کنیم و ان‌شالله جزییات بیش‌تر بررسی می‌شود.» وی ادامه داد: «پس از طی مرحله کار کارشناسی است که با قطعیت می‌توان نحوه اجرای این طرح در مدارس را با افکار عمومی در میان گذاشت.» وی با بیان اینکه برای اجرای طرح پزشک مدرسه تمامی ابعاد در حال بررسی است، گفت: «هنوز زود است که از مرحله اجرای این طرح سخن بگوییم، چرا که پس از بررسی‌های لازم و انجام کار کارشناسی نیاز به مقدمات و تمهیداتی برای اجرای کار داریم که باید هم از سوی وزارت آموزش و پرورش و هم از سوی وزارت بهداشت فراهم شود.» ستاری‌فرد در پایان یادآور شد: «به تمامی عزیزان اطمینان می‌دهیم که طرح در مدارس اجرا شود و هیچ‌گاه به فراموشی سپرده نشود، چرا که یکی از وعده‌های مهم و اثرگذار در حوزه سلامت دانش‌آموزان است، حوزه‌ای که هیچ‌گاه نباید از آن غافل بود.»

مدارس غیردولتی کمبود معلم ندارند؛

مدارس غیردولتی کمبود معلم ندارند؛

رئیس سازمان مدارس و مراکز غیردولتی و توسعه مشارکت‌های مردمی وزارت آموزش و پرورش، گفت خوشبختانه کلاس بدون معلم در مدارس غیردولتی وجود ندارد و کتاب درسی هم به همه مدارس و دانش‌آموزان رسیده است. محمودزاده در خصوص سازماندهی معلمان و همچنین تامین کتاب‌های درسی دانش‌آموزان مدارس غیردولتی گفت: «مدارس غیردولتی در شهریورماه سازماندهی می‌شوند و مشکلی از این بابت نداریم.» وی اظهار کرد: «امسال بخشی از معلمان مدارس غیردولتی از طریق آزمون استخدامی، جذب آموزش و پرورش شدند اما چون این موضوع را پیش‌بینی کرده بودیم، سازماندهی و تدارک مدارس غیردولتی در فصل تابستان انجام شد و هم‌اکنون کلاس بدون معلم نداریم و کتاب درسی هم به همه مدارس و دانش‌آموزان رسیده است.»

انتصاب سرپرست معاونت تولید و انتشار مجلات رشد

انتصاب سرپرست معاونت تولید و انتشار مجلات رشد

به گزارش روابط عمومی سازمان پژوهش و برنامه‌ریزی آموزشی، علی لطیفی به پیشنهاد مدیرکل دفتر انتشارات و فناوری آموزشی، بهنام شاددل را به‌عنوان «سرپرست معاونت تولید و انتشار مجلات رشد» منصوب کرد. «وضعیت‌شناسی مستمر و جامع مجلات رشد از منظر نیازسنجی، تولید محتوا، استانداردهای ادبی و هنری و انتشار، و تولید مجلات بر اساس افق اهداف و بایسته‌های ترسیم شده در اسناد تحولی نظام تعلیم و تربیت به‌ویژه سند تحول بنیادین آموزش و پرورش و برنامه درسی ملی»؛ «اجرای پژوهش‌های ملی بر اساس شبکه مسائل مجلات و کاربست نتایج در تولیدات هر دوره»؛ «برگزاری جلسات شورای سیاست‌گذاری و شورای برنامه‌ریزی و تولید مجلات منطبق با سیاست‌ها و برنامه‌های مصوب»؛ «استفاده از نویسندگان زبده حوزه ادبیات صاحب‌نظران در عرصه مطبوعات و هنرمندان متعهد کشور و ارتباط مستمر با مخاطبان جهت مشارکت حداکثری در تولید محتوا»؛ «مراقبت و صیانت از محتوای مجلات از حیث تناسب با ارزش‌های اسلامی و ایرانی و نیازهای مخاطبان»؛ «بهره‌گیری از فناوری‌های نوین آموزشی و تربیتی برای اشاعه و نشر الکترونیک مجلات در چارچوب قوانین و مقررات کشور»؛ «ارتباط مستمر با معاونین آموزشی ادارات کل استان‌ها و نمایندگان مجلات رشد در سراسر کشور جهت پوشش حداکثری جامعه مخاطبین در راستای عدالت تربیتی و نصیب برابر آموزشی»؛ «توجه شایسته به امر اشاعه مجلات و استفاده از محتوای آن در پشتیبانی از نهاد مدرسه و برنامه درسی ملی به‌ویژه در چارچوب طرح بوم و برنامه‌ریزی برای اجرای زنگ رشد و یک روز با رشد در برنامه آموزشی و تربیتی مدارس با هماهنگی معاونت‌های وزارت آموزش و پرورش و ادارات کل استان‌ها» و «نظارت و راهبری امور اجرایی مالی و اقتصادی مجلات رشد» از جمله تأکیدات رئیس سازمان پژوهش و برنامه‌ریزی آموزشی در این ابلاغ است.

تصویب دو رشته جدید و اشتغال‌زا برای دانش‌آموزان استثنایی

تصویب دو رشته جدید و اشتغال‌زا برای دانش‌آموزان استثنایی

دبیرکل شورای عالی آموزش و پرورش از تصویب دو رشته جدید در دوره کاردانش با هدف اشتغال‌زایی دانش‌آموزان با نیازهای ویژه خبر داد. دبیرکل شورای عالی آموزش و پرورش از تصویب دو رشته در آموزش‌های کاردانش برای دانش‌آموزان با نیازهای ویژه خبر داد و افزود: «در هفته اخیر، کمیسیون برنامه درسی و کمیته کاردانش، برای دانش‌آموزان با نیازهای ویژه، دو رشته تصویب کردند که عبارت‌اند از امور خدمات عمومی و موسیقی.» امانی تهرانی ضمن تشریح رشته امور خدمات عمومی ویژه دانش‌آموزان استثنایی در دوره کاردانش، گفت: «این رشته باعث می‌شود تا برای دانش‌آموزان، توانمندسازی عمومی انجام شود که به خودباوری برسند و با مدرک تحصیلی وارد کار شوند که برنامه درسی رشته امور خدمات عمومی به تصویب رسیده است.» وی در ادامه از طراحی جدول مواد درسی خاص رشته موسیقی نیز خبر داد و گفت: «در نظر داریم که رشته موسیقی برای دانش‌آموزانی که اختلال اوتیسم دارند، وجود داشته باشد؛ زیرا این کار وجه درمانی برای این نوع دانش‌آموزان دارد؛ از نظر بنده انتخاب رشته موسیقی، مصوبه‌ای انسانی است بدلیل آن‌که گروه مهمی را مورد هدف قرار داده و موجب اتفاقات خوبی خواهد شد.» دبیرکل شورای عالی آموزش و پرورش در پایان از استقبال خوب کارشناسان معاونت متوسطه و سازمان آموزش و پرورش استثنایی از این اتفاق خبر داد و افزود: «این کار با جدیت در حال پیش‌روی است و امیدوار هستیم که در مقام اجرا نیز، شاهد پیشرفت این موضوع باشیم.»

b xpx
# / b
xpx b
# / b

افزودن
b
/ /
: