آغاز ثبت و اصلاح سفارش کتب درسی

رده: خبر
زمان:

آغاز ثبت و اصلاح سفارش کتاب‌های درسی

آغاز ثبت و اصلاح سفارش کتاب‌های درسی

بر اساس اطلاعیه سازمان پژوهش و برنامه‌ریزی آموزشی، تمامی دانش‌آموزان میان‌پایه که تاکنون نسبت به ثبت سفارش کتاب‌های درسی خود اقدام نکرده‌اند، از چهارشنبه 25 مردادماه 1402 در صورت ثبت نام قطعی در مدرسه برای سال تحصیلی 1403-1402، می توانند ضمن مراجعه به سامانه فروش و توزیع مواد آموزشی نسبت به ثبت سفارش کتاب‌های درسی خود اقدام کنند. طبق این گزارش، دانش‌آموزانی که به دلیل تغییر پایه تحصیلی یا رشته تحصیلی یا مدرسه محل تحصیل نیاز به اصلاح سفارش دارند از روز چهارشنبه 25 مردادماه 1402 می‌توانند با مراجعه به سامانه فروش و توزیع مواد آموزشی نسبت به اصلاح سفارش خود اقدام کنند. با توجه به زمان باقیمانده تا شروع سال تحصیلی جدید و توزیع کتاب درسی از مناطق به مدارس، این سازمان از تمامی دانش‌آموزان پایه‌های ورودی خواست تا نسبت به ثبت نام قطعی خود در سامانه سیدا و ثبت سفارش کتاب درسی در سامانه فروش و توزیع مواد آموزشی اقدام کنند. لازم به ذکر است صدور حواله توزیع کتاب‌های درسی برای دانش‌آموزان مشروط به ثبت نام قطعی آنها در سال تحصیلی 1403 - 1402 در مدرسه و نیز ثبت سفارش کتاب‌های درسی در سامانه فروش و توزیع مواد آموزشی است.

«ترمیم نمره» و ایجاد «سابقه تحصیلی» در شهریورماه ممکن نیست؛

«ترمیم نمره» و ایجاد «سابقه تحصیلی» در شهریورماه ممکن نیست؛

به گفته رئیس مرکز ارزشیابی و تضمین کیفیت نظام آموزش و پرورش، 54 درصد معترضان به نمرات امتحانات نهایی «پسران» بودند. محسن زارعی در نشست خبری با موضوع تحلیل نتایج امتحانات نهایی خردادماه 1402، اظهار کرد: 15 درصد از شرکت‌کنندگان به نمرات امتحان نهایی اعتراض داشتند. 54 درصد معترضان به نمرات امتحان نهایی پسران و 46 درصد دختران بودند. وی ادامه داد: 49 درصد از نمرات پس از اعتراض «افزایش» یافت. 26 درصد بدون تغییر باقی ماند و 25 درصد «کاهش» یافت. تغییرات بالا در نمرات امتحان نهایی پس از اعتراض ناچیز بوده است. به گفته زارعی، در شهریور ماه امسال امکان ایجاد سابقه و ترمیم نمره وجود ندارد و فقط دانش‌آموزان تجدید شده در شهریور امسال می‌توانند آزمون دهند، بنابراین تمامی شرکت‌کنندگان شهریور ماه، دانش‌آموزان تجدید شده هستند. وی درباره چگونگی ساخت و تولید سابقه تحصیلی و نمرات تراز، توضیح داد: از سال 84 به بعد قریب به 18 سال سابقه تحصیلی تولید کردیم.

تکلیف کنکوری‌هایی که گروه آزمایشی نوبت اول و دوم آنها متفاوت هست، چیست؟

تکلیف کنکوری‌هایی که گروه آزمایشی نوبت اول و دوم آنها متفاوت هست، چیست؟

تعداد محدودی از داوطلبان که در آزمون نوبت اول در یکی از گروه‌های آزمایشی اصلی علوم ریاضی، علوم تجربی و علوم انسانی شرکت کرده، ولی در آزمون نوبت دوم با گروه آزمایشی اصلی دیگری شرکت کرده‌اند، باید در همین کارنامه اولیه حداکثر تا تاریخ 21 مرداد ماه جاری علاقه‌مندی خود را صرفا به یک گروه آزمایشی اصلی که تمایل به انتخاب رشته‌های تحصیلی از آن گروه را دارند، اعلام کنند. بر اساس اعلام گروه آزمایشی داوطلبان کنکور 1402 کارنامه حاوی رتبه آنان تهیه و ارائه خواهد شد و برای این دسته از داوطلبان در صورت عدم انتخاب گروه آزمایشی اصلی، گروه آزمایشی انتخابی آزمون نوبت دوم ملاک عمل قرار خواهد گرفت. همچنین نتایج اولیه آزمون سراسری سال 1402 اعلام شده است، البته اعلام نتایج در دو مرحله خواهد بود؛ مرحله اول شامل کارنامه داوطلبان شرکت کننده در نوبت دوم آزمون سراسری حاوی نمرات خام دروس گروه‌های آزمایشی شرکت کننده، بیشترین نمره کل آزمون اختصاصی مربوط به نوبت اول و دوم و نمره کل سابقه تحصیلی دریافتی از وزارت آموزش و پرورش است که با ورود به سامانه جامع آزمون سراسری، قابل مشاهده است. مرحله دوم کارنامه نهایی برای انتخاب رشته حاوی نمره کل نهایی، رتبه در سهمیه، رتبه کشوری، سهمیه، استان بومی و وضعیت مجاز یا غیرمجاز به انتخاب رشته داوطلبان است که هنوز اعلام نشده است.

افزایش تاثیر سوابق تحصیلی در کنکور به 50 درصد در سال تحصیلی آینده

افزایش تاثیر سوابق تحصیلی در کنکور به 50 درصد در سال تحصیلی آینده

رضا مراد صحرایی در دومین کنگره معلمان انقلاب اسلامی با اشاره به برنامه‌های مهم این وزارتخانه گفت: بر روی 2 برنامه تربیت معلم و اجرایی سازی سند تحول بنیادین تمرکز ویژه داریم. دانشجومعلمان دانشگاه فرهنگیان علاوه بر واحدهای درسی خود باید 12 مهارت را نیز بیاموزند تا بتوانند فارغ‌التحصیل شوند و این مصوبه شامل ورودی‌های سال‌های گذشته هم می‌شود. امسال بیش از20 هزار دانشجومعلم را به طرح ولایت اعزام کردیم. صحرایی با اشاره به تغییرات ایجاد شده در کنکور سراسری خاطرنشان کرد: امسال 40 درصد تاثیر قطعی سوابق تحصیلی در کنکور بود که سال بعد به 50 درصد و دو سال بعد به60 درصد خواهد رسید.

b xpx
# / b
xpx b
# / b

افزودن
b
/ /
: