اجرای برنامه ملی «کانون مدرسه»

رده: خبر
زمان:

برنامه ملی «کانون مدرسه» از سوی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان با هدف تقویت پیوند میان مدرسه، خانواده و کانون و همچنین ارتقای مهارت خواندن، خلاقیت و نشاط در دانش‌آموزان اجرا می‌شود. این طرح از آبان 1404 تا اردیبهشت 1405 در سراسر کشور و با محورهای «توانمندسازی اعضای فعال»، «جذب کانون‌یاران جدید» و «افزایش تعامل مدرسه و کانون» دنبال خواهد شد. این برنامه در دو بخش «حضور مدارس در مرکز فرهنگی‌هنری» و «حضور مربی در مدرسه» و نیز با مشارکت کانون‌یاران (دانش‌آموزان فعال و خلاق پایه ششم و دوره اول متوسطه) اجرا می‌شود. پایه‌های اول، دوم و چهارم به‌ویژه به دلیل اهمیت تقویت سواد خواندن و مشارکت در آزمون‌های بین‌المللی در اولویت قرار دارند. کانون‌یاران نیز نقش مهمی در فعالیت‌های فرهنگی همچون قصه‌گویی، کتابخوانی، اجرای نمایش و ترویج مطالعه در مدارس ایفا خواهند کرد.

معاون پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش و پرورش: همه تشکل‌های دانش‌آموزی را باید در مدرسه فعال کنیم

معاون پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش و پرورش: همه تشکل‌های دانش‌آموزی را باید در مدرسه فعال کنیم

صادق حسین‌زاده ملکی، معاون پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش و پرورش، در آیین بیست‌وهشتمین دوره انتخابات شوراهای دانش‌آموزی با تأکید بر نقش مهم تشکل‌ها و مشارکت دانش‌آموزان گفت همه تشکل‌های دانش‌آموزی باید در مدرسه فعال شوند تا دانش‌آموزان بتوانند در حل مسائل مدرسه و جامعه نقش‌آفرین باشند. او نسل نوجوان امروز را توانمند و شایسته تحقق آرزوهای ملت ایران دانست و بر اهمیت شوراهای دانش‌آموزی در تربیت مدیران آینده کشور تأکید کرد. وی همچنین با اشاره به نامگذاری این دوره از انتخابات به نام شهید دانش‌آموز محمدحسین خاکی، درباره جایگاه شهدا و مفهوم شهادت سخن گفت و تأکید کرد شهدا زنده‌اند و یاری‌گر کسانی خواهند بود که در مسیر آنان حرکت کنند. در این مراسم نمازخانه بازسازی‌شده مدرسه افتتاح شد و از مادر شهید خاکی تقدیر به عمل آمد. در پایان نیز معاون وزیر در نشستی صمیمی با معلمان مدرسه گفت‌وگو کرد.

آموزش و پرورش واگن اول قطار توسعه کشور است

آموزش و پرورش واگن اول قطار توسعه کشور است

فاطمه مهاجرانی، سخنگوی دولت، در جشنواره خیرین مدرسه‌ساز کرمان با تأکید بر اهمیت فرهنگ، آن را شبیه کاشت و مراقبت از یک نهال دانست و گفت فرهنگ ایرانی-اسلامی چنان درهم‌تنیده است که جداسازی ریشه‌های ایرانی و اسلامی آن ممکن نیست. او با اشاره به اینکه خوشبختی در فرهنگ ما امری جمعی است، نقش خیرین مدرسه‌ساز را در گسترش عدالت آموزشی و تقویت جامعه بسیار ارزشمند توصیف کرد. مهاجرانی همچنین با اشاره به توجه ویژه رئیس‌جمهور به آموزش و پرورش و تشکیل بیش از 50 جلسه تخصصی در این حوزه، تأکید کرد که توسعه کشور از مسیر آموزش و پرورش می‌گذرد و خیرین با سرمایه‌گذاری در آموزش، به رستگاری جامعه کمک می‌کنند.

تصویب و ابلاغ 4 آیین‌نامه برنامه هفتم در حوزه آموزش و پرورش

علیرضا کاظمی، وزیر آموزش و پرورش، در صحن علنی مجلس به تشریح اقدامات این وزارتخانه در اجرای تکالیف برنامه هفتم توسعه پرداخت و اعلام کرد همه آیین‌نامه‌های تکلیف‌شده در برنامه، از جمله آیین‌نامه جذب دانشجو، توسعه رشته‌های فنی‌وحرفه‌ای و ایجاد شهر کودک، تهیه و ابلاغ شده‌اند. او افزود از مجموع اسناد و تصویب‌نامه‌های محول‌شده، بخش قابل توجهی تصویب و بخشی نیز در مراحل نهایی بررسی قرار دارد. کاظمی همچنین به پیشرفت سامانه‌های رصد، تدوین برنامه عملیاتی و بهبود نسبت دانشجومعلم به استاد با جذب نیروهای جدید اشاره کرد. وزیر آموزش و پرورش کاهش قابل توجه کلاس‌های پرتراکم، به‌ویژه در دوره ابتدایی، توسعه فضاهای آموزشی، ارتقای شاخص‌های معدل دوره متوسطه، اصلاح اساسنامه صندوق ذخیره فرهنگیان و گسترش هنرستان‌ها و آموزش‌های مهارتی را از دیگر اقدامات وزارتخانه دانست. او گفت بیش از 110 هزار دانش‌آموز جدید وارد هنرستان‌ها شده‌اند و تعداد هنرستان‌های جوار کارخانه و مدارس شبانه‌روزی عشایری نیز افزایش یافته است.

b xpx
# / b
xpx b
# / b

افزودن
b
/ /
: