اعلام آمادگی برای تاخیر در برگزاری کنکور

رده: خبر
زمان:
اعلام آمادگی برای تاخیر در برگزاری کنکور

سید محمد بطحایی وزیر آموزش و پرورش کشور در جمع خبرنگاران و در خصوص نگرانی دانش آموزان مناطق سیل زده برای امتحانات، گفت: با توجه به سیل اخیر و خرابی‌هایی که در شهرستان‌های معمولان و پلدختر به وجود آمده، یکی از نگرانی‌های دانش آموزان، نزدیک شدن به ایام امتحانات و عقب افتادگی تحصیلی است، که ما در این‌باره روش‌های جبرانی را در نظر گرفته‌ایم. هم‌چنین کارگروهی به طور متمرکز تشکیل شده که در حال برنامه‌ریزی می‌باشند. بطحایی با اشاره به اعلام آمادگی سازمان سنجش برای تاخیر در برگزاری کنکور گفت: برای مناطق سیل زده تدابیری اندیشیدیم تا امتحانات نهایی آن‌ها با تاخیر برگزار شود.

تاخیر در برگزاری امتحانات نهایی در مناطق سیل زده

وزیر آموزش و پرورش تاکید کرد: فرزندانم به هیچ عنوان نگران آزمون‌ها و مشکلی که به خاطر وقوع سیل در مسیر تحصیلی به وجود آمده، نباشند. وی افزود: برای دانش آموزان پایه‌ی دوازدهم که در حال آماده شدن برای کنکور بوده‌اند، اردوهای آموزشی پیش‌بینی کرده‌ایم که به صورت متمرکز برگزار خواهند شد. هم‌چنین ما با وزارت علوم نیز مذاکراتی انجام خواهیم داد تا بتوانیم تسهیلاتی برای دانش آموزان، جهت ورود به دانشگاه و آموزش عالی را فراهم کنیم. وی ادامه داد: در حال حاضر در حال بررسی روش‌هایی برای تاخیر در برگزاری امتحانات نهایی برای مناطق سیل زده هستیم. یکی از این روش‌ها، حذف بخشی از محتوای کتب درسی برای دانش آموزان آن مناطق است تا فشار کمتری به آن‌ها وارد گردد.

راه‌اندازی مدارس شبانه‌روزی موقت

بطحایی در پاسخ به این سوال که تاخیر در برگزاری امتحانات نهایی چند روز خواهد بود؟ گفت: پاسخ این سوال به وضعیت آب و هوایی بر می‌گردد. بنا به این بود که امتحانات در استان لرستان با 3 روز تاخیر برگزار شوند اما متاسفانه به دلیل آماده نشدن مدارس و مستقر نشدن خانواده‌ها در خانه‌هایشان، این موضوع محقق نشد و ما امیدواریم که بتوانیم در هفته‌ی آتی، این برنامه‌ها و طرح‌ها را در عموم مدارس راه‌اندازی کنیم. وی هم‌چنین گفت: در استان خوزستان، شرایط متفاوت شده و ما تصمیم داریم در همین روزها سفری به این استان داشته باشیم و حتی شاید مجبور باشیم در این استان مدارس شبانه‌روزی موقت راه‌اندازی کنیم تا دانش آموزان مشکلات تحصیلی پیدا نکنند.

آمادگی برای تاخیر در برگزاری کنکور

وزیر آموزش و پرورش درباره‌ی فاصله‌ی امتحانات نهایی و برگزاری کنکور گفت: این موضوع در دستور کار شورای عالی آموزش و پرورش قرار دارد ولی ما در این‌باره با محدودیت‌هایی روبرو هستیم از جمله تقارن با ماه رمضان و فاصله‌ی بین امتحان نهایی و کنکور که باید به گونه‌ای باشد تا بتوانیم سوابق تحصیلی را در اختیار سازمان سنجش قرار دهیم. البته وزارت علوم و سازمان سنجش برای تاخیر در برگزاری کنکور، آمادگی خود را اعلام کرده است. از سوی دیگر ما به دنبال این هستیم تا امتحانات نهایی را زودتر برگزار کنیم تا این فاصله فرصتی را برای آمادگی داوطلبان برای کنکور ایجاد کند و ما هم بتوانیم کارهای اداری خودمان را در این زمینه انجام دهیم.

مخالفت سازمان سنجش برای تأخیر در برگزاری کنکور کارشناسی ارشد 98

حسین توکلی مشاور عالی سازمان سنجش آموزش کشور درباره‌ی تأخیر در برگزاری کنکور کارشناسی ارشد 98 گفت: ضمن ابراز هم‌دردی با هم‌وطنان عزیزی که گرفتار سیل شده‌اند، با توجه به اینکه فرآیند اجرایی آزمون مذکور طولانی بوده و باید نتایج در شهریور ماه 98 اعلام شوند، بنابراین آزمون مطابق برنامه‌ی زمان‌بندی اعلام شده‌ی قبلی در روزهای پنج‌شنبه مورخ 5 اردیبهشت ماه 98 و جمعه مورخ 6 اردیبهشت ماه 98 برگزار خواهد شد. هم‌چنین اطلاعیه‌های این سازمان در خصوص حوزه‌های برگزاری، تاریخ و نحوه‌ی توزیع کارت در روز دوشنبه 26 فروردین 98 از طریق سایت سازمان سنجش منتشر خواهد شد. وی هم‌چنین اعلام کرد: وزارت علوم، تحقیقات و فناوری و سازمان سنجش، در خصوص وقوع سیل اخیر، پی‌گیر ارائه‌ی تسهیلات یا اختصاص سهمیه‌ی مشابه سهمیه‌ی زلزله‌زدگان از مراجع ذی‌صلاح برای داوطلبان مناطق آسیب‌دیده می‌باشند و به محض دریافت نتیجه، جزئیات آن را در دفترچه‌ی انتخاب رشته به اطلاع داوطلبان خواهیم رساند.

b xpx
# / b
xpx b
# / b

افزودن
b
/ /
: