اعلام دروس امتحان نهایی پایه‌های دهم و یازدهم

رده: خبر
زمان:

اعلام دروس امتحان نهایی پایه‌های دهم و یازدهم

به نقل از پانا، عناوین «دروس امتحان نهایی پایه‌های دهم و یازدهم دوره دوم متوسطه شاخه نظری برای ایجاد سابقه تحصیلی» که به تصویب شورای عالی آموزش و پرورش رسیده بود به تایید رئیس‌جمهوری و رئیس شورای عالی آموزش و پرورش رسید. به گزارش روابط عمومی شورای عالی آموزش و پرورش؛ «دروس امتحان نهایی پایه‌های دهم و یازدهم دوره دوم متوسطه شاخه نظری برای ایجاد سابقه تحصیلی» در جلسه 1031 شورای عالی آموزش و پرورش و به استناد قانون اصلاح لایحه قانونی راجع به تشکیل شورای عالی آموزش و پرورش مصوب مجلس شورای اسلامی، پس از بحث و بررسی به تصویب رسید. وزارت آموزش و پرورش موظف است نسبت به فراهم آوردن زمینه و امکانات برای برگزاری امتحانات نهایی دوره دوم متوسطه، اقدام لازم را با مشارکت سایر دستگاه‌ها و مراجع ذی‌ربط به عمل آورد. منابع مالی لازم برای برگزاری امتحانات نهایی دوره دوم متوسطه را به استناد ماده 8 مصوبه جلسه 843 شورای عالی انقلاب فرهنگی در بودجه سنواتی لحاظ کند. همچنین وزارت آموزش و پرورش موظف است گزارش چگونگی برگزاری امتحانات نهایی را هر سال به شورای عالی آموزش و پرورش ارائه کند. لازم به ذکر است این مصوبه برای اجرا به وزارت آموزش و پرورش ابلاغ شد.

اعلام دروس امتحان نهایی پایه‌های دهم و یازدهم
اعلام دروس امتحان نهایی پایه‌های دهم و یازدهم

تعاونی‌های دانش‌آموزی تاسیس خواهد شد‌؛

تعاونی‌های دانش‌آموزی تاسیس خواهد شد‌؛

آیین انعقاد تفاهم‌نامه همکاری بین وزارت آموزش و پرورش و وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی با حضور وزرای این دو وزارتخانه و اعضای شورای معاونان وزارت آموزش و پرورش در راستای پیشبرد سند توسعه تعاون و سند تحول بنیادین آموزش و پرورش و همچنین همکاری‌های دولتی، برگزار شد. رضامراد صحرایی در این آیین، ضمن محکوم کردن جنایات رژیم موقت صهیونیستی از دانش‌آموزان ایرانی خواست تا در پویش‌های تدارک دیده شده شرکت کنند و پیام همبستگی خود را به مردم مظلوم فلسطین برسانند. صحرایی خطاب به وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با بیان اینکه با تمام وجود به شما لبیک می‌گوییم، افزود: تعاونی‌های فرهنگیان را فعال می‌کنیم و در همین راستا نیز به دنبال یک سازمان رفاهی برای معلمان خواهیم بود. همچنین فعال‌شدن تعاونی‌های دانش‌آموزی نیز توسط معاونت پرورشی دنبال می‌شود. وزیر آموزش و پرورش در پایان تصریح کرد: یک رکن اقتصاد ما تعاونی است که اگر این موضوع در مدرسه شروع شود، همانند یک درخت تنومند رشد خواهد کرد‌. از همه دست‌اندرکاران دعوت می‌کنیم تا برای تحقق اهداف خود به مدرسه بیایند، مکانی که امیدآفرین و چشمه تحول‌ساز ایران است.

آزمون مجدد از دانش‌آموزان سمپادی هدر دادن سرمایه‌گذاری، تربیت فرهنگی، پژوهشی و علمی است؛

آزمون مجدد از دانش‌آموزان سمپادی هدر دادن سرمایه‌گذاری، تربیت فرهنگی، پژوهشی و علمی است؛

به گزارش روابط عمومی سازمان ملی پرورش استعدادهای درخشان‌، الهام یاوری، درباره رای هیات عمومی دیوان عدالت اداری مبنی بر ابطال پذیرش دانش‌آموزان پایه نهم بدون شرکت در آزمون پایه دهم در مدارس استعدادهای درخشان، اظهار کرد: هیات عمومی رای خلاف علاقه سمپاد داده است ولی به هر حال ما همچنان اصلاح این امر را از مسیرهای مختلف پیگیری می‌کنیم و هنوز مسیر ادامه دارد و برای این امر تلاش می‌کنیم. رئیس سازمان ملی پرورش استعدادهای درخشان درباره چرایی ابطال شرایط فعلی ورود به پایه دهم سمپاد توسط هیات عمومی دیوان عدالت اداری، تصریح کرد: بحث تبعیض را مطرح می‌کنند اما واقعیت این است که همه دانش‌آموزان سمپادی در دوره اول آزمون داده‌اند و از شریط لازم برخوردار بوده‌اند که قبول شده‌اند. طبیعتا دانش‌آموزانی که دوره اول پذیرفته شده‌اند در حوزه‌هایی از سایر دانش‌آموزان جلوتر بوده‌اند و عملکرد آن‌ها در آن آزمون بهتر بوده‌است. یاوری تاکید کرد: طبیعی است که گرفتن آزمون مجدد از این دانش‌آموزان از دست رفتن سرمایه گذاری، تربیت فرهنگی و پژوهشی و علمی است که کشور به روی این دانش‌آموزان داشته است. خرداد ماه آزمون ورودی پایه دهم برگزار می‌شود و تا آن زمان ما از مسیرهای مختلف پیگیر این موضوع هستیم.

ابلاغ شیوه‌نامه ساماندهی و مدیریت امور اجرایی کودکستان‌ها

ابلاغ شیوه‌نامه ساماندهی و مدیریت امور اجرایی کودکستان‌ها

به نقل از پانا، در راستای وحدت رویه در ساماندهی و مدیریت امور اجرایی مرتبط با کودکستان‌ها (مهدهای کودک و مراکز پیش‌دبستانی و سایر مراکز آموزش و تربیت و نگهداری از کودکان بدو تولد تا پایان شش سالگی) و به‌منظور تنفیذ احکام بخشنامه‌های ابلاغی سازمان ملی تعلیم و تربیت کودک، شیوه‌نامه ساماندهی و مدیریت امور اجرایی کودکستان‌ها در سال تحصیلی 1403-1402 ابلاغ شد. مطابق این شیوه‌نامه فرآیندهای مربوط به صدور مجوز تأسیس و فعالیت برای کودکستان‌های دوره اول ویژه خدمات تربیتی، آموزشی و مراقبتی به کودکان از تولد تا پایان سه سالگی و کودکستان‌های دوره دوم ویژه خدمات تربیتی، آموزشی و مراقبتی به کودکان از چهار سالگی تا پایان شش سالگی مطابق با آئین‌نامه‌ها و دستورالعمل‌های ابلاغی سازمان به صورت غیرحضوری و از طریق درگاه ملی مجوزها و با اختصاص شناسه یکتا انجام خواهد گرفت. شرایط و مدارک لازم در درگاه ملی مجوزهای کشور نیز اطلاع‌رسانی شده است.

b xpx
# / b
xpx b
# / b

افزودن
b
/ /
: