اعلام نتایج آزمون دبیری

رده: خبر
زمان:

اعلام نتایج آزمون دبیری

اعلام نتایج آزمون دبیری

نتایج اولیه آزمون استخدام دبیر و هنرآموز در وزارت آموزش و پرورش، دیروز 7 شهریور اعلام شد. زمان و مکان بررسی مدارک و انجام مرحله ارزیابی تکمیلی، مصاحبه و گزینش از سوی وزارت آموزش و پرورش تا چهارشنبه اعلام می‌شود. در آزمون استخدام دبیر و هنرآموز 325 هزار و 698 نفر شامل 222 هزار و 141 زن و 103 هزار و 557 نفر ثبت‌نام کردند. آزمون استخدامی جذب دبیر و هنرآموز 12 مرداد امسال برگزار شد و قرار است تعداد 22 هزار و 184 نفر پذیرفته شوند.

اعلام اصلاحات سری دوم انتخاب رشته کنکور

اعلام اصلاحات سری دوم انتخاب رشته کنکور

سازمان سنجش رشته‌محل‌های جدید و اصلاحات سری دوم مربوط به دفترچه‌های راهنمای انتخاب رشته با آزمون و همچنین دفترچه راهنمای پذیرش صرفاً با سوابق تحصیلی را منتشر کرد. از نکات مهم این اصلاحات، بازگشت رشته مجسمه‌سازی به دفترچه کنکور و پذیرش آن توسط دانشکده هنر دانشگاه تهران است. در اصلاحات سری نخست، رشته سینما به دفترچه کنکور بازگشت. ضمن اعلام اصلاحات و رشته محل‌های جدید مربوط به دفترچه‌های راهنما، بدین‌وسیله به اطلاع داوطلبان مجاز به انتخاب رشته در کنکور سال 1402 می‌رساند: به منظور فراهم کردن تسهیلات بیشتر، داوطلبان باید در مهلت در نظر گرفته شده و پس از مطالعه دقیق دفترچه‌های راهنمای مذکور و مندرجات اطلاعیه اصلاحات سری اول و این اطلاعیه، به درگاه اطلاع‌رسانی این سازمان مراجعه و نسبت به ثبت کدرشته‌محل‌های انتخابی در آزمون مذکور اقدام کنند. متقاضیان ثبت‌نام و انتخاب رشته پذیرش صرفاً با سوابق تحصیلی سراسری سال 1402 نیز می‌توانند با توجه به اصلاحات مندرج در همین اطلاعیه برای دفترچه ثبت‌نام و انتخاب رشته پذیرش صرفاً با سوابق تحصیلی، تا پایان روز پنجشنبه 9 شهریور 142 نسبت به ثبت‌نام و انتخاب رشته یا مشاهده و ویرایش موارد قابل اصلاح و کدرشته‌های انتخابی خود اقدام کنند.

نحوه انصراف دانش‌آموزان از خرید کتاب‌های درسی

نحوه انصراف دانش‌آموزان از خرید کتاب‌های درسی

سازمان پژوهش و برنامه‌ریزی آموزشی، نحوه انصراف دانش‌آموزان از خرید کتاب درسی یا اصلاح سفارش کتب درسی را اعلام کرد. بدین منظور دانش‌آموزان به منظور انصراف از خرید کتاب درسی یا اصلاح سفارش کتب درسی خود باید به سامانه فروش مواد آموزشی مراجعه و با کلیک بر روی گزینه «ورود دانش‌آموزان»، کدملی را وارد کنند. همچنین در ادامه لازم است شماره سریال شناسنامه که عددی شش رقمی است را درج کنند؛ البته دانش‌آموزان اتباع به جای شماره سریال شناسنامه، 6 رقم یک، (111111) باید وارد کنند. در نهایت هم با کلیک بر روی گزینه «ثبت سفارش» از طریق منوی سمت راست، در قسمت «انصراف از خرید بسته آموزشی» بر روی گزینه «تایید» کلیک کنند.

دو شیفته کردن مدارس و کاهش شلوغی کلاس‌های درس

دو شیفته کردن مدارس و کاهش شلوغی کلاس‌های درس

مدیرکل دفتر آموزش متوسطه وزارت آموزش و پرورش با اشاره به تدریس دروسی که در آن کمبود دبیر وجود دارد توسط معاونان مدارس گفت: با دوشیفته شدن مدارس می‌توان تراکم را کاهش داد. سلطانیان با اشاره به دو شیفته شدن مدارس پرتراکم گفت: در مدارس تک شیفته تراکم کلاس درس بالا است و اگر از نوبت دوم استفاده و تراکم را کاهش دهیم می‌توانیم از معلمان موجود در آموزش و پرورش استفاده کرد و این کار باعث ارتقای کیفیت آموزش می شود.

b xpx
# / b
xpx b
# / b

افزودن
b
/ /
: