نتایج اولیه کنکور هفته آینده اعلام می‌شود.

رده: خبر
زمان:

اعلام نتایج اولیه کنکور هفته آینده

اعلام نتایج اولیه کنکور هفته آینده

مشاور رییس سازمان سنجش آموزش کشور از اعلام نتایج اولیه نوبت دوم کنکور 1402 در هفته آینده خبر داد. علیرضا کریمیان مشاور رییس سازمان سنجش آموزش کشور اعلام کرد: انتخاب رشته پذیرفته‌شدگان اولیه نوبت دوم کنکور 1402 اواخر مرداد انجام می‌گیرد. وی تاکید کرد: فهرست اسامی پذیرفته‌شدگان نهایی نوبت دوم کنکور نیز نیمه دوم شهریور سال جاری اعلام می‌شود. بر اساس برنامه‌ریزی‌های انجام شده نوبت دوم کنکور 1402 در پنج گروه آزمایشی ریاضی، انسانی، هنر، تجربی و زبان روزهای چهارشنبه و پنجشنبه 14 و 15 تیرماه در 417 شهرستان و 662 حوزه امتحانی دانشگاه‌ها و موسسات آموزش عالی به همراه 1955 حوزه فرعی کنکور 1402 برگزار شد. بطورکلی یک میلیون و 19 هزار و 436 داوطلب در نوبت دوم کنکور امسال ثبت نام کردند که زنان 687 هزار و 420 داوطلب (61 درصد) و مردان نیز 432 هزار و 16 داوطلب (39 درصد) را تشکیل داده‌اند.

شرکت 112هزار دانش‌آموز در مرحله اول المپیادهای علمی سال تحصیلی 1402-1401

شرکت 112هزار دانش‌آموز در مرحله اول المپیادهای علمی سال تحصیلی 1402-1401

سیدرضا حسینی اظهار کرد: «المپیادهای علمی دانش‌آموزی در 14 رشته مختلف در کشور برگزار می‌شود که 112 هزار دانش‌آموز در مرحله اول المپیادهای علمی سال تحصیلی 1402-1401 شرکت کردند.» وی با اشاره به موفقیت 500 دانش‌آموز از مجموع شرکت‌کنندگان خاطرنشان کرد: «این دانش‌آموزان چکیده و نخبه علمی دانش‌آموزی هستند که تاثیر زیادی در آینده کشور دارند و هرچه از این‌ها حمایت کنیم باز هم کم است.» حسینی در خصوص شرایط شرکت‌کنندگان در المپیادهای علمی گفت: «تمام دانش‌آموزان پایه‌های دهم و یازدهم دوره دوم متوسطه می‌توانند در المپیادهای علمی شرکت کنند و دانش‌آموزان پایه دوازدهم نیز در صورت شرکت در المپیادهای علمی و کسب مدال طلا از کنکور سراسری معاف می‌شوند.» رئیس باشگاه دانش‌پژوهان جوان اظهار کرد: «500 دانش‌آموز موفق المپیادهای علمی سال تحصیلی جاری به عنوان عضو باشگاه دانش‌پژوهان جوان محسوب می‌شوند و غالب این‌ها سهمیه‌های به عنوان استعداد برتر در بنیاد ملی نخبگان دارند.»

اعلام نتایج نهایی آزمون آموزگاری تا نیمه اول شهریور

اعلام نتایج نهایی آزمون آموزگاری تا نیمه اول شهریور

مدیر پروژه‌های استخدامی وزارت آموزش و پرورش گفت برآورد می‌شود در نیمه اول شهریور سازمان سنجش بتواند نتایج قطعی و نهایی آزمون آموزگاری را اعلام کند. سجاد صدیقی با بیان اینکه در سال‌های گذشته بین 1 تا 1.2 برابر ظرفیت برای مصاحبه فراخوان می‌شدند، اظهار کرد: بسیاری از اوقات برای برخی شغل محل‌ها تنها یک داوطلب وجود داشت و همان یک نفر هم جذب می‌شد، اما امسال فراخوان را به حدود 3 برابر ظرفیت رساندیم. وی با اشاره به اینکه طی سال‌های گذشته این شرط وجود داشت که فرد باید 50 درصد نمره نفر اول را کسب می‌کرد، گفت: امسال این شرط را به کسب 50 درصد میانگین نمره سه نفر اول تغییر دادیم تا پوشش بیشتری را شامل شود. از این رو برای آزمون آموزگاری امسال که 28 هزار نفر جذب خواهند شد، 59 هزار نفر حائز حداقل‌ها برای ورود به ارزیابی تکمیلی شدند. مدیر پروژه‌های استخدامی وزارت آموزش و پرورش با اعلام این خبر که از بین 28 هزار ظرفیت آزمون استخدامی آموزگاری، بیش از 11 هزار نقطه شغل محل خالی است، عنوان کرد: چون این شغل‌محل‌ها در شهرهای بزرگ است، داوطلبان مرد انگیزه حضور در آن را به دلایلی از جمله سطح درآمد کارمندی پایین ندارند، از این رو شاید به تعبیری گفت فقط برای حدود 17 هزار شغل‌محل رقابت جدی داریم.

اعلام تاریخ برگزاری امتحانات شهریورماه دوازدهمی‌ها

امتحان نهایی پایه دوازدهم روزانه و بزرگسال، آموزش از راه دور و داوطلبان آزاد رشته‌های نظری از شنبه 28 مرداد آغاز می‌شود. بر این اساس امتحان نهایی پایه دوازدهم روزانه و بزرگسال، آموزش از راه دور و داوطلبان آزاد شاخه نظری شامل رشته ریاضی فیزیک، علوم تجربی، ادبیات و علوم انسانی و علوم و معارف اسلامی از شنبه 28 مرداد آغاز می‌شود و تا دوشنبه 13 شهریورماه ادامه دارد. در نظر داشته باشید که امتحانات ساعت 8:30 صبح برگزار می‌شوند که جدول زمان امتحانات در ادامه آمده است.

نتایج اولیه کنکور هفته آینده اعلام می‌شود.
b xpx
# / b
xpx b
# / b

افزودن
b
/ /
: