دختران فعال در فضای مجازی دو برابر پسران دچار افسردگی هستند!!

رده: مقاله
زمان:

روان‌شناسان و رفتارشناسان عقیده دارند در صورت ورود دختران و پسران در فضای مجازی، در دوران بلوغ و بدون آگاهی لازم سبب بروز اختلالات رفتاری و ناهنجاری‌های روانی می‌شود، برطرف کردن اختلال‌های این‌چنینی در مواردی غیر قابل جبران است. این تحقیقات بر روی 10 هزار نوجوان در مورد تأثیر شبکه‌های اجتماعی بر افسردگی دختران و پسران انجام شده است.

دختران فعال در فضای مجازی دو برابر پسران دچار افسردگی هستند!!

دختران ساعت‌های بیشتری را در فضای مجازی می‌گذرانند!

نتیجه‌ی تحقیقات نشان می‌دهد که استفاده از فضای مجازی و علائم افسردگی در دختران دو برابر بیشتر از پسران بوده است. در حال حاضر این مسئله معضلی جدی برای دختران به‌حساب می‌آید. این تحقیق نشان می‌دهد میزان افسردگی در سن 14 سالگی در دختران نسبت به پسران دو برابر بیشتر بوده است.

تمایل بیشتر دختران در استفاده از شبکه‌های اجتماعی

بر اساس پژوهشی که در کالج لندن انجام شد، دختران تمایل بیشتری دارند تا از شبکه‌های اجتماعی استفاده کنند. این موضوع عامل افسردگی آن‌ها در سن پایین است. نتایج این تحقیق نشان داده در ارتباط با افسردگی و استفاده از شبکه‌های اجتماعی، دختران 40% و پسران 25% مورد آزار و اذیت آنلاین قرارگرفته‌اند، همچنین نتایج نشان داده کم‌خوابی و مشکلات اجتماعی از مهم‌ترین عوامل افسردگی در میان دختران محسوب می‌شود.

استرس، پیامد فعالیت زیاد در فضای مجازی

دختران بیشتر از پسران از ناامنی در فضای مجازی آسیب می‌بینند. دختران و پسرانی که در سنین پایین وارد فضای مجازی و شبکه‌های اجتماعی می‌شوند، اضطراب و استرس بیشتری را در زندگی خود تجربه خواهند کرد. فضای ناامن مجازی، خطرات زیادی را متوجه آن‌ها می‌سازد. اعتماد به‌نفس پایین در جامعه و نگرانی درباره‌ی چهره و ظاهر خود در فضای مجازی در دختران نسبت به پسران بیشتر است. باید به این نکته توجه داشت، افسردگی یکی از ده‌ها اختلال فعالیت بیش‌از حد در فضای مجازی به شمار می‌رود.

در برخی موارد آسیب‌های احتمالی فضای مجازی در دختران به دلیل داشتن روحیه‌ای لطیف و حساس، پیامدهای منفی و غیرقابل جبرانی در پی خواهد داشت. افرادی که می‌توانند از بروز چنین آسیب‌هایی بکاهند، والدین و روانشناسان هستند تا با راهکارهای مناسب پیامدهای آسیب را به حداقل برسانند.

b xpx
# / b
xpx b
# / b

افزودن
b
/ /
: