ایران آماده برگزاری المپیاد جهانی فیزیک

رده: خبر
زمان:
ایران آماده برگزاری المپیاد جهانی فیزیک

ایران آماده برگزاری المپیاد جهانی فیزیک

سیدرضا حسینی، رئیس باشگاه دانش‌پژوهان جوان در 20 آذرماه سال جاری و در نشست خبری خود با خبرنگاران در رابطه با میزبانی المپیاد فیزیک اظهارکرد: «سال آینده جمهوری اسلامی ایران میزبان المپیاد جهانی فیزیک با شرکت بیش از 80 کشور دنیا است و نخبه‌های بیش از 80 کشور دنیا به ایران می‌آیند و در سوالاتی که ما در شرایط آزمونی طرح می‌کنیم، شرکت می‌کنند.» همچنین رضامراد صحرایی گفت: «مجموعه وزارت آموزش و پرورش به صورت تمام عیار پای کار خواهد بود تا المپیاد فیزیک 2024 در کشور برگزار شود.» وی افزود: «البته باید از تمامی ظرفیت‌ها نیز استفاده کرد، نهادهایی مانند فرهنگستان علوم، بنیاد ملی نخبگان، معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، وزارت علوم، انجمن فیزیک و... . حضور این نهادها در کنار آموزش و پرورش منجر به هرچه بهتر برگزار شدن این رویداد بین‌المللی خواهد شد.»

دستورالعمل تعطیلی مدارس بر اثر آلودگی هوا بازنگری می‌شود؟

دستورالعمل تعطیلی مدارس بر اثر آلودگی هوا بازنگری می‌شود؟

رئیس پژوهشگاه مطالعات آموزش و پرورش درباره انتشار خبری از زبان وی مبنی بر کاهش تعطیلات تابستانه، خبر مذکور را تکذیب و در این زمینه شفاف‌سازی کرد. علی محبی در گفت‌وگو با پانا اظهار کرد: «حرف‌هایی مثل کم کردن تعطیلات تابستانه را از قول بنده مطرح کرده و تیترهایی زده بودند در حالی که این‌طور نبود و وقتی به آن خبرنگار بزرگوار گفتم که «کجای حرف من چنین چیزی گفته شده؟» ایشان گفتند که «من استنتاج کردم.» وی با بیان این‌که همین استنتاج خبرنگار از عرایض بنده، مسائل زیادی را رقم زد، خاطرنشان کرد: «تیتری زده بودند با عنوان «ساماندهی تعطیلات تابستانه» در حالی که اصلا چنین چیزی نبود. خبرگزاری‌های رسمی و غیررسمی دیگر نیز تیترهای جدیدی از روی آن خبر زده بودند. برای مثال؛ «خداحافظی با تعطیلات تابستانه» ، «تعطیلات تابستانه 2 ماهه می‌شود»‌، «سال تحصیلی از اول شهریور شروع می‌شود» و... در حالی که اصلا چنین چیزی وجود نداشت و بنده چنین حرفی نزده بودم.»

برگزاری همزمان آزمون‌های ورودی مدارس سمپاد و نمونه دولتی

برگزاری همزمان آزمون‌های ورودی مدارس سمپاد و نمونه دولتی

به نقل از پانا، مرکز ارزشیابی و تضمین کیفیت نظام آموزش و پرورش از برگزاری توامان آزمون‌های ورودی مدارس استعدادهای درخشان و مدارس نمونه دولتی خبر داد. بر این اساس، آزمون‌های ورودی مدارس استعدادهای درخشان و نمونه دولتی (پایه دهم دبیرستان‌ها و هنرستان‌ها)، برای سال تحصیلی 1403 - 1404 همزمان برگزار می‌شود و متقاضیان شرکت در این آزمون به سوالات مشترک پاسخ خواهند داد.

جزئیات جدید از طرح رتبه‌بندی مدارس غیردولتی

جزئیات جدید از طرح رتبه‌بندی مدارس غیردولتی

سی‌و‌یکمین نشست شورای راهبردی سازمان مدارس و مراکز غیردولتی و توسعه مشارکت‌های مردمی وزارت آموزش و پرورش با حضور احمد محمود‌زاده رئیس سازمان و دیگر اعضا در سالن شهید‌حججی این سازمان برگزار شد. در این مراسم معاون وزیر آموزش و پرورش، با اشاره به بررسی طرح رتبه‌بندی مدارس غیردولتی گفت: شاخص‌های ارزیابی طرح رتبه‌بندی مدارس غیر دولتی در حال مطالعه و بررسی است تا با استانداردهای لازم و سیاست‌های نظام تعلیم و تربیت کشور تدوین و عملیات اجرایی آن آغاز شود.

b xpx
# / b
xpx b
# / b

افزودن
b
/ /
: