ویژگی‌های مکان خوب مطالعه درسی

رده: مقاله
زمان:
ویژگی‌های مکان خوب مطالعه درسی

مکان مطالعه شاید به ظاهر بی‌اهمیت و موضوع بسیار ساده‌ای باشد، اما برای کسی که می‌خواهد مطالعه‌ی مفید و میزان یادگیری بالایی داشته باشد، مکان مطالعه امری بسیار حائز اهمیت است. در این مقاله می‌خواهیم به دو مکان مناسب برای مطالعه‌ی درسی، یعنی خانه و کتاب خانه بپردازیم.

شرایط لازم جهت داشتن مطالعه سودمند در خانه

جای ثابت: سعی کنید در هنگام مطالعه، از راه رفتن و چرخیدن در اتاق بپرهیزید. مطالعه پشت میز با صندلی راحت، می‌تواند به یادگیری شما کمک بسیاری کند و از خستگی زودهنگام شما جلوگیری کند. نور: نور مناسب برای مطالعه بسیار مهم می‌باشد. بهترین نور برای اتاق مطالعه ترکیب نور سفید و زرد است. بهتر است از داشتن هر کدام از این نورها به طور تکی خودداری کنید. هم‌چنین میزان نور باید استاندارد باشد؛ یعنی نه آنقدر زیاد باشد که چشم را بزند و نه آنقدر کم باشد که به چشم فشار آید. دما: درجه‌ی هوای مناسب در محیط بین 20 تا 25 است. در نظر داشته باشید دما یکی از بزرگ‌ترین عوامل حواس‌پرتی می‌باشد. اگر محیط زیاد گرم باشد، باعث خواب آلودگی می‌شود و اگر زیاد سرد باشد؛ کوچک‌ترین تمرکزی هنگام مطالعه نخواهید داشت. پس یک محیط استاندارد با توجه به سرمایی و یا گرمایی بودن خود برای اتاق مطالعه ایجاد کنید. دکور: سعی کنید آن قسمتی از اتاق که محل مطالعه‌ی شماست دکور ساده‌ای داشته باشد. به هیچ عنوان مقابلتان آینه نباشد و یا لوازمی که برای شما تجدید خاطره می‌کند و شما را به فکر فرو می‌برد در دیدتان نباشد. بهتر است میز مطالعه رو به دیوار باشد؛ هر چقدر محدوده‌ی دید کمتر باشد تمرکز شما بیشتر خواهد بود.

ویژگی‌های مکان خوب مطالعه درسی

شرایط لازم برای داشتن مطالعه‌ای سودمند در کتاب خانه

حدالامکان نزدیک‌ترین کتاب خانه را به محل سکونت خود انتخاب کنید تا مدت زیادی را در رفت و آمد نباشید و خسته نشوید. حواستان باشد به کتاب خانه می‌روید تا درس بخوانید، نه اینکه با دیگر اعضای کتاب خانه وقت بگذرانید. نیمه‌ی دوم سال و فصول امتحانی اوج شلوغی کتاب خانه‌هاست؛ برای مطالعه در این روزها برنامه‌ریزی کنید و اگر می‌توانید این دوره را در خانه درس بخوانید. سعی کنید در کتاب خانه پشت میزهای تک‌نفره بنشینید؛ نه میزهای گرد، مشترک با افراد دیگر. در ایام تعطیل رسمی کتاب خانه‌ها تعطیل می‌باشند؛ پس برای مطالعه در این روزها هم، برنامه‌ریزی ویژه داشته باشید.

سخن آخر

بهترین مکان برای مطالعه خانه‌ی شماست زیرا، می‌توانید تمامی موارد ذکر شده را در آن ایجاد کنید و اتاقی با توجه به استانداردهای خود داشته باشید. اما اگر به دلایلی مانند سر و صدای زیاد، شلوغی بیش از حد و یا کوچک بودن خانه، نمی‌توانید مطالعه در خانه داشته باشید؛ گزینه‌ی بعدی کتاب خانه است.

b xpx
# / b
xpx b
# / b

افزودن
b
/ /
: