تبدیل نسخه جدید شاد از کلاس درس به محیط یادگیری

رده: خبر
زمان:

تبدیل نسخه جدید شاد از کلاس درس به محیط یادگیری

تبدیل نسخه جدید شاد از کلاس درس به محیط یادگیری

رضامراد صحرایی در آیین رونمایی از نسخه جدید شبکه شاد، آن را نماد خودباوری و تبدیل تهدید به فرصت دانست که ما را در برابر کرونا پیروز کرد، گفت: یکی از بحران‌ها در شرایط کرونایی، مدرسه و آموزش دانش‌آموزان بود و اگر شبکه شاد وجود نداشت، وضعیت بسیار بحرانی در پیش بود. بنابراین کاری که متولیان این شبکه برای فرزندان ایران کردند، ستودنی و ماندگار خواهد بود .وی اظهار کرد: نسخه جدید شاد در دوران پساکرونا یک ماموریت دارد که کلاس را به موقعیت واقعی یادگیری تغییر دهد. صحرایی خاطرنشان کرد: کلاس درس، جایی است که دانش‌آموزان صرفا آموزش نبینند بلکه باید یاد بگیرند. نسخه جدید شاد می‌تواند مقدمه‌ساز اجرای آموزش‌های ترکیبی و تلفیقی در جهان پساکرونا و متحول‌شده در دوران پساکرونا باشد. وی افزود: بسیاری از متخصصان حوزه تعلیم و تربیت معتقدند که بزرگترین یافته ما در دوران کرونا کوچ از آموزش‌های سنتی به رویکردهای نوین و آموزش معکوس است. بنابراین کلاس در رویکرد نوین آموزش، محل یادگیری است. وزیر آموزش و پرورش گفت: از معاونت‌های آموزش ابتدایی و متوسطه انتظار می‌رود طوری برنامه‌ریزی کنند که بچه‌ها به کمک شاد، پیش از کلاس‌ها درس را بخوانند و کلاس به جای آموزش به محیط یادگیری تبدیل شده و مباحثه، مذاکره و حل مساله در کلاس درس صورت بگیرد. وی همچنین گفت: استفاده از شبکه شاد در ساعات غیردرسی به عنوان بخشی از فعالیت‌های دانش‌آموزان قرار گرفته و مورد ارزیابی تکوینی در نظر گرفته شود.

آغاز ثبت نام تکمیل ظرفیت آزمون استخدامی آموزش و پرورش

آغاز ثبت نام تکمیل ظرفیت آزمون استخدامی آموزش و پرورش

سازمان سنجش آموزش کشور اعلام کرد با توجه به اعلام نتایج نهایی آزمون استخدامی ویژه رشته های شغلی آموزگار ابتدایی و آموزگار استثنایی سال 1401، داوطلبان می‌توانند در اجرای بندهای 1 و 2 بخش پنجم دفترچه آزمون مذکور و به منظور تکمیل ظرفیت‌های باقی‌مانده مجوز شماره 99665 به تاریخ سوم اسفند سال 1401 برای تأمین نیروی انسانی مورد نیاز آن وزارت خانه بر اساس معیارهای صلاحیت و شایستگی‌های مرتبط با احراز شغل معلمی و ضوابط عمومی و اختصاصی منطبق با مفاد دفترچه آزمون استخدامی مزبور نسبت به انتخاب کدشغل محل اقدام نمایند. داوطلبان واجد شرایط می‌توانند تا روز جمعه به تاریخ 21 مهر به مدت چهار روز با مراجعه به درگاه اطلاع‌رسانی سازمان سنجش آموزش کشور و مطالعه راهنمای «انتخاب شغل محل در مرحله تکمیل ظرفیت آزمون استخدامی وزارت آموزش و پرورش ویژه رشته های شغلی آموزگار ابتدایی و آموزگار استثنایی سال 1401» نسبت به اعلام وضعیت بومی و انتخاب شغل‌محل از فهرست شغل محل‌های مندرج در این راهنما اقدام نمایند. همچنین سازمان سنجش آموزش کشور تاکید کرد؛ زمان اعلام شده برای انتخاب شغل محل در مرحله تکمیل ظرفیت غیرقابل تمدید است.

تجهیز سایت‌های رایانه مدارس شبانه‌روزی

تجهیز سایت‌های رایانه مدارس شبانه‌روزی

به نقل از پانا، مدیرکل دفتر آموزش متوسطه اول وزارت آموزش و پرورش از تجهیز سایت‌های رایانه مدارس شبانه‌روزی با کمک معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری خبر داد. حمید یزدانی مدیرکل دفتر آموزش متوسطه اول وزارت آموزش و پرورش با اعلام این موضوع که معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری در رابطه با تجهیز مدارس دولتی، کمک‌های شایانی را انجام داده است، گفت: «در آخرین اقدام با معرفی چند شرکت دانش‌بنیان از سوی معاونت علمی و فناوری ریاست‌جمهوری، قسمتی بزرگ از هزینه‌های تجهیز سایت‌های رایانه تعدادی از مدارس شبانه‌روزی کشور تامین شد و دانش‌آموزان پس از استقرار این تجهیزات می‌توانند از آن‌ها استفاده کنند.» یزدانی افزود: «همچنین در بخش ارتقای کیفیت آموزشی نیز در همین مدارس شبانه‌روزی دوره‌های آشنایی با رایانه برای دانش‌آموزان برگزار می‌شود تا نحوه کار با آن را یاد بگیرند.»

افتتاح 3 مدرسه خیری همزمان در تهران

افتتاح 3 مدرسه خیری همزمان در تهران

‌به گزارش روابط عمومی مجمع خیرین مدرسه‌ساز شهر تهران، مراسم افتتاح همزمان سه مدرسه خیری در منطقه 19 شهر تهران با حضور رئیس و مدیرعامل جامعه خیرین مدرسه ساز کشور، رئیس و مدیرعامل مجمع خیرین مدرسه‌ساز شهر تهران، معاون مشارکت‌های مردمی اداره کل نوسازی مدارس استان تهران، مدیر آموزش و پرورش منطقه 19، خیرین مشارکت‌کننده در اجرای این سه طرح و همچنین مدیران مدارس منطقه 19 در سالن اجتماعات آموزش و پرورش این منطقه برگزار شد. در این مراسم به شکل همزمان مراسم افتتاح سه مدرسه خیری، مدرسه طرح یاران شهادت، مدرسه خیری خانواده ریحانی و مدرسه خیری رضا نظری، در منطقه 19 شهر تهران برگزار شد. مدرسه طرح یاران شماره 12 با مشارکت 30 خیر مدرسه‌ساز ساخته شده است و مدرسه خانواده ریحانی به همت چهار نفر از اعضای خانواده ریحانی تکمیل شده است. همچنین مدرسه رضا نظری نیز به همت خیر نیک‌اندیش فخری احمد منفرد ساخته شده است. در ادامه این مراسم و پس از تکریم خیرین مشارکت‌کننده اجرای این سه طرح آموزشی، مراسم رونمایی از این مدارس و با حضور در جمع دانش‌آموزان این مدارس در محله مرتضی‌گرد از توابع منطقه 19 شهر تهران برگزار شد. با بهره‌برداری از این سه مدرسه خیری، بالغ بر 500 دانش‌آموز از فضای آموزشی مناسب و استاندارد بهره‌مند شدند.

b xpx
# / b
xpx b
# / b

افزودن
b
/ /
: