تغییر زمان برگزاری امتحانات دانش‌آموزان تهرانی

رده: خبر
زمان:

اداره کل آموزش و پرورش شهرستان‌های تهران در اطلاعیه‌ای اعلام کرد امتحانات پایان ترم دانش‌آموزان استان تهران با تاخیر یک هفته‌ای و از 10 دی ماه آغاز می‌شود.

تغییر زمان برگزاری امتحانات دانش‌آموزان تهرانی

تغییر زمان برگزاری امتحانات دانش‌آموزان تهرانی

اداره کل آموزش و پرورش شهرستان‌های تهران در اطلاعیه‌ای که بر روی کانال اطلاع رسانی‌اش در شبکه شاد قرار داده، اعلام کرد که با توجه به غیرحضوری برگزار شدن کلاس‌ها در روزهای گذشته، امتحانات پایان ترم مدارس شهرستان‌های استان تهران با یک هفته تاخیر از روز شنبه 10 دی‌ماه 1401 آغاز می‌شود. بر اساس این اطلاعیه؛ این تصمیم شامل امتحانات نهایی پایه دوازدهم و دانش‌آموزان بزرگسال متوسطه اول نمی‌شود. علیرضا کریمیان، مدیرکل آموزش و پرورش شهر تهران نیز در برنامه‌ای تلویزیونی با بیان اینکه امتحانات نهایی پایه دوازدهم مطابق با برنامه قبلی برگزار می‌شود، گفت: مدارس دوره متوسطه می‌توانند با دریافت مجوز کتبی از کمیسیون خاص آموزش و پرورش منطقه و طبق مصوبه 669 شورای عالی، امتحانات پایان ترم‌شان را از 10 دی ماه طبق مقررات برگزار کنند.

حذف کنکور کاغذی در سال 1403

حذف کنکور کاغذی در سال 1403

دکتر عبدالرسول پورعباس رئیس سازمان سنجش و آموزش کشور به همراه دکتر احسان جمالی معاون فنی و آماری این سازمان در سفر به مرکز کهگیلویه و بویراحمد، در دیدار با رئیس دانشگاه یاسوج و مدیرکل آموزش و پرورش استان و معاونین وی درخصوص برگزاری کنکور سراسری 1402، به منظور اعلام نقطه نظرات جدید در ارتباط با کنکور گفتگو کردند. پورعباس در یاسوج از حذف همه دروس عمومی از کنکور خبر داد و افزود: در کنکور سال تحصیلی 1402-1401 امسال 40 درصد سوابق تحصیلی و 60 درصد خود آزمون مؤثر است. وی گفت: امسال کنکور یک بار در دی ماه 1401 و یک بار تیر ماه 1402 برگزار می‌شود. رئیس سازمان سنجش آموزش کشور همچنین از حذف آزمون کاغذی در سال 1403 خبر داد و افزود: این کار می‌تواند برای جلوگیری از تقلب در آزمون مؤثر باشد. همچنین وی اعلام کرد که در آزمون سراسری کنکور امسال، 60 درصد داوطلبان خانم‌ها و40 درصد آن‌ها آقایان هستند.

تمدید مجدد مهلت ثبت‌نام المپیادهای علمی دانش‌آموزی

تمدید مجدد مهلت ثبت‌نام المپیادهای علمی دانش‌آموزی

ثبت‌نام المپیادهای علمی دانش‌آموزی کشور از چهارشنبه 16 آذر 1401 آغاز شد و قرار بود 25 آذر پایان یابد که تا پایان روز دوشنبه 28 آذر تمدید شد. اما به دلیل استقبال متقاضیان ثبت‌نام، این مهلت تا پایان 30 آذر 1401 تمدید شد. ثبت‌نام المپیادهای علمی دانش‌آموزی صرفا به صورت اینترنتی بوده و دانش‌آموزان داخل و خارج کشور می‌توانند با مراجعه به سامانه المپیادهای علمی به نشانی my.medu.ir ثبت‌نام کنند. مدارک لازم جهت ثبت نام: فایل عکس 400 ×300 پیکسل یا 300 × 200 پیکسل و در قالب JPG با زمینه سفید مربوط به سال جاری دانش‌آموز مورد نیاز است. حجم این فایل نباید از 70 کیلوبایت بیشتر باشد. مبلغ ثبت‌نام برای هر المپیاد 800 هزار ریال معادل هشتاد هزار تومان است که صرفاً از طریق درگاه پرداخت الکترونیکی سامانه ثبت‌نام دریافت می‌شود و ضروری است داوطلبان پس از طی فرآیند ثبت‌نام و پرداخت، شماره پیگیری را که به منزله ثبت‌نام قطعی است دریافت کرده و آن را جهت استفاده در مراحل بعدی نزد خود نگهداری کنند.

آدرس مدارس برای ایجاد سابقه تحصیلی و ترمیم نمرات داوطلبان کنکور 1402

آدرس مدارس برای ایجاد سابقه تحصیلی و ترمیم نمرات داوطلبان کنکور 1402

طبق جدیدترین گفته‌های، محسن زارعی رئیس مرکز ارزشیابی و تضمین کیفیت نظام آموزش و پرورش، «فارغ‌التحصیلان و داوطلبان کنکور که سابقه تحصیلی ندارند باید سوابق تحصیلی را تولید کنند. فارغ‌التحصیلان سال 84 و قبل از آن، سابقه تحصیلی ثبت شده در سامانه‌های آموزش و پرورش ندارند و باید برای تمام دروس گروه آزمایشی که متقاضی آن هستند در امتحانات نهایی شرکت کنند.» متقاضیان کنکور می‌توانند برای ایجاد سابقه تحصیلی و ترمیم، دروس مورد نظر خود را در نوبت‌های مختلف امتحانی انتخاب و ثبت‌نام کنند هر متقاضی صرفاً یک بار مجاز به ایجاد سابقه و یک‌بار ترمیم نمره برای هر درس است. ثبت‌نام دارندگان مدرک پایان تحصیلات دوره متوسطه برای ایجاد سابقه و ترمیم نمره صرفاً به شیوه داوطلبان آزاد و در مدارس بزرگسالان دولتی انجام می‌شود و ثبت‌نام در مدارس غیردولتی، آموزش از راه دور یا وابسته به سایر سازمان‌ها مجاز نیست. در ترمیم نمره، بیشترین نمره تراز هر درس برای محاسبه نمره کل سابقه تحصیلی لحاظ می‌شود. در ادامه اطلاعات مناطق و مدارس داوطلب آزاد مجری ثبت‌نام ایجاد سابقه تحصیلی و ترمیم نمره در شهر تهران را می‌توانید با بارگیری فایل مشاهده نمایید.

b xpx
# / b
xpx b
# / b

افزودن
b
/ /
: