مهلت ثبت‌نام کلاس اولی‌ها تا 15 مرداد

رده: خبر
زمان:

تمدید مهلت ثبت‌نام کلاس اولی‌ها تا 15 مرداد

تمدید مهلت ثبت‌نام کلاس اولی‌ها تا 15 مرداد

مدیرکل دفتر آموزش پیش‌دبستان و دبستان وزارت آموزش و پرورش از تمدید فرصت ثبت نام دانش‌آموزان کلاس‌اولی خبر داد. محمد محمدی درباره اینکه آیا امروز آخرین فرصت ثبت‌نام کلاس‌اولی‌ها است؟، اظهار کرد: فرصت ثبت نام دانش آموزان کلاس‌اولی تا 15 مرداد تمدید شده است البته خانواده‌ها سریع‌تر برای ثبت نام فرزندان خود به مدارس مراجعه کنند. وی افزود: ثبت نام دانش‌آموزان پایه اول دبستان از تاریخ 9 اردیبهشت آغاز شده است و ثبت نام دانش‌آموزان میان‌پایه دوره ابتدایی در صورت عدم تغییر مدرسه از طریق مدیر انجام می‌شود و نیازی به مراجعه حضوری والدین نیست. محمدی گفت: برای ثبت نام قطعی دانش‌آموزان کلاس اول دبستان در مدارس نیاز است سنجش سلامت دانش‌آموزان انجام شود. امسال ثبت نام پایه اول دبستان علاوه بر مراجعه حضوری به‌صورت الکترونیک و از طریق پنجره خدمات الکترونیک وزارت آموزش و پرورش نیز انجام می‌شود البته این امکان فعلاً فقط برای استان‌های تهران، البرز، اصفهان، سیستان و بلوچستان و خراسان شمالی وجود دارد.

سهم سوابق تحصیلی دروس عمومی در رتبه کنکور

سهم سوابق تحصیلی دروس عمومی در رتبه کنکور

با اینکه دروس عمومی در کنکور سراسری به صورت امتحان تستی مورد ارزشیابی قرار نمی‌گیرند و می‌توان گفت دروس عمومی از کنکور حذف شده‌اند، اما نمرات امتحان نهایی دروس عمومی مستقیما به واسطه سهم سابقه تحصیلی در کنکور سراسری تاثیر دارد و سهم نمرات امتحان نهایی دروس عمومی از نمره کل سابقه تحصیلی دانش‌آموزان در کنکور امسال، 26 درصد بوده است. امسال سوابق تحصیلی در کنکور سراسری سهم 40 درصدی و قطعی داشت و این سهم در سال آینده به 50 درصد و پس از آن به 60 درصد می‌رسد. منظور از سابقه تحصیلی همان نمرات امتحانات نهایی و تشریحی است که سهم سوابق تحصیلی برای کنکور امسال یعنی سال 1402 و کنکور سال بعد یعنی 1403 تنها معطوف به نمرات سال آخر متوسطه یعنی پایه دوازدهم می‌شود اما در سال 1404 نمرات پایه‌های یازدهم و دوازدهم و از سال 1405 به بعد بر اساس نمرات پایه‌های سه سال آخر (دهم، یازدهم و دوازدهم) محاسبه می‌شود. در واقع سابقه تحصیلی هر داوطلب میانگین وزنی نمرات دروس عمومی و تخصصی در هر رشته تحصیلی دوره دوم متوسطه (در نظام آموزشی جدید یا 6-3-3) و یا دیپلم و پیش‌دانشگاهی (در نظام آموزشی قبلی) است. در خصوص داوطلبان فارغ‌التحصیل نظام قدیم آموزشی نیز از سال 1402 سابقه تحصیلی شامل نمرات تراز شده دیپلم و پیش‌دانشگاهی است.

برگزاری جشن شکوفه‌ها 29 شهریور

برگزاری جشن شکوفه‌ها 29 شهریور

مراسم نمادین بازگشایی مدارس و نواختن زنگ آغاز سال تحصیلی و ایثار و مقاومت روز شنبه اول مهر و جشن شکوفه‌ها 29 شهریور امسال برگزار می‌شود. شیوه‌نامه نظارت بر بازگشایی مدارس با رویکرد تبدیل مدرسه به پایگاه مردمی و اجتماعی محله و توجه ویژه به ارتقای کیفیت آموزشی و تربیتی مدارس عادی دولتی توسط وزیر آموزش و پرورش به تمام استان‌ها ابلاغ شد. در این شیوه نامه آمده است: ضمن توجه ویژه به مدارس عادی دولتی و تجهیز و شاداب‌سازی این مدارس، استفاده از فناوری اطلاعات و شبکه آموزش دانش‌آموزی (شاد) به عنوان مکمل آموزش، بخشی از فرایند یاددهی یادگیری و زمینه‌ساز تنوع در محیط یادگیری مدنظر قرار گیرد. بر اساس این شیوه نامه جشن غنچه‌ها در تاریخ 16 مهر و جشن شکوفه‌ها در تاریخ 29 شهریور برگزار می‌شود. مراسم نمادین بازگشایی مدارس و نواختن زنگ آغاز سال تحصیلی و ایثار و مقاومت با حضور مسؤولان استانی و شهرستانی هم روز شنبه اول مهر با اولویت مدارس عادی دولتی برگزار خواهد شد. جشن غنچه‌ها ویژه کودکان پیش‌دبستانی، جشن شکوفه‌ها ویژه کلاس اولی‌ها و جشن اول مهر ویژه تمام دانش‌آموزان است.

ایجاد سوابق تحصیلی برای فارغ‌التحصیلان سال‌های 1384 تا 1401

ایجاد سوابق تحصیلی برای فارغ‌التحصیلان سال‌های 1384 تا 1401

آن دسته از فارغ التحصیلان سال‌های 1384 تا 1401 که در آزمون خرداد 1402 برای ایجاد سابقه یا ترمیم نمره شرکت نکرده‌اند اما داوطلب آزمون سراسری امسال هستند تا پایان روز چهارشنبه 28 تیرماه برای تایید سابقه تحصیلی بیشتر وقت نداشتند. این دسته از داوطلبان جهت مشاهده و تأیید مشخصات هویتی و تحصیلی باید تا پایان روز چهارشنبه 28 تیر ماه به سامانه پنجره خدمات الکترونیک وزارت آموزش و پرورش مراجعه کردند. محسن زارعی، رئیس مرکز ارزشیابی و تضمین کیفیت نظام آموزش و پرورش، به ایسنا گفته بود که ابتدا باید سوابق تحصیلی فارغ‌التحصیلان در پنجره خدمات الکترونیک وزارت آموزش و پرورش نمایش داده شود و این دسته از داوطلبان کنکور سوابق خود را تایید کنند، سپس سوابق تحصیلی دانش‌آموزان در این سامانه نمایش داده شود و آنها تایید کنند و نهایتا پس از اینکه سوابق تحصیلی از سوی داوطلبان تایید شد، کار تراز نمرات و تولید نمره کل آغاز و سابقه تحصیلی برای سازمان سنجش ارسال می‌شود. زارعی پیش‌تر اعلام کرده بود که ممکن است ارسال سوابق تحصیلی به سازمان سنجش تا اوایل مرداد طول کشد.

b xpx
# / b
xpx b
# / b

افزودن
b
/ /
: