جدیدترین آمار ثبت نام در مدارس ایران

رده: خبر
زمان:

جدیدترین آمار ثبت‌نام در مدارس ایران

طبق جدیدترین آمار وزارت آموزش و پرورش، 16 میلیون و 300 هزار دانش‌آموز برای سال تحصیلی جدید در مدارس ثبت‌نام کرده‌اند. همچنین طبق آمار اعلام‌شده از سوی مرکز آمار ایران، تعداد دانش‌آموزان در سال تحصیلی گذشته به شرح زیر بوده است:

  • دوره ابتدایی: 8 میلیون و 993 هزار و 944 نفر؛
  • دوره متوسطه اول: 3 میلیون و 868 هزار و 63 نفر؛
  • دوره متوسطه دوم: 3 میلیون و 46 هزار و 621 نفر؛
  • در مقایسه آمار ثبت‌نام امسال با سال گذشته، 617 هزار و 53 دانش‌آموز در دوره متوسطه اول و 278 هزار و 37 دانش‌آموز در دوره متوسطه دوم در مدارس ثبت‌نام نکرده‌اند. با این حال، در دوره ابتدایی، تعداد دانش‌آموزان با افزایش 55 هزار و 961 نفری مواجه شده است.

    هنرستان‌ها و مراکز آموزشی جدید برای نیازهای شغلی در بازار کار ایجاد شوند

    هنرستان‌ها و مراکز آموزشی جدید برای نیازهای شغلی در بازار کار ایجاد شوند

    یک کارشناس بخش کشاورزی با تاکید بر اینکه باید هنرستان‌ها و مراکز آموزشی جدید برای نیازهای شغلی ایجاد شود، عنوان کرد صاحبان کار و سرمایه می‌توانند از وجود این نیروهای کار در حال آموزش به صورت پاره‌وقت استفاده کنند و به کارگرفتن این راهکار در تربیت نیروی کار ماهر نقش مهمی خواهد داشت. هاشمی تصریح کرد: «یکی از رویکردهای مناسب برای تامین نیروی کار متخصص در بازار این است که آموزش و پرورش با انتخاب رشته‌هایی که بازار کار به آن نیازمند است هنرستان‌ها و مراکز آموزشی جدید احداث کند و به سمت تربیت نیروهای تکنسین حرکت کنند.»

    پیام رئیس سازمان آموزش‌و‌پرورش استثنائی به‌مناسبت روز جهانی نابینایان

    معاون وزیر و رئیس سازمان آموزش و پرورش استثنائی کشور به‌مناسبت روز جهانی نابینایان (عصای سفید) پیامی صادر کرد. خلاصه پیام حجت‌اله الماسی به شرح زیر است: اینجانب این روز ارزشمند را به تمامی این عزیزان، به‌خصوص دانش‌آموزان عزیز با آسیب بینایی تبریک عرض می‌نمایم، کودکان شگفت‌انگیزی که وجودشان پُر از شعله‌های زندگیست، کودکانی که می‌دانند چگونه برای رویاهای بزرگ خودشان با تمام قوا تلاش کنند. کسانی که تمام محدودیت‌ها و سقف‌ها را پس می‌زنند، میل به پرواز دارند و خودشان را تا بلندترین جایگاه‌ها می‌رسانند. از آستان خداوند سبحان برای همه این عزیزان و خدمتگزاران پرتلاش و صدیق این حوزه آموزشی، عاقبت‌بخیری، بهروزی و توفیق خواستارم.»

    b xpx
    # / b
    xpx b
    # / b

    افزودن
    b
    / /
    :