جزئیات برگزاری نوبت دوم کنکور 1403

رده: خبر
زمان:

جزئیات برگزاری و دریافت کارت نوبت دوم کنکور 1403

به گزارش روابط عمومی سازمان سنجش آموزش کشور، دکتر علی صدر با بیان اینکه نوبت دوم آزمون سراسری سال 1403 روزهای پنجشنبه و جمعه 21 و 22 تیر برگزار می‌شود، گفت: آزمون گروه‌های آزمایشی علوم ریاضی و فنی و علوم انسانی صبح روز پنجشنبه، آزمون گروه‌های آزمایشی هنر و زبان‌های خارجی بعدازظهر روز پنجشنبه 21 تیر ماه و آزمون گروه آزمایشی علوم تجربی صبح روز جمعه 22 تیر ماه برگزار می‌شود. معاون آزمون‌های سازمان ملی سنجش و ارزشیابی نظام آموزش کشور افزود: کارت شرکت در آزمون همه داوطلبان به‌همراه راهنمای شرکت در آزمون از روز یکشنبه 17 تیر ماه تا روز چهار‌شنبه به تاریخ 20 تیر ماه در سامانه جامع آزمون سراسری برای مشاهده و پرینت فعال خواهد شد.

حضور موفق دانش‌آموزان مخترع ایرانی در المپیاد علوم انگلستان 2024

حضور موفق دانش‌آموزان مخترع ایرانی در المپیاد علوم انگلستان 2024

مهدی رشیدی جهان سرپرست تیم‌های علمی دانش‌آموزان ایرانی با اشاره به برگزاری المپیاد علوم انگلستان 2024 در خرداد امسال گفت: این مسابقات به صورت سالیانه و بین سنین 12 تا 18 سال برگزار می‌شود که در این دوره از مسابقات 114 تیم از 48 کشور با ارائه 310 پروژه علمی حضور یافتند. وی افزود: این المپیاد با حمایت دانشگاه آکسفورد و در رشته‌های فنی مهندسی، علوم کامپیوتر، انرژی، علوم زیستی، علوم اجتماعی، هنر و رباتیک و در دو مرحله برگزار شد. وی گفت: در مرحله اول این المپیاد و پس از ارزیابی مستندات پروژه‌های دانش‌آموزی، 4 تیم ایران در بین تیم‌های راه یافته به مرحله دوم قرار گرفته‌اند. سرپرست تیم‌های علمی دانش‌آموزان ایران گفت: پس از پایان مرحله دوم، بررسی داوری نهایی انجام شد که نتایج آن به تازگی اعلام گردید و از ایران سینا مقدم نودهی موفق به کسب مدال برنز، ماهان قدیمی و محمدسام نعمتی صاحب دیپلم افتخار، پانیذ کریمی و ایلیا نصرت پناه موفق به دریافت گواهی نامه حضور این دوره از المپیاد علوم انگلستان شدند.

ثبت نام پذیرفته‌شدگان مرحله دوم المپیادهای علمی دانش‌آموزی

ثبت نام پذیرفته‌شدگان مرحله دوم المپیادهای علمی دانش‌آموزی

نتایج دوره دوم المپیاد‌های علمی 8 تیر اعلام شد و بر طبق آن پذیرفته‌شدگان مرحله دوم المپیاد‌های علمی کشور مشخص شدند. زمان ثبت‌نام دانش‌آموزان نخبه المپیادی پذیرفته‌شده در مرحله دوم المپیادهای علمی روز پنج‌شنبه 14 تیر به پایان خواهد رسید. دوره تابستانه توسط باشگاه دانش‌پژوهان جوان در تاریخ 16 تیر تا 2 شهریور برگزار خواهد شد. دانش‌آموزان در تارخ 16 تیر می‌توانند مدارک خود را تحویل دهند.

رفع ممنوعیت به‌کارگیری بازنشستگان دانشگاه فرهنگیان به‌صورت حق‌التدریس

رفع ممنوعیت به‌کارگیری بازنشستگان دانشگاه فرهنگیان به‌صورت حق‌التدریس

رئیس هیات موسسان کانون بازنشستگان دانشگاه فرهنگیان گزارشی از اقدامات این کانون در راستای رفع مشکلات بیمه‌ای و مالی بازنشستگان این دانشگاه خبر داد. ایرج زینلی گزارشی از اقدامات انجام‌شده این کانون در دانشگاه فرهنگیان ارائه کرد و گفت: حضور موثر در اجرای همسان‌سازی حقوق بازنشستگان در سال 1399 و حضور مداوم در جلسات‌، سازمان برنامه را مجاب کرد اولا همه دانشگاه‌ها را مشمول همسان‌سازی حقوق بازنشستگان قرار بدهد و دوم اینکه در موضوع همسان‌سازی حقوق مدرسین دانشگاه فرهنگیان را به‌صورت ویژه توجه کنند. وی ادامه داد: پیگیری لازم از سازمان اداری و استخدامی کشور برای رفع ممنوعیت به‌کارگیری بازنشستگان به‌صورت حق‌التدریس به ثمر نشست به طوری که الحمدالله بازنشستگان از سه ترم گذشته تاکنون در این امر مشارکت دارند و به‌صورت حق‌التدریس مشغول هستند.

b xpx
# / b
xpx b
# / b

افزودن
b
/ /
: