حضور 60 درصد دانش‌آموزان متوسطه در هنرستان‌ها

رده: خبر
زمان:

حضور 60 درصد دانش‌آموزان متوسطه در هنرستان‌ها

احمد محمودزاده معاون وزیر آموزش و پرورش در آیین افتتاح سه مدرسه که امروز (18 مهرماه) در خوزستان انجام شد، اظهار کرد: برای دستیابی به مدرسه مطلوب و آموزش و پرورش باکیفیت، همه عناصر آموزش و پرورش باید پای کار تربیت دانش‌آموز باشد و به استانداردها و مولفه‌های مؤثر در فرآیند تعلیم و تربیت توجه شود. معاون وزیر آموزش و پرورش گفت: حدود 16.5 میلیون دانش‌آموز در کشور داریم که مدیریت همه آن‌ها به تنهایی از عهده آموزش و پرورش برنمی‌آید و باید در حوزه سخت یعنی امکانات، تجهیزات، فضا، نیروی انسانی و در حوزه نرم یعنی برنامه آموزشی، کیفیت‌بخشی آموزشی و مسائل فرهنگی به ما کمک شود.

تقدیر از برگزیدگان دومین جشنواره ملی نقاشی کودکان و نوجوانان ایران و چین

تقدیر از برگزیدگان دومین جشنواره ملی نقاشی کودکان و نوجوانان ایران و چین

دیپلماسی فرهنگی ایران و چین با محوریت کودکان و نوجوانان گسترش یافت؛ برگزیدگان دومین جشنواره نقاشی تقدیر شدند. به نقل از آموزش و پرورش، به گزارش مرکز اطلاع رسانی و روابط‌عمومی وزارت آموزش و پرورش، در این آیین که با همکاری کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان و سفارت خلق چین برگزار شد، علاوه بر نمایش آثار از چهار اثر برگزیده نیز رونمایی شد. او ادامه داد: سابقه برگزاری جشنواره نقاشی ایران و چین به المپیک زمستانی سال 2022 در پکن بر می‌گردد که با همکاری کانون پرورش فکری و سفارت خلق چین در تهران شکل گرفت و نمایشگاهی از نقاشی کودکان ایران و چین با موضوع «پرواز رویاها در المپیک» با شعار «باهم برای آینده مشترک» برگزار شد.

روند ارزیابی ایمنی مدارس به چه شکل است؟

علی نصیری، رئیس سازمان پیشگیری و مدیریت بحران شهر تهران گفت: حدود 2 هزار و 800 مدرسه داریم که از این تعداد 400 مدرسه تکراری هستند؛ به طور کلی 2400 مدرسه داریم که ارزیابی آن ها زیر نظر یک گروه محقق دانشگاهی انجام می شود. با هماهنگی آموزش و پرورش ارزیابی این مدارس از اواخر سال گذشته شروع شده است و امیدواریم تا پایان پاییز سال جاری به پایان برسد. وی با بیان این که حدود هزار و 300 مدرسه ارزیابی شده‌اند؛ ادامه داد: برای مدارس پرسشنامه‌هایی را تعیین کرده‌ایم که پرسشنامه مشترک 600 سوال (موضوع) درباره 22 فضای داخلی و پیرامونی همچون نمازخانه، کارگاه و آزمایشگاه را مورد بازرسی قرار می‌دهد.

رتبه‌بندی استان‌ها براساس شاخص‌های عدالت آموزشی

رتبه‌بندی استان‌ها براساس شاخص‌های عدالت آموزشی

وزیر آموزش و پرورش علیرضا کاظمی در جلسه شورای عالی آموزش و پرورش که با حضور رئیس‌جمهور برگزار شد، با ارائه گزارشی اظهار کرد: تشکیل شورای عالی آموزش و پرورش با حضور رئیس‌جمهور نویدبخش توجه ویژه دولت به آموزش و پرورش و فرهنگیان بوده و پیام‌های خوبی برای همکاران خواهد داشت. در حال حاضر آموزش و پرورش و در یک نگاه کلی؛ 15 میلیون و 989 هزار و 644 دانش‌آموز، 118 هزار و 38 مدرسه و 19 هزار و 436 مدرسه غیردولتی دارد. وی افزود: استاندارد سرانه فضای آموزشی کل کشور براساس سند تحول بنیادین برای هر دانش‌آموز 8.39 متر مربع است که متوسط سرانه موجود کل کشور 5.28 متر مربع و هدف‌گذاری آن متناسب با قانون برنامه هفتم 6.1 متر مربع است. وی تأکید کرد: آموزش و پرورش نیاز به احداث نزدیک به 14 میلیون متر مربع فضای آموزشی جدید دارد.

b xpx
# / b
xpx b
# / b

افزودن
b
/ /
: