حضور بیش از 10 هزار دانش‌آموز در دهمین المپیاد هندسه ایران‌

رده: خبر
زمان:

حضور بیش از 10 هزار دانش‌آموز در دهمین المپیاد هندسه ایران‌

حضور بیش از 10 هزار دانش‌آموز در دهمین المپیاد هندسه ایران‌

رئیس سازمان ملی پرورش استعدادهای درخشان از برگزاری دهمین المپیاد هندسه ایران با حضور بیش از 10 هزار دانش‌آموز از کشورهای مختلف دنیا به میزبانی ایران خبر داد. الهام یاوری گفت: المپیاد هندسه در جهان به ابتکار ایران برگزار می‌شود و سوالات آن نیز در دبیرخانه المپیاد هندسه ایران توسط استادان ایرانی طراحی و به تمام کشورهای برگزار‌کننده این المپیاد ارسال می‌شود. وی با اشاره به تعداد کشورهای شرکت‌کننده در دهمین دوره المپیاد هندسه ایران گفت: امسال علاوه بر 49 حوزه آزمون در داخل کشور، 59 کشور دیگر در این المپیاد شرکت کردند که به صورت همزمان، روز جمعه 28 مهر فرایند آزمون آغاز شد. یاوری ادامه داد: بیش از 10 هزار متقاضی در المپیاد هندسه امسال شرکت کرده بودند که از این تعداد 3700 نفر مربوط به ایران و بیش از 7000 نفر از سایر کشورها بودند. رئیس سازمان ملی پرورش استعدادهای درخشان افزود: المپیاد هندسه ایران (IGO) برخلاف بقیه المپیادها به صورت مقدماتی؛ بین دانش‌آموزان پایه‌های هفتم و هشتم متوسطه؛ دانش‌آموزان نهم و دهم و مرحله پیشرفته؛ دانش‌آموزان پایه‌های یازدهم و دوازدهم و همچنین دانشجویان و علاقه‌مندان به هندسه برگزار می‌شود. یاوری در مورد اعلام نتایج این المپیاد خاطرنشان کرد: با توجه به تشریحی بوده پاسخ‌ها روند تصحیح قدری طولانی‌تر است اما پس از مشخص شدن نتایج رتبه‌های برتر اعلام خواهد شد.

جزئیات برگزاری هفته پژوهش در آموزش و پرورش

جزئیات برگزاری هفته پژوهش در آموزش و پرورش

به نقل از پانا، جزئیات برگزاری هفته پژوهش در آموزش و پرورش اعلام شد. به گزارش اداره روابط عمومی سازمان پژوهش و برنامه‌ریزی آموزشی، در راستای برگزاری هفته پژوهش، جلساتی برای برنامه‌ریزی نحوه اجرایی و فنی این هفته در محل پژوهشگاه مطالعات آموزش و پرورش به ریاست علی محبی، رئیس پژوهشگاه برگزار شد. هفته پژوهش از تاریخ 1402/9/19 تا 1402/9/25 و با هدف تجلیل از معلمان و دانش‌آموزان پژوهش‌گر و فناور در محل اردوگاه شهید باهنر برگزار خواهد شد. وزیر آموزش و پرورش و وزیر علوم سخنرانان کلیدی این مراسم خواهند بود و از تمام حوزه‌های معاونت‌های وزارتخانه از جمله معاونت آموزش ابتدایی، معاونت آموزش متوسطه، معاونت پرورشی و فرهنگی و معاونت تربیت بدنی و سلامت در این مراسم دعوت به عمل خواهد آمد.

برگزاری مرحله کشوری جشنواره الگوهای برتر تدریس‌

برگزاری مرحله کشوری جشنواره الگوهای برتر تدریس‌

مرحله کشوری جشنواره الگوهای برتر تدریس دوره متوسطه (دوره اول، دوم متوسطه نظری و فنی‌حرفه‌ای و کاردانش) در آبان ماه 1402 برگزار خواهد شد. به نقل از پانا، مرحله کشوری (حضوری) جشنواره الگوهای برتر تدریس به میزبانی استان قزوین خواهد بود. به گزارش روابط عمومی معاونت آموزش متوسطه وزارت آموزش و پرورش، مرحله کشوری جشنواره الگوهای برتر تدریس دوره متوسطه (دوره اول، دوم متوسطه نظری و فنی‌حرفه‌ای و کاردانش) با رویکرد انسجام‌بخشی در برنامه‌ها و تلفیق فعالیت‌ها از تاریخ 18 تا 21 آبان 1402 به میزبانی استان قزوین برگزار خواهد شد.

422 فضای ورزشی هدیه دولت سیزدهم به دانش‌آموزان

422 فضای ورزشی هدیه دولت سیزدهم به دانش‌آموزان

رئیس سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس با اعلام خبر هدیه 422 فضای ورزشی دولت سیزدهم به دانش‌آموزان گفت در راستای اجرایی شدن ساحت تعلیم و تربیت زیستی و بدنی، توسعه و ارتقای فضاهای ورزشی در سازمان نوسازی مدارس کشور مورد توجه ویژه قرار می‌گیرد. به گزارش روابط عمومی سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور؛ حمیدرضا خان‌محمدی در حاشیه آیین افتتاح استخر شهدای دانش‌آموز شهرستان مرزی زیرکوه در استان خراسان جنوبی، ضمن اعلام هدیه 422 فضای ورزشی دولت سیزدهم به دانش‌آموزان اظهار کرد: در راستای اجرایی شدن ساحت تعلیم و تربیت زیستی و بدنی، توسعه و ارتقای فضاهای ورزشی در سازمان نوسازی مدارس کشور مورد توجه ویژه قرار می‌گیرد. وی افزود: 63 استخر، 137 زمین ورزشی و 222 سالن ورزشی در مجموع با زیربنای 481 هزار مترمربع در طول 2 سال فعالیت دولت سیزدهم به دانش‌آموزان عزیز هدیه شده است. همچنین با تحویل 23 استخر ، 15 زمین ورزشی و 57 سالن ورزشی در مجموع 95 فضای ورزشی با زیربنای 128 هزار مترمربع پیش‌بینی شش‌ماهه دوم سال 1402 است که در راستای تربیت زیستی و بدنی در روند تربیت دانش‌آموزان تاثیر خواهند داشت.

b xpx
# / b
xpx b
# / b

افزودن
b
/ /
: