خدمات تابستانه کانون پرورش فکری

رده: خبر
زمان:

خدمات کانون پرورش فکری در 1043 پایگاه تابستانه

خدمات کانون پرورش فکری در 1043 پایگاه تابستانه

«جشن افتتاح فعالیت‌های تابستانی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان» در مرکز 30 کانون پرورش فکری با حضور رضا مرادصحرایی وزیر آموزش و پرورش و حامد علامتی مدیرعامل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان برگزار شد. صحرایی در این مراسم گفت: سن کودکی سن بسیار مهمی است و دولت‌ها و مردم سعی می‌کنند به این بازه سنی اهمیت ویژه ای بدهند. لذا خانواده‌ها هر چه در کودکی برای فرزندانشان تلاش کنند، آرامش بیشتری در بزرگسالی خواهند داشت. به همین منظور 1043 پایگاه تابستانه کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان در سطح کشور خدمات دهی می‌کنند.

آموزش کدنویسی به 320 هزار دانش‌آموز و تمامی معلمان ریاضی و کاروفناوری کشور

آموزش کدنویسی به 320 هزار دانش‌آموز و تمامی معلمان ریاضی و کاروفناوری کشور

مدیرکل دفتر آموزش دوره اول متوسطه گفت: «از آنجایی که هم مشاغل آینده تغییر کرده و هم آینده مشاغل و مشاغل به سمت آزادکار شدن رفته با همکاری وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات، آموزشی برای دانش‌آموزان در زمینه کدنویسی داشتیم. کار را برای دوره متوسطه اول شروع کردیم و در هر استان 10 هزار دانش‌آموز را تعلیم دادیم. به‌صورت کلی در هر استان 40 مدرسه برای اجرای این طرح تجهیز شده است. در این مدارس اتاق سایتی تعیین شده که در آن 10 رایانه برای استفاده دانش‌آموزان متوسطه اولی و یک سرور 11 برای کنترل قرار می‌گیرد.» وی از آموزش معلمان ریاضی و کاروفناوری در این طرح خبر داد و گفت: «نکته ویژه این طرح این بود که شرکت‌های دانش‌بنیان علاوه بر آموزش دانش‌آموزان در دوره متوسطه، معلمان ریاضی و کاروفناوری استان‌ها را نیز آموزش داده‌اند. یعنی آموزش این افراد نیز جزو تعهدات آنان است. ابلاغ وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات به این شرکت‌ها به این صورت بوده که 10 هزار دانش‌آموز در هر استان و تمامی معلمان ریاضی و کاروفناوری استان در این طرح تحت پوشش قرار بگیرند.»

تمدید ثبت نام سرویس مدارس

مرتضی ضامنی مدیرعامل اتحادیه حمل و نقل مسافر شهری کشور با اشاره به تمدید ثبت درخواست والدین دانش‌آموزان برای سرویس مدرسه سال تحصیلی 1404-1403 گفت: بنا بر درخواست شهرداری‌ها و همچنین والدینی که با توجه به تغییر و جابجایی مدارس دانش‌آموزان خود موفق به ثبت‌نام در سامانه سپند نشده‌اند، زمان ثبت درخواست جهت سرویس مدارس که تا آخر خرداد تعیین شده بود، تا 15 تیرماه سال جاری تمدید شد. مدیرعامل اتحادیه حمل و نقل مسافر شهری کشور بیان کرد: ثبت‌نام در این سامانه به صورت الکترونیکی انجام می‌شود و والدین دانش آموزان می‌توانند با مراجعه به سامانه سپند نسبت به ثبت نام و انتخاب سرویس مورد نظر خود اقدام کنند.

b xpx
# / b
xpx b
# / b

افزودن
b
/ /
: