فعالیت و تکلیف

شعبه: دبستان دخترانه آریاشهر تهران
کلاس: شکوفه 2

زبان‌آموزی پیش‌دبستانی

مدرس: درفکی، لیلا
فعالیت: خوانداری : صفحات10 و 11 کتاب انجام شد و برای ایجاد انگیزه در یادگیری میان وعده میوه ی انار داده شده میل کردند.

آسمانه پیش‌دبستانی

مدرس: درفکی، لیلا
فعالیت: سوره ی توحید به همراه شعر آن آموزش داده شد و شعر کوتاهی از مولانا با دانش آموزان کار شد

بازی‌های پیش‌دبستانی و دبستانی

مدرس: والیزاده، یکتا
فعالیت: مهارت جابه جایی و هماهنگی پا با توپ تمرین شد.

قصه‌های فارسی

مدرس: درفکی، لیلا
فعالیت: اجرای نمایش عروسک پریا توسط تعدادی از دانش آموزان (با هدف آشنایی با مفهوم امانت داری)

بازی استراتژیک

مدرس: یوسفی، آوا
فعالیت: بازی 1 : تکمیل کننده بازی هفته پیش ( پیشرفته ) دو دانش آموز رو به روی هم ایستاده و رو به روی آن ها تعدادی کاپ گیم چیده شده است . اول هر دو نفر با ریتم اول موزیک در جا میزنند و وقتی ریتم عوض شد یک نفر از آن ها کاپ گیم ها رو دونه دونه جمع کرده و به دوستش میدهد و دوستش هم تا صدای سوت قطار را نشنیده باید دونه دونه کاپ گیم ها را سر جای خود بگذارد و برگردد . رشد مهارت‌های ریتمیک و هماهنگی با موسیقی: حرکات جمع‌آوری کاپ‌ها بر اساس ضرب موسیقی انجام میشه و باعث درک ریتم میشود. افزایش سرعت عمل و واکنش به صدا: تغییر ناگهانی ریتم یا توقف موسیقی باعث میشه بچه‌ها سریع واکنش نشون بدهند. هماهنگی چشم و دست در جابه‌جایی کاپ‌ها: گرفتن و چیدن کاپ‌ها نیاز به دقت دیداری و هماهنگی دقیق با حرکت دست دارد. تمرین نوبت‌پذیری و رعایت قوانین: هر دانش آموز باید صبر کنه تا نوبتش برسه و قانون بازی رو رعایت کند. تقویت تعامل و همکاری اجتماعی: رو‌به‌روی هم ایستادن و رعایت نوبت باعث ایجاد ارتباط مثبت بین بچه‌ها میشود. پرورش حافظه‌ی شنیداری-حرکتی: دانش آموز توالی حرکت‌ها رو یاد می‌گیره و با موسیقی هماهنگ نگه می‌دارد. ایجاد نشاط، تخلیه انرژی و هیجان مثبت: بازی با موسیقی پرتحرک باعث شادی و انرژی در بچه‌ها میشود. بالا بردن اعتماد به نفس در جمع: موفقیت در اجرای بازی در حضور گروه باعث تقویت خودباوری بچه ها میشود. بازی 2 تکمیل کننده بازی دوم هفته اول ( پیشرفته ) دانش آموز ها دو به دو رو به روی هم در حلقه خود ایستاده و با ریتم موزیک 1 2 3 4 ، 4 قدم به جلو می آیند و با ضرب دست ( شماره 4 ) مجدد تا 4 شمارده و سر جای خود میروند ( داخل حلقه ) و یک ضرب دست میزنند . و هر موقع معلم خود گفت دو نفر آخر سریعا میدوند و همه یک حلقه جا به جا میشوند و نفرات آخر در حلقه ی اول قرار میگیرند. 1.تقویت ریتم و هماهنگی حرکتی بچه‌ها یاد می‌گیرند با شمارش "1 2 3 4" حرکت بدن و ضرب دست رو هماهنگ کنن. این باعث افزایش دقت شنیداری و هماهنگی حرکات با موسیقی میشود. 2.تمرکز و دقت شنیداری چون باید به دستور معلم ("دو نفر آخر!") گوش بدن و سریع واکنش نشان بدهند، تمرکز و توجه لحظه‌ای بچه‌ها تقویت میشود. 3.کار گروهی و هماهنگی اجتماعی حرکت در حلقه، ایستادن رو به رو و جابه‌جایی‌ها حس همکاری و هماهنگی گروهی رو در بچه‌ها بالا می‌برد. 4.چابکی

ریاضی به زبان انگلیسی

مدرس: فخری، مرجان
فعالیت: در این جلسه مروری بر small, medium and big داشتیم و فعالیت رنگ امیزی کتاب را انجام دادیم و پرسش و پاسخ انجام شد.

زبان‌آموزی پیش‌دبستانی

مدرس: درفکی، لیلا
فعالیت: کتاب خوانداری صفحه 7 و 8 و 9 را انجام دادیم (آموزش صدای آ ) دانش آموزان با کلماتی که صدای اول و آخر آنها آ هست آشنا شدند.

ورزش پیش‌دبستانی

مدرس: باقرزاده، آیلار
فعالیت: دانش آموزان مهارت جابه جایی و دریبل زدن در فوتبال و کنترل توپ با پا را تمرین کردند.

ماهرشو

مدرس: درفکی، لیلا
فعالیت: با دانش آموزان در رابطه با روز آتشنشان گفت و گو کردیم و با دست چاپ آتش انجام دادیم و رنگ های آتش را یاد گرفتیم .

دومینو

مدرس: درفکی، لیلا
فعالیت: آیتم گپ ( فاصله) به دانش آموزان آموزش داده شدو وآیتم جلسه قبل را تمرین و دوره کردیم.

علوم به زبان انگلیسی

مدرس: فخری، مرجان
فعالیت: در این جلسه، حواس پنجگانه به انگلیسی اموزش داده شد و کاربرد این حواس را در زمینه های مختلف تمرین کردیم. نقاشی و اهنگ و بازی مرتبط با درس نیز انجام داده شد.

مفاهیم علوم پیش‌دبستانی

مدرس: درفکی، لیلا
فعالیت: انجام فعالیت کتاب صفحه 10 ارتباط تصاویر اعضای بدن

زبان‌آموزی پیش‌دبستانی

مدرس: درفکی، لیلا
فعالیت: نوشتاری: انجام فعالیت کتاب صفحه 12 نقاشی با سس قرمز با هدف : تقویت انگشتان دست

هنر پیش‌دبستانی

مدرس: فقیه، فرناز
فعالیت: با الهام از کتاب «آنجا که شادی آغاز می‌شود» در مورد دوستمان شادی، که یک مهمان صورتی رنگ است حرف زدیم، بعد بازی توپ شادی داشتیم(دایره ای ایستادیم، توپ شادی رو دست هر کی می دادیم در مورد یک چیزی که شادش کرده می گفت و بقیه براش دست میزدیم و توپ را می داد به نفر بعدی، همه انجام دادند) بعد آهنگ شادی اومده را به صورت نمایشی خوندیم و بازی کردیم، بعد بچه ها دوست صورتی خود را نقاشی کردند.

فعالیت

مدرس: درفکی، لیلا
فعالیت: روز آتشنشان ( انجام کولاژ به مناسبت روز آتشنشان) روز خانه و خانواده ( کشیدن نقاشی خانواده )

ریاضی به زبان انگلیسی

مدرس: فخری، مرجان
فعالیت: در این جلسه بچه ها با سایز های مختلف به انگلیسی اشنا شدند و رنگ امیزی انجام دادند و نقاشی در سه سایز small, medium and big کشیدند.

بازی دبستانی

مدرس: درفکی، لیلا
فعالیت: بازی چتر نجات با هدف : هماهنگی حرکتی و کار گروهی

مفاهیم ریاضی پیش‌دبستانی

مدرس: درفکی، لیلا
فعالیت: انجام فعالیت کتاب صفحات 10 و 11 (آشنایی با مفهوم زیر و رو _بالا و پایین)

هوش و خلاقیت پیش‌دبستانی

مدرس: درفکی، لیلا
فعالیت: انجام فعالیت کتاب صفحه 6 ( ماز ) تقویت مهارت حل مسأله و تقویت مهارت حرکتی دیداری

دانشمند کوچک

مدرس: درفکی، لیلا
فعالیت: آزمایش آتشفشان خانگی (افزایش تمرکز کودکان، آشنایی با آزمایش‌های ساده)

سواد مالی

مدرس: کرمانشاهی، پریسا
فعالیت: سلام خدمت اولیای گرامی تصاویر سکه ها نشان داده شد داستان درس از روی کتاب خوانده شد و تصاویر آن روی تخته نشان داده شد ،کتاب داستان می می نی به همراه تصاویر پخش شد ،و کار در کلاس رنگ آمیزی شد سپاس
تکلیف: قصه صوتی می می نی را بزارین گوش دهند بچه ها لطفا

رایانه

مدرس: طاهری، سیده مونا
فعالیت: آموزش شناخت اجزای کامپیوتر بازی دستوری امپیوتر بازی رباتیک با بچه ها موسیقی شناخت اجزای کامپیوتر
تکلیف: با عرض سلام خدمت اولیای محترم آهنگ ارسالی در گروه لطفا با متن بارگذاری شده با کودک در منزل کار شود و یک فیلم یک دقیقه ای از کودک در حال خواندن موسیقیبه آی دی خانم قاسمی فرستاده شود . نکته: آهنگ فرستاده شده برای تقویت هوش شناختی کودک با موسیقی از شناخت اجزای کامپیوتر میباشد و پیش نیاز آموزش های بعدی است. سپاسگزارم

مفاهیم ریاضی پیش‌دبستانی

مدرس: درفکی، لیلا
فعالیت: انجام فعالیت کتاب صفحه 8 و 9 آشنایی با انواع خطوط راست و شکسته و خمیده و باز و بسته همراه با داستان آقای سیبیلو

مفاهیم علوم پیش‌دبستانی

مدرس: درفکی، لیلا
فعالیت: انجام فعالیت کتاب صفحه 9 معرفی قسمت های مختلف دست و پا

زبان‌آموزی پیش‌دبستانی

مدرس: درفکی، لیلا
فعالیت: نوشتاری انجام فعالیت کتاب صفحه11 کار گروهی کلاسی ( مچاله کردن و پاره کردن و ساخت تابلوی طبیعت) با هدف : دست ورزی جهت تقویت انگشتان دست

ماهرشو

مدرس: درفکی، لیلا
فعالیت: آشنایی با کشور ایتالیا به همراه نمایش فیلم (اماکن تاریخی و تفریحی پایتخت و زبان و پرچم و واحد پول)

علوم به زبان انگلیسی

مدرس: فخری، مرجان
فعالیت: در این جلسه اعضای مختلف بدن را با یکدیگر تمرین کردیم و کاردستی اعضای بدن را درست کردیم.
b xpx
# / b
xpx b
# / b

افزودن
b
/ /
: