1404/09/19
ریاضی چهارم
مدرس:
درخشی، سحر
فعالیت:
تمرین صفحات 61 و 62 ریاضی کار تصحیح شد.
ارزیابی تیمز برگزار شد.
تکلیف:
تمرین صفحه 65 ریاضی کار و
تمرین صفحه 71 ریاضی آ.پ انجام شود.
کتاب های روز شنبه : ریاضی آ.پ ، اجتماعی آ.پ ، املا، علوم آ.پ
املا چهارم
مدرس:
درخشی، سحر
تکلیف:
املا درس 3 تا 5 فارسی تمرین شود.
بازی استراتژیک
مدرس:
یوسفی، آوا
فعالیت:
دانش آموزان یک شی یا یک حلقه که دور آن بتوانند بچرخند روی زمین گذاشته و با شمارش 1 2 3 4 ، که با ریتم 1 2 ضرب روی پا و با ریتم 3 4 ضرب دست است .
با نشان دادن کارت های که شکل آدمک با حرکات مختلف است در ریتم دوم موزیک حرکات را انجام میدهند.
اهداف بازی ریتم و حرکت
1.تقویت دقت ریتمیک
دانشآموزان با هماهنگ کردن قدمها و ضربات دست با شمارشهای 1-2-3-4، توانایی حفظ ریتم ثابت را تمرین میکنند.
2.توسعه هماهنگی حرکتی بدن
این فعالیت، مهارت هماهنگسازی بخشهای مختلف بدن با الگوهای ریتمی مشخص را تقویت میکند.
3.بهبود یکپارچگی شنوایی-حرکتی
دانشآموزان با گوش دادن به شمارش و موسیقی و تبدیل آن به حرکت، واکنش حرکتی مناسب نسبت به محرکهای شنیداری را میآموزند.
4.تقویت واکنش بینایی-حرکتی
با مشاهده کارتهای حرکتی و اجرای آنها در ریتم دوم موسیقی، توانایی تفسیر سریع نشانههای بصری و تبدیل آن به حرکت تقویت میشود.
5.افزایش تمرکز و سرعت واکنش
این بازی دانشآموزان را ملزم میکند که همزمان ریتم را حفظ کرده و به نشانههای بصری در لحظه پاسخ دهند.
6.تقویت مشارکت گروهی و آگاهی فضایی
حرکت کردن به دور یک حلقه یا شیء روی زمین، مهارت استفاده صحیح از فضا و هماهنگی با سایر اعضای گروه را افزایش میدهد.
7.پرورش خلاقیت و بیان حرکتی
استفاده از کارتهای حرکتی به دانشآموزان کمک میکند تا موسیقی را با حرکات متنوع و خلاقانه بیان کنند.
چک کردن تکلیف موزیکوگرام با آهنگ گفته شده
علوم به زبان انگلیسی
مدرس:
بخشی ثمری، زهرا
فعالیت:
کلاس science به دلیل برگزاری جشن یلدا برگزار نشد.
1404/09/18
ریاضی چهارم
مدرس:
درخشی، سحر
فعالیت:
مبحث ضرب تکنیکی، فرآیندی، مساحتی و تقسیم تکنیکی مرور شد.
تمرین صفحات 69 و70 ریاضی آ.پ و صفحات 60 و 61 ریاضی کار تصحیح شد.
تکلیف:
تمرین صفحات 63 و 64 ریاضی کار انجام شود.
کتاب کار ریاضی وریاضی آ.پ فردا همراه دختران عزیزم باشد.
فارسی چهارم
مدرس:
درخشی، سحر
فعالیت:
ارزیابی پرلز انجام شد.
مطالعات اجتماعی چهارم
مدرس:
درخشی، سحر
تکلیف:
درس 9 اجتماعی کار انجام شود.
سواد مالی
مدرس:
کرمانشاهی، پریسا
فعالیت:
سلام و احترام خدمت اولیای گرامی
امروز درس مرور شد و فعالیتهای کلاسی و منزل توسط بچههای عزیزم تکمیل گردید.
از همراهی و همکاری ارزشمند شما سپاسگزارم.
ریاضی به زبان انگلیسی
مدرس:
بخشی ثمری، زهرا
فعالیت:
امروز پروژه ی زبان انجام شد.
1404/09/17
ریاضی چهارم
مدرس:
درخشی، سحر
فعالیت:
تمرین های صفحه 56 و 57 ریاضی کار انجام شد.
تمرین های صفحه 65،66،68 ریاضی آ.پ انجام شد.
تقسیم فرآیندی به طور کامل تدریس شد.
تکلیف:
تمرین های صفحه 60 و 61 ریاضی کار انجام شود.
مطالعات اجتماعی چهارم
مدرس:
درخشی، سحر
تکلیف:
تمرین های درس8 اجتماعی کار انجام شود.
فردا کتاب ریاضی کار، ریاضی آ.پ و اجتماعی کار همراه دانش آموزان عزیزم باشد.
هدیههای آسمان چهارم
مدرس:
درخشی، سحر
فعالیت:
درس9 هدیه تدریس شد.
رباتیک
مدرس:
امیری، عاطفه
فعالیت:
با سلام خدمت اولیای عزیز
در این جلسه ساخت منجنیق ها را ادامه دادیم و کامل تر کردیم .
زیبانویسی
مدرس:
بایی لاشکی، زینب
فعالیت:
حرف میم تنها در صفحات 24و25 تدریس شد
تکلیف:
صفحات 24و25 تمرین وتکمیل شود
1404/09/16
ریاضی چهارم
مدرس:
درخشی، سحر
فعالیت:
تمرین صفحات 63،64 و بخشی از صفحه 65 ریاضی آ.پ انجام شد.
تکلیف:
تمرین صفحات 66 و 67 و سوال 2 صفحه 65 ریاضی آ.پ انجام شود.
فارسی چهارم
مدرس:
درخشی، سحر
فعالیت:
فعالیت های درس10 فارسی آ.پ انجام شد.
روان خوانی درس10 فارسی آ.پ تمرین شد.
مطالعات اجتماعی چهارم
مدرس:
درخشی، سحر
فعالیت:
درس 9 اجتماعی آ.پ تدریس شد.
تکلیف:
درس 8 و 9 اجتماعی به خوبی مطالعه و
فعالیت ها انجام شود.
قرآن چهارم
مدرس:
رضایی، طاهره
فعالیت:
با سلام. درس قرآن ص34 تدریس گردید.
تکلیف:
دانش آموزان عزیز ص34 سوره تکویر رادر خانه روخوانی کنند.
رایانه
مدرس:
طاهری، سیده مونا
فعالیت:
فیلم آموزشی این پروژه آخر هفته در گروه تلگرامی بارگذاری خواهد شد.
امروز دانشآموزان با چند ابزار مهم در Photopea (فتوپیا) آشنا شدند:
1. آموزش کار با ماسک (Mask)
بچهها یاد گرفتند چگونه با استفاده از ماسک، بخشهایی از تصویر را مخفی یا نمایان کنند.
2. نوشتن متن (Text Tool)
اضافه کردن نوشته، انتخاب فونت و تنظیم محل قرارگیری متن.
3. ابزار Rectangle
نحوه ساخت کادر، تغییر رنگ و استفاده از شکل برای طراحی بهتر.
4. پیوند لایهها (Link Layers)
به دانشآموزان آموزش داده شد چطور چند لایه را به هم Link کنند تا هنگام جابهجایی یا بزرگکردن، باهم حرکت کنند.
پروژه کلاس
دانشآموزان یک نوشته را داخل بدنهی یک موز قرار دادند و خروجی آن را مشاهده کردند.
فیلم آموزشی این پروژه آخر هفته در گروه تلگرامی بارگذاری خواهد شد.
تکلیف:
دانشآموزان عزیز،
با استفاده از آموزش امروز:
1 یک میوه دلخواه انتخاب کنید
(پرتقال، سیب، کیوی... یا حتی دوباره موز)
2 یک کلمه یا جمله داخل بدنهی میوه قرار دهید
(با استفاده از Mask + Text)
3 خروجی نهایی را ذخیره کنید.
4 فایل نهایی را ارسال کنید به:
mo.taheri.it@gmail.com