1404/08/29
1404/08/28
ریاضی چهارم
مدرس:
پایگرد قره آغاج، فاطمه
فعالیت:
سوالات صفحه 52 و 55 کتابکار ریاضی در کلاس حل شد.
تکلیف:
به سوالات ارمغان هفته 8 پاسخ داده شود. جدول ضرب برای سنجش ضرب دو رقم در دو رقم مطالعه و تمرین و تکرار شود.
علوم چهارم
مدرس:
پایگرد قره آغاج، فاطمه
فعالیت:
پرسش کتبی از درس پنجم انجام شده و به ادامه سوالات کتابکار علوم تا صفحه 51 پاسخ داده شد.
فارسی چهارم
مدرس:
پایگرد قره آغاج، فاطمه
فعالیت:
درس ششم (جعبه کلمات، بخوان و بدان و ...) به صورت کامل مطالعه و تمرین و تکرار شود.
مطالعات اجتماعی چهارم
مدرس:
پایگرد قره آغاج، فاطمه
تکلیف:
درس هشت (صفحه 38 و 39) از کتاب درسی مطالعه و تمرین و تکرار شود.و به سوالات عملکردی درس 6 و 7 از کتابکار پاسخ داده شود.
هنر چهارم
مدرس:
فقیه، فرناز
فعالیت:
ادامه نقاشی نمایشگاه اجرا شد.
مهارت زندگی
مدرس:
اسماعیلی، نرگس
فعالیت:
موضوع: مدیریت استرس (تصویرسازی ذهنی)
متن کتاب خوانده شد و پس از توضیح تاثیر تصویرسازی ذهنی در کاهش استرس، چند موسیقی از صداهای طبیعت در کلاس پخش کردیم تا دانش آموزان تصویر سازی ذهنی را تمرین کنند.
بازی استراتژیک
مدرس:
یوسفی، آوا
فعالیت:
بازی 1:
حلقه ها را به صورت یک دایره چیده ودانش آموزان دور هر حلقه کنارش می ایستند و داخل هر حلقه دو کاپ گیم میگذاریم و دانش آموزان با ریتم موزیک 1 2 3 4 ، چهار قدم برداشته تا به حلقه دیگر برسند و با ریتم بعدی موزیک نشسته و با گفتن 1 ، 2 و 1 2 3 دو بار کاپ گیم را روی زمین زده و با 1 2 3 دو کاپ گیم را به هم میزنند و همینکار تا آخر تکرار میشود.
اهداف آموزشی و تربیتی بازی 1 در کلاس ریتموگیم
1.تقویت درک ریتم و ضربآهنگ
این بازی به دانشآموزان کمک میکند تا شمارش ریتمهای پایه (1،2،3،4) را در حین حرکت و انجام فعالیتهای هماهنگشده تجربه کرده و توانایی پایبندی به ضرب را تقویت کنند.
2.افزایش هماهنگی حرکتی-شنیداری
ترکیب حرکت در فضای دایره، توقف در ریتم مشخص و اجرای الگوهای ضربهزدن با کاپگیم باعث بهبود هماهنگی میان شنوایی، حرکت و اجرای عملی میشود.
3.توسعه مهارتهای حرکتی درشت و ظریف
قدمبرداری منظم روی ریتم (مهارت درشت) و ضربهزدن دقیق کاپگیم روی زمین و به یکدیگر (مهارت ظریف)، هر دو در این فعالیت تمرین میشوند.
4.افزایش تمرکز و توجه پایدار
دانشآموزان برای اجرای صحیح توالی حرکات و ضربهها باید به ریتم موسیقی و تغییرات آن توجه دقیق داشته باشند، که موجب تقویت تمرکز میشود.
5.تقویت مهارتهای گروهی و یادگیری مشارکتی
حرکت گروهی در یک حلقه، رعایت نوبت، هماهنگی با همکلاسیها و حفظ نظم جمعی، مهارتهای تعامل اجتماعی و همکاری را ارتقا میدهد.
6.تقویت حافظه شنیداری و حرکتی
تکرار الگوهای ریتمیک و حرکتی به شکل متوالی، موجب تقویت حافظه توالی و یادسپاری ساختارهای ریتمیک میشود.
7.افزایش اعتمادبهنفس در اجرا
اجرای هماهنگ فعالیتها در یک محیط حمایتی و مشارکتی، به دانشآموزان کمک میکند تا اعتمادبهنفس بیشتری در اجرای ریتم و حرکات داشته باشند.
بازی 2 : تمرین اجرای صف صبحگاهی آذر
علوم به زبان انگلیسی
مدرس:
بخشی ثمری، زهرا
فعالیت:
شروع کلاس با خواندن و پخش آهنگ،یادآوری و مرور درس،تکمیل صفحه ی 17 کتاب درسی با موضوعات زباله های بازیافت شدنی.درست کردن recycling truck.
تکلیف:
دختران عزیزم لطفا دروس 1-2 scienceرا مطالعه بفرمایید.باتشکر
هوش و استعداد تحلیلی
مدرس:
پایگرد قره آغاج، فاطمه
فعالیت:
جهت تثبیت و تکرار و تمرین جدول ضرب، مسابقه یافتن پاسخ ضرب های دو رقم در دو رقم در گروه های هاوس سیسیتم در کلاس انجام شد.
1404/08/27
ریاضی چهارم
مدرس:
پایگرد قره آغاج، فاطمه
فعالیت:
تمارین صفحه 50 و 51 کتاب ریاضی در کلاس حل شده سپس ادامه سوالات صفحه 51 کتابکار در کلاس حل و توضیح داده شد.
تکلیف:
تمارین صفحه 55 و 56 کتابکار ریاضی حل شود.جدول ضرب برای پرسش کلاسی تکرار و تمرین شود.
علوم چهارم
مدرس:
پایگرد قره آغاج، فاطمه
تکلیف:
درس پنجم از کتابکار مطالعه و تکرار و تمرین شود.
فارسی چهارم
مدرس:
پایگرد قره آغاج، فاطمه
فعالیت:
شعر بخوان و حفظ کن باران در کلاس روانخوانی شده سپس بخوان و بدان کتابکار در کلاس تدریس شده و در قالب مثال های متنوع منادا و ندا تدریس شد و با مشارکت دانش آموزان از متن درس ششم ، منادا و ندا را پیدا کردیم.
املا چهارم
مدرس:
پایگرد قره آغاج، فاطمه
فعالیت:
با استفاده از درست کردن پازل کلمات، لغات درس شش در گروه های هاوس سیستم ، املای کلاسی تمرین شد.
مطالعات اجتماعی چهارم
مدرس:
پایگرد قره آغاج، فاطمه
فعالیت:
پرسش کلاسی از درس 7 در کلاس انجام شد سپس مقدمه ای از درس 8 در کلاس تدریس شد.
سواد مالی
مدرس:
کرمانشاهی، پریسا
فعالیت:
سلام و عرض ادب خدمت اولیای عزیز،
امروز درس هفتم را با همکاری و مشارکت پرانرژی دخترهای گلم تدریس کردیم. فعالیتهای کلاسی انجام شد و کلیپ آموزشی درس نیز برای بچهها پخش شد.
تکلیف:
لطفا فعالیت منزل مربوط به درس هفتم انجام شود باسپاس از شما عزیزان.
ریاضی به زبان انگلیسی
مدرس:
بخشی ثمری، زهرا
فعالیت:
امروز در کلاس math با انواع زاویه ها آشنا شدیم: Acute angle/right angle/obtuse angle/straight angle/reflex angle/The whole angle.مبحث زوایا با تکرار و تمرین یادآوری شد،صفحه ی 18 تکمیل شد.
مهارت اجتماعی
مدرس:
مصطفوی النوری، سیده سروناز
فعالیت:
اتیکت نشستن و برخاستن در کلاس آموزش داده شد. در انتهای کلاس در تمرینی 7 جمله به صورت جاخالی در انجام شد.
تکلیف:
تمرینی که انتهای کلاس انجام شده چک می شود .
1404/08/26
ریاضی چهارم
مدرس:
پایگرد قره آغاج، فاطمه
فعالیت:
ادامه درس سوم صفحات 48 و 49 در کلاس تدریس شده و به سوالات مربوطه پاسخ داده شد. خانم ریاضی در کلاس برگزار شد.
تکلیف:
به سوالات بخش تمرین صفحه 51 کتاب درسی پاسخ داده شود . جدول ضرب مطالعه و تمرین و تکرار شود.
علوم چهارم
مدرس:
پایگرد قره آغاج، فاطمه
فعالیت:
پرسش کلاسی انجام شده سپس ادامه درس پنجم تا انتها از کتابکار تدریس شده و به سوالات کتابکار تا صفحه 50 با مشارکت دانش آموزان پاسخ داده شد.
فارسی چهارم
مدرس:
پایگرد قره آغاج، فاطمه
فعالیت:
گنجینه شماره 4 در کلاس انجام شده و به سوالات مربوطه پاسخ داده شد.
املا چهارم
مدرس:
پایگرد قره آغاج، فاطمه
تکلیف:
درس 6 از لحاظ ارزش املایی تمرین و تکرار شود.
مطالعات اجتماعی چهارم
مدرس:
پایگرد قره آغاج، فاطمه
تکلیف:
درس 7 اجتماعی مطالعه و تمرین و تکرار شود و نام و مراکز استان های پرجمعیت از نقشه صفحه 27 مطالعه و تمرین و تکرار شود.
هدیههای آسمان چهارم
مدرس:
پایگرد قره آغاج، فاطمه
فعالیت:
پرسش کلاسی از درس پنجم و ششم انجام شده سپس درس هفتم تا انتها تدریس شده و به سوالات مربوطه پاسخ داده شد.
رباتیک
مدرس:
امیری، عاطفه
فعالیت:
با سلام خدمت اولیای عزیز
در این جلسه دانش آموزان عینک ها را باز کردند و شروع به ساخت سازه ی منجنیق کردند.
زیبانویسی
مدرس:
بایی لاشکی، زینب
فعالیت:
اتصالات م درصفحات 20و21 درکتاب خطاط شو تدریس شد
حرف دال در کتاب کار آموزش وپرورش در صفحات 33و34 تدریس شد
تکلیف:
صفحات 20و21 کتاب خطاط شو وصفحات 33و34 کتاب کار تمرین وتکمیل شود
1404/08/25
ریاضی چهارم
مدرس:
پایگرد قره آغاج، فاطمه
فعالیت:
فصل سوم از کتاب درسی تا صفحه 47 تدریس شده و به سوالات مربوطه در کتاب درسی پاسخ داده شد.
علوم چهارم
مدرس:
پایگرد قره آغاج، فاطمه
فعالیت:
درس پنجم از کتابکار علوم تا صفحه 48 تدریس شد.
تکلیف:
درس ششم صفحات 47 و 48 از کتابکار مطالعه و تمرین و تکرار شود .
فارسی چهارم
مدرس:
پایگرد قره آغاج، فاطمه
فعالیت:
پرسش کلاسی انجام شده سپس ادامه جعبه کلمات درس ششم تدریس شد.
تکلیف:
ادامه رونویسی درس ششم (صفحه 57) در دفتر فارسی انجام شود. مجددا جعبه کلمات درس ششم مطالعه شود.
نگارش چهارم
مدرس:
پایگرد قره آغاج، فاطمه
فعالیت:
ادامه سوالات درس چهارم کتاب نگارش تا انتها در کلاس چک و بررسی شد سپس سوالات درس پنجم تا صفحه 33 در کلاس چک و بررسی و رفع اشکال شد.
هدیههای آسمان چهارم
مدرس:
پایگرد قره آغاج، فاطمه
تکلیف:
درس پنج به صورت کامل و درس شش تا صفحه 47 بصورت کامل برای پرسش و پاسخ مطالعه و تمرین و تکرار شود.
قرآن چهارم
مدرس:
رضایی، طاهره
فعالیت:
با سلام. قرآن از ص24 تا26 تدریس گردید. دانش آموزان در کلاس سوره عبس را روخوانی نمودند. درس حروف مقطعه توضیح داده شد.
تکلیف:
دانش آموزان عزیز سوره آل عمران را در خانه روانخوانی کنند.
رایانه
مدرس:
طاهری، سیده مونا
فعالیت:
درس کار با Photopea (فتوپیا)
موضوع درس:
آشنایی با انواع ابزارهای برش (Selection & Cut Tools) و کار با بخش History (تاریخچه) در Photopea
هدف:
یاد دادن مهارتهای پایهای و مهم در ویرایش تصویر، مهارت بازگشت به مراحل قبلی و اصلاح اشتباهات.
مباحث تدریسشده:
1. آشنایی با انواع ابزارهای انتخاب و برش (Selection Tools):
Rectangular Marquee (برش مربعی)
Elliptical Marquee (برش دایرهای)
Lasso Tool (انتخاب آزاد)
Magic Wand (انتخاب بخشهای همرنگ)
بچهها یاد گرفتند چطور اشکال مختلف را انتخاب و جدا کنند.
2. برش (Cut) و جابهجایی بخشهای تصویر:
آموزش داده شد که چگونه بخش انتخابشده را ببرند، کپی کنند یا جابهجا کنند.
3. آشنایی با پنل History (تاریخچه):
توضیح داده شد که هر کاری که انجام میدهند در History ذخیره میشود.
یاد گرفتند اگر اشتباه کردند، میتوانند یک یا چند مرحله به عقب برگردند.
مفهوم Undo و کنترل خطاها تمرین شد.
4. تمرین عملی:
هر دانشآموز یک تصویر باز کرد، بخشهایی را با ابزارهای مختلف برش داد و چند بار با History به مراحل قبلی برگشت تا عملکرد آن را بهتر درک کند.
تکلیف:
تکلیف جلسه بعد
1. وارد سایت Photopea.com شوید.
2. یک تصویر انتخاب کنید (حیوان - طبیعت - میوهها...).
3. با 3 ابزار مختلف برش (مثل Lasso، Marquee و Magic Wand) حداقل سه بخش از تصویر را انتخاب و جدا کنید.
4. هر بار که اشتباه کردید از History یک مرحله به عقب برگردید.
5. در نهایت یک فایل جدید بسازید و برشهای خود را در آن قرار دهید.
6. فایل خود را با نام زیر ذخیره کنید:
Photopea_Cut_YourName.png
7. فایل را تا جلسه بعد ارسال کنید به:
mo.taheri.it@gmail.com
علوم به زبان انگلیسی
مدرس:
بخشی ثمری، زهرا
فعالیت:
شروع کلاس science با dancing and singing a song/پرسش و پاسخ و یاداوری مطالب درس دوم با موضوع earth and disasters,روخوانی متن کتاب و تکرار و تمرین آن،بازی با مثال های disasters،تدریس مبحث recycling(بازیافت)،و تماشای ویدیوی مربوط به آن،رنگ آمیزی recycling truck جهت درست کردن کاردستی.