فعالیت و تکلیف

شعبه: دبستان دخترانه آریاشهر تهران
کلاس: نرگس 1

ریاضی ششم

مدرس: آیینه، الهه
فعالیت: مبحث جمع و تفریق کسرها تدریس شد و به تمامی تمرین ها از کتاب درسی پاسخ داده شد.
تکلیف: صفحه 35،36 از کتاب کار حل شود.

علوم ششم

مدرس: آیینه، الهه
فعالیت: درس 3 مرور شد و پرسش کلاسی انجام شد و ادامه ویژگی فلزات از کتاب کار تدریس شد.
تکلیف: درس 3 از کتاب کار تا سر اسید ها از کتاب کار مطالعه شود.

فارسی ششم

مدرس: آیینه، الهه
فعالیت: جعبه کلمات درس 3 گفته شد و به سوالات درک مطلب پاسخ داده شد و دانش زبانی از کتاب درسی تدریس شد و شعر سخن روخوانی شد و لغات مهم املایی گفته شد و به سوالات خوانش و فهم پاسخ داده شد.
تکلیف: جعبه کلمات درس 3 مطالعه شود و شعر ای مادر عزیز حتما تا فردا حفظ شود.

املا ششم

مدرس: آیینه، الهه
تکلیف: از لغات دشوار درس 3 از هر کدام یکبار در دفتر مشق نوشته شود.

هنر ششم

مدرس: فقیه، فرناز
فعالیت: روی مقوای اشتنباخ با آبرنگ و گواش در مورد نجات دریاها نقاشی کشیدند.

بازی استراتژیک

مدرس: یوسفی، آوا
فعالیت: بازی 1 حلقه و رنگ : حلقه ها به صورت دایره چیده میشود با رنگ های متفاوت هر دانش آموز در یک حلقه ایستاده و با موزیک هر زمان معلم خود گفت به دور حلقه همگی میچرخند. با صدای استپ معلم خود هر کس باید در یک حلقه ایستاده وقتی معلم اسم هر رنگی را گفت آن دو دانش آموز باید سریع جا به جا شوند. اهمیت و مزایای بازی این هفته تقویت دقت و تمرکز شنیداری (گوش دادن به توقف موسیقی و نام رنگ‌ها) رشد مهارت‌های ریتمیک (حرکت هماهنگ با ضرب موسیقی) افزایش سرعت واکنش (واکنش سریع به توقف موسیقی و تغییر جای رنگ‌ها) تقویت مهارت‌های تشخیص رنگ و حافظه دیداری ایجاد هماهنگی حرکتی و تعادل بدن (چرخیدن دور حلقه و پریدن داخل آن) پرورش مهارت‌های اجتماعی و تعامل گروهی (رعایت نوبت، جایگزینی سریع با دیگران) تقویت انعطاف‌پذیری ذهنی (تغییر جهت و جایگاه بر اساس دستور معلم) افزایش نشاط، هیجان و تخلیه انرژی مثبت بالا بردن اعتماد به نفس در واکنش سریع و درست در جمع بازی 2 : کاپ گیم های 2 تایی هر دو دانش آموز روبه روی یکدیگر نشسته و جلوی آن ها دو کاپ گیم قرار میگیرد . با ریتم موزیک و‌شمردن 1 2 کاپ گیم ها را جا به جا میکنند و با گفتن ریتم 1 2 3 ، سه ضرب با دوست خود میزنند. و با ریتم بعدی موزیک به حالت سلام دادن دست میدهند و دست دادن با حالت بالا و پایین رفتن دست همراه است. تقویت حس ریتم و ضرب: دانش‌آموز با شمارش "1، 2، 3" و حرکت هم‌زمان با موسیقی، درک درونی‌اش از ریتم و تمپو رو تقویت می‌کند. هماهنگی شنیداری-حرکتی: گوش دادن به موسیقی و واکنش هماهنگ با حرکات (کاپ جابه‌جا کردن، دست زدن، دست دادن) باعث هماهنگی شنوایی و بدنی میشود. درک ساختار زمانی موسیقی: با تکرار الگوی "1، 2، 3"، مفهوم میزان و توالی ضرب‌ها در ذهنشان تثبیت میشود تقویت همکاری و هماهنگی گروهی: چون دو نفر باید دقیق و هم‌زمان با هم کار کنند و همکاری و دقت متقابل تمرین میشود. افزایش اعتماد و ارتباط مثبت: تماس چشمی، دست دادن و ریتم مشترک حس صمیمیت و اعتماد ایجاد می‌کند یادگیری نوبت‌گیری و گوش دادن به دیگری: بچه‌ها یاد می‌گیرند با دقت منتظر ضرب بعدی و حرکت دوستانشان باشند

ریاضی به زبان انگلیسی

مدرس: جعفری، مریم
فعالیت: با سلام و احترام در جلسه ی ریاضی امروز، مبحث "گرد کردن اعداد" مرور شد. همچنین، تمرینات باقیمانده مربوط به این مبحث تکمیل و چک شد.

مهارت اجتماعی

مدرس: مصطفوی النوری، سیده سروناز
فعالیت: استفاده از برنامه ریزی ، تقویم و پلنر برای مدیریت زمان توضیح داده شد.
تکلیف: یک طرح تقویم برنامه ریزی برای هفته جاری بنویسید. هفته آینده دانش آموزان در کلاس با توجه به ویژگی ها و برنامه های فردی یک پلنر درست خواهند کرد .

ریاضی ششم

مدرس: آیینه، الهه
فعالیت: سنجش کلاسی گونیا_تشخیصی برگزار شد و به سوالات فعالیت صفحه 24 از کتاب درسی پاسخ داده شد.
تکلیف: ارمغان 4 با دقت تمامی صفحات پاسخ داده شود و برای روز شنبه همراه خود به مدرسه بیاورید و فصل اول تمرین و تکرار شود روز شنبه سنجش کلاسی از فصل اول برگزار می شود.

علوم ششم

مدرس: آیینه، الهه
فعالیت: فصل 2 مرور شد و مقدمه ای از ویژگی فلزات گفته شد.
تکلیف: درس 3 از کتاب کار مبحث تدریس شده بادقت مطالعه شود.

فارسی ششم

مدرس: آیینه، الهه
تکلیف: درس 2 کامل مطالعه شود و شعر ای مادر عزیز حفظ شود.

مطالعات اجتماعی ششم

مدرس: آیینه، الهه
فعالیت: مرور سه درس اول انجام شد و به سوالات ارمغان (3) پاسخ داده شد و جواب ها بررسی شد.

هدیه‌های آسمان ششم

مدرس: آیینه، الهه
فعالیت: پرسش کلاسی انجام شد و درس 3 تدریس شد و به تمامی سوالات پاسخ داده شد.

سواد مالی

مدرس: کرمانشاهی، پریسا
فعالیت: سلام و احترام خدمت اولیای گرامی امروز درس دوم تدریس شد. کار در کلاس با همراهی و مشارکت دانش‌آموزان حل گردید. مفاهیم کلیدی گرانی، ارزانی، قیمت و ارزش به‌طور کامل توضیح داده شد. همچنین کلیپ آموزشی مربوط به گرانی و ارزانی غذا در کلاس نمایش داده شد. با سپاس از همراهی و توجه شما
تکلیف: لطفاً فعالیت مربوط به درس دوم در منزل انجام شود و فایل PDF کتاب "خرید ارزشمند" جهت استفاده‌ی دانش‌آموزان در گروه قرار داده می‌شود.

رایانه

مدرس: طاهری، سیده مونا
فعالیت: موضوع: آموزش کار با Gmail امروز به دانش‌آموزان نحوه‌ی کار با سرویس ایمیل Gmail آموزش داده شد. در این جلسه، دانش‌آموزان با روش ساخت حساب کاربری (Add Account)، ارسال ایمیل (Send Email)، دریافت ایمیل (Receive Email)، الصاق فایل (Attach File)، تنظیمات اولیه (Settings) و نکات امنیتی (Security Tips) در استفاده از ایمیل آشنا شدند.
تکلیف: بچه‌های عزیز امروز یاد گرفتیم چطور با جیمیل (Gmail) کار کنیم. حالا برای تمرین، می‌خوام هرکدوم از شما یک ایمیل برای من بفرستید آدرس من: mo.taheri.it@gmail.com وقتی می‌خواهید ایمیل بفرستید: 1. در قسمت موضوع (Subject) بنویسید: تمرین جیمیل من 2. در قسمت متن پیام بنویسید: «من امروز یاد گرفتم چطور ایمیل بفرستم.» 3. آخر ایمیل، اسم و فامیل خودتون رو بنویسید. منتظرم ایمیل‌های قشنگتون رو ببینم. فیلم درس در روز های آینده بارگذاری خواهد شد.

علوم به زبان انگلیسی

مدرس: جعفری، مریم
فعالیت: با سلام و احترام کلاسِ علوم امروز با بازبینی داستان "قطره ی خون" (مربوط به جلسه ی گذشته) آغاز شد. سپس، ادامه ی مطالب صفحه ی 10 با رویکرد مشارکتی و به صورت پرسش و پاسخ با دانش‌آموزان پیگیری گردید. در پایان، کلماتِ کلیدی مرتبط با موضوعات دو جلسه اخیر به دانش‌آموزان ارائه و از ایشان خواسته شد تا پاراگرافی کوتاه درمورد آنچه آموخته‌اند، بنویسند.
تکلیف: لطفا کلیه ی مطالبی که تا کنون در مورد ارگان های داخلی بدن و سیستم گردش خون آموخته ایم را مرور کنید. جلسه ی آینده از مطالبِ صفحه ی 7 تا 10 پرسش و پاسخ خواهیم داشت.

ریاضی ششم

مدرس: آیینه، الهه
فعالیت: تمرین های صفحه 20،21 توسط دانش آموزان حل شد و جواب ها بررسی شد و به سوالات فرهنگ نوشتن پاسخ داده شد.
تکلیف: کاربرگ مروری فصل 1 را از پرتال دانلود کنید و به سوالات آن با دقت در دفتر پاسخ دهید و برای فردا حتما ارمغان ها را همراه خود به مدرسه بیاورید.

علوم ششم

مدرس: آیینه، الهه
فعالیت: درس 2 مرور شد و به سوالات کتاب کار توسط دانش آموزان پاسخ داده شد و جواب ها بررسی شد.
تکلیف: برای مرور درس 2 مطالعه شود.

فارسی ششم

مدرس: آیینه، الهه
فعالیت: پرسش کلاسی انجام شد و درس 3 روخوانی شد و لغات املایی گفته شد.
تکلیف: تا روز شنبه شعر ای مادر عزیز حفظ شود و برای مرور درس 2 مطالعه شود.

انشا و نگارش ششم

مدرس: آیینه، الهه
فعالیت: درس 2 کامل انجام شد و بررسی شد و دانش آموزان مطالب خود را در کلاس خواندند.

مطالعات اجتماعی ششم

مدرس: آیینه، الهه
فعالیت: پرسش کلاسی انجام شد و به سوالات کتاب کار پاسخ داده شد.

هدیه‌های آسمان ششم

مدرس: آیینه، الهه
تکلیف: درس 1،2 با دقت مطالعه شود.

مهارت زندگی

مدرس: اسماعیلی، نرگس
فعالیت: موضوع: شناخت احساسات(تجربه ی احساسات متفاوت در نوجوانی) در این جلسه موضوع هورمون های تاثیرگذار در تجربه ی احساسات متفاوت در نوجوانی به دانش آموزان آموزش داده شد. برای هر هورمون یک شخصیت فرضی ساخته شد، و دانش آموزان به صورت گروهی تلاش کردند یک مکعب برای شناخت هورمون ها بسازند.
تکلیف: دانش آموزان عزیزم، لطفا با توجه به الگوی مربوطه، مکعب را رسم کنید(ابعاد هر ضلع مربع 8 سانتی متر)، دور الگو را برش بزنید، بچسبانید و در آخر تصاویر مربوط به هر هورمون را برش زده و روی اضلاع مکعب بچسبانید. برای جلسه آینده مکعب شخصی خودتان را به همراه بیاورید.

ریاضی به زبان انگلیسی

مدرس: جعفری، مریم
فعالیت: با سلام و احترام در کلاس ریاضیِ امروز، صفحه ی 12 کتاب تدریس شد. در گامِ اول، مفهوم "پول تو جیبی" برای دانش‌آموزان شرح داده شد، تمرین 1 صفحه ی 12 را حل کردند و پاسخ‌ها چک شد. سپس، چگونگیِ گرد کردن اعداد آموزش داده شد و تمرین‌های مربوط به آن نیز به همین ترتیب حل و صحت‌سنجی شدند.
تکلیف: لطفا تمرین 3 صفحه ی 12 را در منزل حل کنید. با سپاس از توجه و همکاری شما عزیزان

ریاضی ششم

مدرس: آیینه، الهه
فعالیت: تمرین های کتاب کار توسط دانش آموزان از مبحث اعداد صحیح حل شد و جواب ها بررسی شد و به سوالات ریاضی پیشرفته پاسخ داده شد نمونه سوال از مبحث اعداد صحیح در دفتر حل شد و تکنیک تقسیم ذهنی اعداد فرد بر 2 تدریس شد و به سوالات فعالیت عملکردی پاسخ داده شد.
تکلیف: تمرین صفحه 20 و 21 از کتاب درسی با دقت حل شود.

علوم ششم

مدرس: آیینه، الهه
تکلیف: درس 2 کامل از کتاب درسی و کتاب کار مطالعه شود و حتما فردا کتاب کار را همراه خود به مدرسه بیاورید.

فارسی ششم

مدرس: آیینه، الهه
فعالیت: سنجش کلاسی فارسی برگزار شد.
تکلیف: درس 2 کامل تمامی نکات از کتاب درسی و کتاب کار مطالعه شود و کارگاه درس پژوهی انجام شود و همراه خود به مدرسه بیاورید.

انشا و نگارش ششم

مدرس: آیینه، الهه
تکلیف: کتاب نگارش همراه خود به مدرسه آورده شود.

مطالعات اجتماعی ششم

مدرس: آیینه، الهه
تکلیف: درس 3 مطالعه شود و حتما فردا کتاب کار را همراه خود به مدرسه بباورید.

ورزش ششم

مدرس: یوسفی، زهره
فعالیت: نرم دویدن گرم کردن تخصصی آموزش استارت نشسته و ایستاده در دو میدانی ( برای دوی سرعت و نیمه استقامت و استقامت ) تمرین سرود المپیاد ورزشی

رباتیک

مدرس: امیری، عاطفه
فعالیت: با سلام خدمت اولیای عزیز در این جلسه مفهوم فلوچارت و نحوه ی فلوچارت نویسی را آموزش دادیم و بعد الگوریتم چراغ چشمک زن در حالت های مختلف را نوشتیم .

زیبانویسی

مدرس: بایی لاشکی، زینب
فعالیت: تدریس صفحه 10و11
تکلیف: تمرین وتکمیل صفحه 10و11

هوش و استعداد تحلیلی

مدرس: آیینه، الهه
فعالیت: جلسه 2 به صورت گروهی حل شد و جواب ها بررسی شد و نکات مهم بخش پذیری گفته شد.

ریاضی ششم

مدرس: آیینه، الهه
فعالیت: مبحث اعداد صحیح از کتاب درسی تدریس شد و به تمامی سوالات پاسخ داده شد و دانش آموزان با اعداد صحیح مثبت و منفی آشنا شدند و به سوالات کاربرگ بخش پذیری پاسخ داده شد.
تکلیف: فعالیت کلاسی صفحه 28 و 29 از کتاب کار حل شود.

علوم ششم

مدرس: آیینه، الهه
فعالیت: پرسش کلاسی انجام شد و درس 2 از کتاب درسی تدریس شد و به تمامی سوالات پاسخ داده شد.
تکلیف: درس 2 کامل از کتاب کار و کتاب درسی تا روز سه شنبه مطالعه شود.

فارسی ششم

مدرس: آیینه، الهه
فعالیت: نکات دستوری شعر ای مادر عزیز گفته شد و بخوان و بدان از کتاب کار تدریس شد و دانش آموزان با راه های تشخیص ترکیب اضافی و وصفی آشنا شدند و املا دان و تمرین های کتاب کار توسط دانش آموزان پاسخ داده شد و جواب ها بررسی شد.
تکلیف: تا روز سه شنبه درس 2 کامل از کتاب کار و درسی مطالعه شود.

املا ششم

مدرس: آیینه، الهه
فعالیت: املا خلاق بادکنکی از درس 2 گفته شد.

مطالعات اجتماعی ششم

مدرس: آیینه، الهه
فعالیت: درس 3 تدریس شد و به تمامی سوالات پاسخ داده شد و دانش آموزان با مفهوم تصمیم گیری آشنا شدند.
تکلیف: درس 3 با دقت تا روز سه شنبه مطالعه شود.

قرآن ششم

مدرس: رضایی، طاهره
فعالیت: با سلام. تا ص 7 تدریس گردید
تکلیف: ص3و4. روخوانی تمرین گردد

علوم به زبان انگلیسی

مدرس: جعفری، مریم
فعالیت: با سلام و احترام صفحه ی 10 کتاب علوم امروز با رویکردی نوآورانه و استفاده از قصه ی "قطره ی خون" تدریس شد. این روشِ داستانی، به دانش‌آموزان کمک کرد تا با درک بهتری با مفاهیم گردش خون، پمپاژ آن به قلب و اندام‌ها، و فرآیند انتقال اکسیژن و مواد غذایی آشنا شوند. پس از خواندن و بررسی متن صفحه ی 10، فعالیتی با هدف یادگیری فعال صورت پذیرفت. دانش‌آموزان جملات برگزیده خود را نوشته و با همکلاسی‌هایشان مبادله کردند. این تمرین گروهی، نه تنها به مرور درس کمک کرد، بلکه فرصتی برای همکاری و تبادل نظر فراهم آورد.
b xpx
# / b
xpx b
# / b

افزودن
b
/ /
: