فعالیت و تکلیف

شعبه: دبستان دخترانه آریاشهر تهران
کلاس: نرگس 1

ریاضی ششم

مدرس: آیینه، الهه
فعالیت: مقایسه اعداد کسری و راهبرد حل مسئله به کمک شکل از کتاب درسی تدریس شد و تمرین صفحه 38 از کتاب درسی حل شد.
تکلیف: فعالیت کلاسی صفحه 50 از کتاب کار حل شود و برای سنجش کلاسی ضرب و تقسیم کسرها آماده باشید.

علوم ششم

مدرس: آیینه، الهه
فعالیت: درس 4 پرسیده شد و مرور انجام شد و از کتاب درسی تدریس شد و به سوالات متن درس 4 پاسخ داده شد.
تکلیف: درس 4 از هر دو کتاب مطالعه شود و حتما کتاب کار را همراه خود به مدرسه بیاورید.

فارسی ششم

مدرس: آیینه، الهه
فعالیت: پرسش کلاسی انجام شد و درس 5 روخوانی شد و لغات املایی گفته شد و جعبه کلمات درس 5 کامل شد.
تکلیف: جعبه کلمات درس 5 کامل مطالعه شود.

املا ششم

مدرس: آیینه، الهه
تکلیف: از لغات دشوار درس 5 از هر کدام سه بار در دفتر مشق نوشته شود و حتما فردا دفتر مشق را همراه خود به مدرسه بیاورید.

هنر ششم

مدرس: فقیه، فرناز
فعالیت: تمرین گرم کردن و نرمش دست داشتند و تمرین تنفس آگاهی داشتند (در حین تمرین، آهنگِ آرام بی کلام پخش شد). هدف از این دو تمرین: تمرکز و خلاقیت دانش آموزان بود. خطوط آزاد روی کاغذ کشیدند و از بین خطوط اشکال مختلف پیدا کردند. در مورد نمایشگاه نقاشی نکاتی که حین نقاشی لازم است توجه کنند هم صحبت شد.

بازی استراتژیک

مدرس: یوسفی، آوا
فعالیت: بازی اول : دانش آموزان 2 به 2 دست های خود را گرفته و با ریتم موزیک میچرخند و با گفتن حرکت های مختلف معلم خود حرکات را انجام‌میدهند مثلا: دست راست بالا ، پای چپ بالا و ... اهداف موسیقایی (ریتمیک) 1.تقویت حس ریتم بچه‌ها باید حرکاتشان را با ضرب و ریتم موسیقی هماهنگ کنند. این باعث رشد درک درونی از «پالس» و «تایمینگ» می‌شود. 2.گوش دادن فعال آنها یاد می‌گیرند با دقت به موسیقی و دستور معلم گوش دهند تا به موقع واکنش نشان دهند. 3.هماهنگی حرکت و موسیقی ترکیب شنیدن و انجام دادن باعث تثبیت ارتباط بین حس شنوایی و حرکت می‌شود. بازی 2 : حلقه ها را به صورت دایره چیده و هر دانش آموز داخل حلقه ایستاده و شماره گذاری میشوند و عددهای فرد کد 1 و اددهای زوج کد زوج میشوند و دانش آموزان با گفتن کد 1 توسط معلم خود میچرخند به دور حلقه و کد 2 همزمان با گروه خود داخل حلقه میاند با ریتم 1 2 3 4 و 5 6 7 هم دست های خود را بالا برده و با چوبک ضرب میزنند و با ریتم بعدی موزیک همه داخل حلقه خود با ریتم 1 2 ، 123 با عقب جلو کردن پای خود و ضرب چوبک بازی را ادامه میدهند. اهداف حرکتی و بدنی 1.هماهنگی بین حرکات بدن و ریتم استفاده از دست، پا، چرخش و چوبک هم‌زمان هماهنگی چندبخشی بدن را تقویت می‌کند. 2.تقویت تعادل و کنترل حرکات داخل و بیرون رفتن از حلقه، چرخش و ضرب نیاز به کنترل بدن دارد. 3.توسعه مهارت‌های حرکتی ظریف و درشت چوبک‌زدن (حرکت ظریف) و چرخیدن و جهش (حرکت درشت) در کنار هم به رشد جامع حرکتی کمک می‌کند.

ریاضی به زبان انگلیسی

مدرس: جعفری، مریم
فعالیت: با سلام و احترام در جلسه ی امروز، صفحه ی 15 کتاب درسی مورد بازبینی قرار گرفت و صفحه ی 16 تدریس شد. مبحث تدریس شده در صفحه ی 16، پیرامونِ اعداد صحیح متضاد (opposite integers) و موقعیتِ آن‌ها بر روی محور اعداد بود.
تکلیف: از دانش‌آموزان گرامی تقاضا می‌شود صفحات 7 تا 16 کتاب درسی را جهتِ مرور و پرسش و پاسخِ جلسه ی آینده مطالعه فرمایند. با سپاس از توجه و همکاری شما

مهارت اجتماعی

مدرس: مصطفوی النوری، سیده سروناز
فعالیت: موضوع کلاس مدیریت زمان خواب بود . درباره مشکلاتی که بی نظمی در خواب و کم خوابی ایجاد می کنند صحبت کردیم . یک فیلم درباره مشکلات خواب و انواع آن در کلاس پخش شد .
b xpx
# / b
xpx b
# / b

افزودن
b
/ /
: