1404/09/12
ریاضی اول
مدرس:
میرزاجانی، انیسه
فعالیت:
«به نام خداوند ناظم» - صفحهی 70 کتاب ریاضی زنبوری تدریس شد. - مفهوم مقایسه دوعدد ، با میزان کمتر / بیشتر درس داده شد. - الگوی تکرارشونده در خانههای ریز شطرنجی و به صورت خط ، آموزش داده شد.
تکلیف:
دختر نازم لطفا صفحات 74 و 75 کتاب کار ریاضی (کوسهای) را حل کن.
فارسی اول
مدرس:
میرزاجانی، انیسه
فعالیت:
*** به نام خدای دانا *** - تدریس نشانه چهار شکلی « اِ ِ ه ه » دوره شد. - اِ اول ، ِ غیراول ، ه آخر چسبان و ه آخر تنها و جایگاه آنها در کلمات دوره شد.
تکلیف:
طبق قرار ما باهم آخر هفته تکلیفی نداری تا بتوانی خیلی خوب برای املا و روخوانی روز شنبه آماده بشی عزیزدلم. « پرسش روانخوانی و املای شما در روز شنبه تا نشانهی *ن* خواهد بود. » ( علاوهبر متن کتاب روانخوانی میتوانی از فایل بارگذاری شده هم برای تقویت املا استفاده کنی. )
هنر اول
مدرس:
حسینی، مائده سادات
فعالیت:
باسلام و احترام دخترانم امروز دست ورزی کار کردند،گلهای خمیری که چهارهفته قبل درست کرده بودند را با سلیقه خودشان و کمک من روی تخته های چوبی رنگ شده چسباندند و تزیین کردند.
تکلیف:
تکلیف منزل ندارند.
رایانه
مدرس:
ملائی، الهه سادات
فعالیت:
با سلام و روز بخیر ...
مروری بر مبحث آموزش مجازی با عنوان ابزار پاک کن و تنظمات آن و سپس آشنایی با ابزار قطره چکان و کاربرد آن و سپس پروژه شماره 2 با عنوان خانه آیینه ای و رنگ آمیزی آن توسط دختران گل انجام شد .
1404/09/11
فارسی اول
مدرس:
میرزاجانی، انیسه
فعالیت:
*** به نام خدای دانا ***
- تدریس نشانه چهار شکلی « اِ ِ ه ه » شروع شد.
- اِ اول ، ِ غیراول کامل تدریس شد، کلمات و ترکیبات آن آموزش داده شد. ه آخر چسبان و ه آخر تنها معرفی شد و کلمات بسیاری برای آنها مثال زده شد. - دوستان «ای مستقل» (ه آخر چسبان و ه آخر تنها) معرفی شده و کلمات متعددی برای آن در کلاس بیان شد.
- صفحه 48 کتاب فارسی ، درس اِستخر ، تدریس شد. - نحوهی کشیدن جدول دوستی خانوادهی اِ مفصل و با استفاده از فایل آموزشی توضیح داده شد.
تکلیف:
- دانش آموز درس خوان در دفتر مشق 1- حالت اول « ِ وسط» و 2- حالت دوم «ه آخر چسبان و ه آخر تنها» را به جدول دوستی و بالا جدولیها اضافه کن و برای ترکیب های آن کلمه مثال بزن. - دختر پرتلاشم لطفا صفحات 87 و 88 کتاب کار فارسی (گرگی) را با دقت و حوصله انجام بده. - دلبندم لطفا از روی صفحهی 25 کتاب روانخوانی یک بار در دفترت رونویسی کن. دقت کن حتما حتما باید کلمات را خودت صداکشی کنی ، با صدای بلند بخوانی و بنویسی. *** توجه: خط آخر این صفحه هنوز تدریس نشده است. *** ( کتابهایی که دختر گلم باید در روز چهارشنبه به همراه داشته باشند: 1- کتاب نگارش 2- کتاب ریاضی زنبوری 3- دفتر مشق 4- کتاب کار ریاضی «کوسهای» )
مهارت زندگی
مدرس:
جوهری، پریسا
فعالیت:
دخترهای گلم امروز تفکر خلاق و خیال پردازی را آموختند.یادگرفتن با کمی خلاقیت می توان از وسایل استفاده های مختلفی کنند.صفحات 44 و 45 کتاب مهارت های زندگی انجام شد.
شطرنج
مدرس:
نبی یان جوردی، محبوبه سادات
فعالیت:
آموزش حرکت پیاده و نحوه ی زدن و ترفیع پیاده
تکلیف:
لطفا حرکت پیاده در خانه تمرین شود
1404/09/10
ریاضی اول
مدرس:
میرزاجانی، انیسه
فعالیت:
«به نام خداوند ناظم» - تدریس صفحات 64 تا 69 کتاب ریاضی زنبوری کامل شد. - صفحات 71 تا 73 کتاب کار ریاضی (کوسهای) کار و حل شد. - جدول شگفتانگیز با اعداد 1 تا 6 آموزش داده شد. - قاعدهی اضافه شدن با حاصل بیشتر از 5 ، با استفاده از چوب خط دوره شد. - قاعدهی اضافه شدن با حاصل بیشتر از 5 ، با استفاده از چینه دوره شد. *** بر روی نکات: 1- قاعدهی اضافه شدن با دو رنگ ( هم با استفاده از چوبخط و هم چینه ) 2- رنگ آمیزی چینه از سمت چپ 3- اضافه کردن چوب خط به سمت راست 4- کامل کردن دستههای 5تایی در چینه و چوبخط ، تاکید و تکرار شد. ***
تکلیف:
دخترم امروز مشق ریاضی نداری تا بتوانی جدول دوستی با نشانهی جدید «ز» و دیکتهی شب را خیلی خوب تمرین کنی. ( در صورت حضوری شدن کتابهایی که دختر گلم باید در روز سهشنبه به همراه داشته باشند: 1- کتاب نگارش 2- کتاب ریاضی زنبوری 3- دفتر مشق )
نگارش اول
مدرس:
میرزاجانی، انیسه
فعالیت:
«به نام خالق زیباییها» - نشانهی تک شکلی ز ( ز زنبوری ) دوره شد. - صفحات 59 و 60 کتاب نگارش حل و انجام شد.
تکلیف:
- عزیزدلم لطفا صفحات 85 و 86 کتاب کار فارسی (گرگی) را با دقت و حوصله انجام بده. - دخترم دیکتهی شب را فراموش نکن. - لطفا امشب جدول دوستی با کل نشانههایی که تا به حال یاد گرفتهای را تمرین کن. - عزیزم اگر دیروز درک مطلب نشانهی «ز» را ننوشتهای امروز حتما کتاب روانخوانی را کامل کن.
رایانه
مدرس:
ملائی، الهه سادات
فعالیت:
با سلام و روز بخیر ...
مبحث پاک کن و تنظمات آن در برنامه paint تدریس شد و جهت تثبیت بیشتر ؛ فیلم آموزشی در پورتال کلاس ارسال گردید
1404/09/09
ریاضی اول
مدرس:
میرزاجانی، انیسه
فعالیت:
«به نام خداوند ناظم» - قاعدهی اضافه شدن با حاصل بیشتر از 5 ، با استفاده از چوب خط دوره شد. - قاعدهی اضافه شدن با حاصل بیشتر از 5 ، با استفاده از چینه توضیح داده شده و تدریس شد. *** بر روی نکات: 1- قاعدهی اضافه شدن با دو رنگ ( هم با استفاده از چوبخط و هم چینه ) 2- رنگ آمیزی چینه از سمت چپ 3- اضافه کردن چوب خط به سمت راست 4- کامل کردن دستههای 5تایی در چینه و چوبخط ، تاکید و تکرار شد. ***
تکلیف:
دخترم امروز مشق ریاضی نداری تا بتوانی روانخوانی «ز» و جدول دوستی با نشانهی جدید «ز» را تمرین کنی.
فارسی اول
مدرس:
میرزاجانی، انیسه
فعالیت:
«به نام خالق زیباییها» - نشانهی تک شکلی «ز» تدریس شد. - صفحهی 58 کتاب نگارش حل و انجام شد. - ساخت جمله با توجه به تصویر توسط دختران گلم بیان شد.
تکلیف:
عزیزدلم لطفا صفحات 83 و 84 کتاب کار فارسی (گرگی) را با دقت و حوصله انجام بده. - دختر پرتلاشم لطفا صفحات 22 و 23 کتابچهی روانخوانی را با دقت و بلند بلند صداکشی کن و بخوان و درک مطلب صفحهی 24 آن را با توجه به متن کامل کن.
سواد مالی
مدرس:
فدوی، شیما
فعالیت:
امروز در کلاس، درس 10 (همراه بانک) تدریس شد و درباره آشنایی با همراه بانک و کاربردهای آن و امنیت استفاده از آن گفتگو شد.
در راستای این محتوا، ویدئو آموزشی پخش شد. فعالیت کلاسی درس با مشارکت دانشآموزان انجام شد.
تکلیف:
دختر عزیزم برای جلسه بعد، فعالیت منزل درس دهم (صفحات 81 و 82 کتاب) را با دقت و کامل انجام دهید.
مهارت اجتماعی
مدرس:
جوهری، پریسا
فعالیت:
دانش آموزان عزیز با معنی گوینده و شنونده آشنا شدند و آموختند چگونه باید یک شنونده ی عالی باشند.تمرین کلاسی انجام شد و فیلم آموزشی نمایش داده شد.
1404/09/08
ریاضی اول
مدرس:
میرزاجانی، انیسه
فعالیت:
«به نام خداوند ناظم» - انتقال اعداد و اضافه کردن اعداد بیشتر از 5 آموزش داده شده و تمرین مرتبط با آن انجام شد. - اندازهگیری غیر استاندارد دوره و تمرین شد. - اندازهگیری دقیق با چینه تدریس شد و تمرین مرتبط حل شد. - محاسبهی اندازهگیری و نوشتن نتیجه با چوب خط انجام شد.
تکلیف:
دختر نازم با توجه به وویس ضبط شده و pdf بارگذاری شده صفحات 71 و 72 کتاب کار ریاضی (کوسهای) را حل کن. - دختر نازنیم ارمغان شمارهی 9 را حل کرده و در زمان حضور در مدرسه با نام زیبایت تحویل خانم آموزگار بده.
املا اول
مدرس:
میرزاجانی، انیسه
فعالیت:
*** به نام خدای دانا *** - املا تا نشانه الفبایی « ر » گفته شد. - روان خوانی تا نشانه الفبایی « ر » پرسیده شد و تمرین و تکرار انجام و کار شد.
تکلیف:
- دختر نازم لطفا با اشتباهات خود در املای امروز جملهسازی کن تا کلمات درست در ذهن شما بماند. - دلبندم لطفا عکس دیکتهی کلاسی امروز را همراه با مشقهایت برای من در پرتال بارگذاری کن. - عزیزم فیلم بارگذاری شده در پرتال را نگاه کن و به عددهای بعد و قبل هر عدد توجه کن. * لطفا معکوس شماری 10 تا 0 را تمرین کن تا در کلاس فردا هم این تمرین را باهم انجام دهیم. *
بازی استراتژیک
مدرس:
مهدی هداوند، مینا
فعالیت:
بازی ریتموگرام
در این فعالیت، موسیقی برای کودکان پخش شد و آنها باید همزمان با شنیدن ریتم، با کشیدن خط و نقطه سرعت و کیفیت ریتم را روی کاغذ نمایش میدادند.
کودکان هنگام شنیدن نتهای کِشیده (آهستهتر) خطهای بلندتر و هنگام شنیدن نتهای کوتاه و سریع نقطهها یا خطهای کوتاه میکشیدند.
هدفهای آموزشی این بازی
1.تقویت درک ریتم و سرعت نتها
2.هماهنگی گوش و دست (شنیداری-حرکتی)
3.افزایش تمرکز و دقت شنیداری
4.آزادی بیان هنری و کاهش استرس
5.آشنایی مقدماتی با مفهوم کشش نتها