1404/09/12
فارسی اول
مدرس:
فیض آبادی، معصومه
فعالیت:
*** به نام خدای دانا ***
- نشانهی تازه تدریس شد تمرین و تکرار شد.
- بازی و یادگیری انجام شد.
تکلیف:
دختر گلم ، در دفتر مشق کلمات صفحه 25 کتابچه روان خوانی ( به جز خط آخر ) را رونویسی کن . حتما بگو و بنویس تا درست و حرفه ای تمرین کنی و موفق باشی.
هنر اول
مدرس:
حسینی، مائده سادات
فعالیت:
باسلام و احترام
دخترانم امروز دست ورزی کار کردند،گلهای خمیری که چهارهفته قبل درست کرده بودند را با سلیقه خودشان و کمک من روی تخته های چوبی رنگ شده چسباندند و تزیین کردند.
تکلیف:
تکلیف منزل ندارند.
رایانه
مدرس:
ملائی، الهه سادات
فعالیت:
با سلام و روز بخیر ...
مروری بر مبحث آموزش مجازی با عنوان ابزار پاک کن و تنظمات آن و سپس آشنایی با ابزار قطره چکان و کاربرد آن و سپس پروژه شماره 2 با عنوان خانه آیینه ای و رنگ آمیزی آن توسط دختران گل انجام شد .
1404/09/11
ریاضی اول
مدرس:
فیض آبادی، معصومه
فعالیت:
*** بهنام خدای ناظم ***
- صفحه 69 و 70 کتاب ریاضی تدریس شد.
- مفهوم مقایسه دوعدد ، با میزان کمتر / بیشتر درس داده شد.
- الگوی تکرارشونده در خانههای ریز شطرنجی و به صورت خط ، آموزش داده شد.
تکلیف:
عزیز دلم، فعالیت هایی را که در زمان کلاس مجازی انجام داده ایم را کامل کن و عکس آن را در پرتال برای خانم معلم بفرست.
(مواردی که برای چهارشنبه 12 آذر ، دختران گلم باید آماده کنند : - کتاب کار ریاضی کوسه ای - دفتر مشق )
فارسی اول
مدرس:
فیض آبادی، معصومه
فعالیت:
*** به نام خدای دانا ***
- نشانه الفبایی چهارشکلی « اِ ِ ه ه » تدریس شد.
- صفحه 48 کتاب فارسی تدریس شد.
- فیلم محتوای آموزشی پخش شد.
- فلش کارت های مصور آموزشی بارگذاری و کار شد.
- صفحه 61و 62کتاب نگارش تدریس ،کار و انجام شد.
تکلیف:
دختر قشنگم صفحه 88 و 87 کتاب کار فارسی را با حوصله وخوش خط بنویس و انجام بده.
- در دفتر مشق جدول ترکیب و کلمه بکش و بنویس و خیلی خوب تمرین کن.
عزیزم حتما تکالیف را در پرتال ارسال کن تا خانم معلم نتیجه زحمت و تلاش شما را بررسی کند.
مهارت زندگی
مدرس:
جوهری، پریسا
فعالیت:
دخترهای گلم امروز تفکر خلاق و خیال پردازی را آموختند.یادگرفتن با کمی خلاقیت می توان از وسایل استفاده های مختلفی کنند.صفحات 44 و 45 کتاب مهارت های زندگی انجام شد.
1404/09/10
ریاضی اول
مدرس:
فیض آبادی، معصومه
فعالیت:
*** به نام خدای ناظم ***
- صفحه 67 و 68 کتاب ریاضی تدریس شد.
- روش محاسبه با چینه وچوب خط ، با قاعده دسته بندی استاندارد درس داده شد.
- قرینه و خط تقارن تمرین و تکرار شد.
- حل جدول شگفت انگیز اعداد با چند غایب / تشخیص اولویت بندی حل با پنجره ، ردیف ، ستون ، تمرین و تکرار شد.
-صفحه73 کتاب کار ریاضی با روش پرسش و پاسخ دانش آموز محور ، حل و انجام شد.
- معکوس شماری عدد بیست تا صفر ، آموزش داده شد و تمرین لازم انجام شد.
تکلیف:
دختر قشنگم ، حتما شمارش صفر تا 29 به ترتیب / معکوس شماری 19 تا 0 را به صورت شفاهی تمرین کن تا به صورت حرفه ای و مسلط بلد باشی.
((( مواردی که دانش آموز عزیزم برای فردا سه شنبه 11 آذر باید آماده کند : - کتاب نگارش - کتاب ریاضی زنبوری - کتاب کار ریاضی کوسه ای - دفتر مشق )))
فارسی اول
مدرس:
فیض آبادی، معصومه
فعالیت:
*** به نام خدای دانا ***
- جایگاه درست فعل با کد : « چه کاری انجام میشود ؟» / فاعل باکد :« چه کسی انجام میدهد؟» در جمله آموزش داده شد.
- مرتب کردن جمله بههم ریخته بارعایت و کدگذاری قواعد زبان فارسی، تمرین و تکرار شد.
- جمله سازی با معنی و کامل تمرین و تکرار شد.
تکلیف:
دختر قشنگم؛ صفحه 85 و 86 کتاب کار فارسی را خوش خط و مرتب بنویس و انجام بده.
- صفحه23 کتابچه روان خوانی را خیلی خوب تمرین کن و سپس سوالات درک مطلب صفحه مرتبط به آن را انجام بده.
- با توجه به نشانهی تدریس شدهی جدید در دفتر مشق جدول ترکیب و کلمه بکش و خیلی خوب تمرین کن.
( حتما عکس تکلیف در پرتال ارسال شود. )
قرآن اول
مدرس:
فیض آبادی، معصومه
فعالیت:
*** به نام خدای نور ***
- صفحات 34 تا 37 کتاب قرآن تدریس شد.
- تشکیل خانواده و اعضای خانواده شرح داده شد.
- به موضوع تکریم خانواده و ارزش های خانواده ، بادلیل تاکید شد.
- آیه « و بوالدین احسانا » تفسیر شد.
- تصویر خوانی هدفمند از صفحات کتاب تدریس و انجام شد.
سوره « والعصر » در کلاس مرور و همخوانی شد و شان نزول آن شرح داده شد.
تکلیف:
عزیز دلم ؛ نقاشی که در کلاس توضیح داده شد را کامل کن و حتما در اولین روز حضورت در مدرسه به خانم آموزگار تحویل بده.
رایانه
مدرس:
ملائی، الهه سادات
فعالیت:
با سلام و روز بخیر ...
مبحث پاک کن و تنظمات آن در برنامه paint تدریس شد و جهت تثبیت بیشتر ؛ فیلم آموزشی در پورتال کلاس ارسال گردید
1404/09/09
ریاضی اول
مدرس:
فیض آبادی، معصومه
فعالیت:
*** به نام خدای ناظم ***
- صفحه 64 ، 65 ، 66 کتاب ریاضی تدریس شد.
- مفهوم دسته بندی استاندارد ده تایی آموزش داده شد.
- مفهوم جمع با انتقال با نعداد بیشتر از 5 تا درس داده شد و محاسبه با رعایت قاعده چوب خط و چینه تدریس شد.
- اندازه گیری مبتدی با روش غیراستاندارد و با قاعده مقاسیه دو جسم ، آموزش داده شد.
- صفحه 72 و 71 کتاب کار ریاضی جهت تثبیت یادگیری با روش پرسش و پاسخ فرد به فردی با دانش آموزان حل و انجام شد.
تکلیف:
دختر زرنگم حتما قسمت هایی که احتمالا در کلاس مجازی جا مانده ای را با حوصله و دقت کامل کن و عکس تکالیفت را در پرتال ارسال کن.
فارسی اول
مدرس:
فیض آبادی، معصومه
فعالیت:
*** به نام خدای دانا ***
- نشانه الفبایی « ز » تدریس شد.
- قصه آموزشی گفته شد.
-فایل آموزشی بارگذاری شد و تثبیت آموزشی با پرسش و پاسخ فرد به فرد از دانش آموزان لحاظ شد.
- صفحه 45 تا 47 کتاب فارسی درس داده شد.
- صفحه 58 ، 59 ، 60 کتاب نگارش تدریس ، کار و انجام شد.
تکلیف:
دختر گلم صفحه 83 و 84 کتاب کار فارسی را خوش خط و مرتب بنویس و انجام بده . در دفتر مشق از کلمات صفحه 22 کتابچه روان خوانی رونویسی کن.
مهارت اجتماعی
مدرس:
جوهری، پریسا
فعالیت:
دانش آموزان عزیز با معنی گوینده و شنونده آشنا شدند و آموختند چگونه باید یک شنونده ی عالی باشند.تمرین کلاسی انجام شد و فیلم آموزشی نمایش داده شد.
1404/09/08
فارسی اول
مدرس:
فیض آبادی، معصومه
فعالیت:
*** به نام خدای دانا ***
- پرسش و تمرین روان خوانی و املا تا نشانه الفبایی « ر » به صورت گروهی و هدفمند در کلاس مجازی انجام شد و سطح توانمندی دانش آموزان در دفتر آموزگار لخاظ گردید.
تکلیف:
دختر گلم ،ارمغان هفتهی شماره 9 را انجام بده . متن فایل بارگذاری شده را خیلی خوب تمرین کن و سپس مادر به شما از همین متن یک صفحه کامل املا بگوید. حتما عکس تکالیفت را در پرتال ارسال کن.
سواد مالی
مدرس:
فدوی، شیما
فعالیت:
امروز در کلاس، درس 10 (همراه بانک) تدریس شد و درباره آشنایی با همراه بانک و کاربردهای آن و امنیت استفاده از آن گفتگو شد.
در راستای این محتوا، ویدئو آموزشی پخش شد. فعالیت کلاسی درس با مشارکت دانشآموزان انجام شد.
تکلیف:
دختر عزیزم برای جلسه بعد، فعالیت منزل درس دهم (صفحات 81 و 82 کتاب) را با دقت و کامل انجام دهید.
بازی استراتژیک
مدرس:
مهدی هداوند، مینا
فعالیت:
بازی ریتموگرام
در این فعالیت، موسیقی برای کودکان پخش شد و آنها باید همزمان با شنیدن ریتم، با کشیدن خط و نقطه سرعت و کیفیت ریتم را روی کاغذ نمایش میدادند.
کودکان هنگام شنیدن نتهای کِشیده (آهستهتر) خطهای بلندتر و هنگام شنیدن نتهای کوتاه و سریع نقطهها یا خطهای کوتاه میکشیدند.
هدفهای آموزشی این بازی
1.تقویت درک ریتم و سرعت نتها
2.هماهنگی گوش و دست (شنیداری-حرکتی)
3.افزایش تمرکز و دقت شنیداری
4.آزادی بیان هنری و کاهش استرس
5.آشنایی مقدماتی با مفهوم کشش نتها