1403/09/13
مفاهیم ریاضی پیشدبستانی
غیاث پور کمسرخی، مریم
-آموزش جدول ماتریس
-تکمیل صفحه های 37 تا کتاب کار (مبحث ردیف و ستون-جدول شگفت انگیز-جدول ماتریس)
زبانآموزی پیشدبستانی
غیاث پور کمسرخی، مریم
مهارت خوانداری تلفیق با ماهرشو:
-به دختران تلاشگرم یک عدد الگوی سیب که قبلا دور آن پانچ شده شود،داده شد.روبان را از داخل سوراخ ها رد کرده و دوخت انجام دادند.(ایجاد انگیزه صدای س)
-تکمیل صفحه های 31،32 کتاب کار(مبحث صدای اول س)
قصههای فارسی
غیاث پور کمسرخی، مریم
تماشای بخشی از انیمیشن پسر دلفینی
1403/09/12
هوش و خلاقیت پیشدبستانی
غیاث پور کمسرخی، مریم
تکمیل صفحه های 25 تا 27 کتاب کار(مبحث درک شباهت ها و تفاوت ها-الگویابی)
فعالیت
غیاث پور کمسرخی، مریم
نوآموزان عزیز در سومین روز هفته ملی علوم ساعات خوش و هیجان انگیزی را در کنار هم گذراندند و آزمایش شگفت انگیزی انجام دادند * ساحل شنی؛دخترانم در گروه های هاوسیستمی خود به فعالیت های زیر پرداختند: در کاسه مقداری چسب ریخته سپس به آن مقداری رنگ اضافه کردند و با استفاده از قاشق آنها را ترکیب و به آن یک قاشق آب اضافه کردند پس از آن مقدار کمی مایع لباسشویی اضافه و مخلوط را هم زدند تا به طور یکنواخت ترکیب شود. به آرامی شن را درون کاسه ریخته و خوب مخلوط کردند تا به قوام رسید. سپس با خمیر جادویی بدست آمده بازی کردند و اشکال مختلف را در گروه های خود ساختند.
بازی استراتژیک
ساداتی، مبینا
سلام و عرض ادب
بازی های ریتیمک با موزیک ( تقویت ادراک شنوایی و ادارک بینایی )
بازی ریتمیک و حرکتی با کاپ گیم
بازی ریتمیک با کاغذ
بادی پرکاشن با موزیک
1403/09/11
فعالیت:
با سلام و احترام- با توجه به اهمیت برنامه های آموزشی و فرآیند پیوستگی محتواها با یکدیگر، خواهشمندیم از هر گونه غیبت غیر موجه تاکیداً خودداری بفرمایید و در راستای برنامه های آموزشی، دبستان را در پیشبرد اهداف آموزشی شایسته و مطلوب مثل همیشه همراهی بفرمایید. خواهشمندیم جهت هماهنگی مرخصی های روزانه یا ساعتی حتماً از روز قبل با دبستان هماهنگی لازم انجام شود و یقیناً برنامه ریزی مناسب شما عزیزان و زمان بندی های به موقع در این راستا،ما را نیز در نظم کاری بهتر یاری می نماید. با تشکر کیهان معاون آموزشی
سواد مالی
غلام زاده، منیره
به نام خدای مهربون . امروز درس 4 ( نیازها) تدریس شد . دلبندانم با مفهوم نیاز آشنا شدند و اشاره به اینکه زمان خرید اول به نیازها توجه کنیم و از هدر دادن پول و خرید وسایلی که نیاز نداریم ، بپرهیزیم . تمرینات صفحه 35 و 36 و 37 کتاب را انجام دادیم و انیمیشین( باب اسفنجی و خرید شکلات) نگاه کردیم
فعالیت
غیاث پور کمسرخی، مریم
در دومین روز هیجان انگیز هفته ملی علوم،دختران تلاشگرم در گروه های دو نفره و سه نفره مستقر شدند سپس،دور نقاشی که از قبل به آنها داده شده را به چسب سفید آغشته کردند.در مرحله بعدی سطح نقاشی را با نمک پوشاندند و پس از خشک شدن نمک ،با آبرنگ نقاشی را تکمیل کردند و شاهد حرکت و ترکیب رنگ در دانه های نمک بودند.
دومینو
غیاث پور کمسرخی، مریم
-روی میز برای هر یک از دخترانم یک تصویر کشیده شد و با تکنیک هایی که تا کنون آموخته اند ،چیدمان را با قطعات دومینو انجام دادند.
1403/09/10
فعالیت:
" ز دانش بُوَد جان و دل را فروغ - هفته ملی علوم مبارک - با سلام و احترام- با توجه به اهمیت برنامه های آموزشی و فرآیند پیوستگی محتواها با یکدیگر، خواهشمندیم از هر گونه غیبت غیر موجه تاکیداً خودداری بفرمایید و در راستای برنامه های آموزشی، دبستان را در پیشبرد اهداف آموزشی شایسته و مطلوب مثل همیشه همراهی بفرمایید. خواهشمندیم جهت هماهنگی مرخصی های روزانه یا ساعتی حتماً از روز قبل با دبستان هماهنگی لازم انجام شود و یقیناً برنامه ریزی مناسب شما عزیزان و زمان بندی های به موقع در این راستا،ما را نیز در نظم کاری بهتر یاری می نماید. با تشکر کیهان معاون آموزشی
مفاهیم ریاضی پیشدبستانی
غیاث پور کمسرخی، مریم
-آموزش مفهوم ستون
-پیدا کردن سطح هایی که در کلاس به شکل ستون هستند.
-انجام بازی گروهی تشخیص ستون و ردیف با هدف تثبیت یادگیری
-تکمیل صفحه 36 کتاب کار
آسمانه پیشدبستانی
غیاث پور کمسرخی، مریم
در این ساعت به مرور و هم خوانی شعر شب یلدا پرداختیم و آخر کلاس را به ساخت حباب مشغول شدیم.
فعالیت
غیاث پور کمسرخی، مریم
دختران پژوهشگر من، امروز دو زنگ متفاوت و هیجان انگیز هفته ملی علوم را تجربه کردند. 1) آزمایش های " اسرار آب ": این آزمایش دارای دو ایستگاه بود.* ایستگاه اول: به هر گروه یک نقاشی داده شد و دلبندانمان با همکاری یکدیگر آن را رنگ زدند. در مرحله ی بعد دخترانمان نقاشی خود را داخل یک زیب کیپ گذاشتند و دور تا دور آن را با ماژیک مشکی وایت بردی، پر رنگ کردند. در نهایت نقاشی خود را داخل آب فرو کردند و زمانی که از بالا نقاشی هایشان را مشاهده کردند، جادوی آب را دیدند و شگفت زده شدند.* ایستگاه دوم: 3 لیوان بزرگ در مقابل هر گروه قرار دادیم، داخل دو تا از لیوانها آب ریختیم و از دانشآموزان خواستیم تا فکر کنند که چگونه میتوانند بدون دست زدن به لیوانها، آب را در لیوان سوم هم بریزند و کاری کنند که آب در هر سه لیوان به یک اندازه باشد. دانش آموزان بعد از بحث و گفتگو با کمک معلم و با استفاده از دو نی این کار را انجام دادند و از دیدن نتیجه آن بسیار هیجان زده شدند.
بازی دبستانی
غیاث پور کمسرخی، مریم
دخترانم به صورت آزادانه به خمیر بازی پرداختند و اشکال خلاقانه درست کردند.
1403/09/08