1404/05/20
زبان انگلیسی
مدرس:
جعفری، زهرا
فعالیت:
در این جلسه شعر peanut butter and jelly تمرین شد و tricky words مرور شد. کاردستی مربوط به tricky words هم ساخته شد.
1404/05/19
زبان انگلیسی
مدرس:
جعفری، زهرا
فعالیت:
در جلسه امروز کاردستی آبنبات چوبی مربوط به کلماتی که صداهای o_e, oa, igh, ee دارند ساخته شد. شعر peanut butter and jelly خوانده شد.
تکلیف:
لطفاً حتماً حتماً شعر peanut butter and jelly برای فردا کامل حفظ شود.
1404/05/15
زبان انگلیسی
مدرس:
جعفری، زهرا
فعالیت:
صدای /ng/ و حرف Zz به دانشآموزان معرفی شد.
با استفاده از فلشکارت و آهنگ، کلمات مرتبط با این صداها تمرین و تکرار شدند.
تمرینهای بلندینگ (Blending) انجام شد تا دانشآموزان تلفظ دقیق و روانخوانی را تمرین کنند.
شعرهای آموزشی مخصوص هر صدا خوانده شد تا یادگیری لذتبخشتر و ماندگارتر شود.
همچنین شعر Peanut Butter and Jelly با ریتم و حرکت خوانده شد تا مهارت شنیداری و گفتاری تقویت شود.
تکلیف:
شعر peanut butter and jelly حتما با حرکاتش حفظ شود.
1404/05/13
زبان انگلیسی
مدرس:
جعفری، زهرا
فعالیت:
در این جلسه، صداهای ea، ee و or آموزش داده شد. برای هر صدا، کلمات مرتبط معرفی و تمرین شدند، و دانشآموزان با تکرار و مثالسازی، تلفظ و کاربرد آنها را تمرین کردند.
در بخش جملهخوانی، دانشآموزان جملات ساده با استفاده از کلمات آموختهشده را با صدای بلند خواندند تا روانخوانی و درک مطلب تقویت شود.
در پایان جلسه، یک کاردستی با موضوع زنبور برای تثبیت صدای ee انجام شد که هم جنبهی خلاقانه داشت و هم به یادگیری بهتر کمک کرد.
1404/05/12
زبان انگلیسی
مدرس:
جعفری، زهرا
فعالیت:
در این جلسه، آموزش و تمرین صداهای "igh" و "Yy" محور اصلی فعالیتها بود.
ابتدا هر دو صدا بهصورت مجزا معرفی شدند و با نمایش مثالهایی از کلمات پرکاربرد در زبان انگلیسی، به دانشآموزان کمک شد تا با نحوهی تلفظ و کاربرد آنها آشنا شوند.
مثالها:
برای "igh": light, night, high
برای "Yy": yellow, yes, yogurt
سپس برای تثبیت یادگیری، بازی هدفمند برگزار شد تا دانشآموزان بتوانند بهصورت فعال در فرایند یادگیری مشارکت کنند.
در پایان جلسه نیز آهنگ Peanut Butter and Jelly خوانده شد.