فعالیت و تکلیف

شعبه: دبستان دخترانه نبرد تهران
کلاس: دانش 2

مفاهیم علوم پیش‌دبستانی

مدرس: پالاهنگ، صدیقه
فعالیت: یادگیری قسمت های مختلف دست و پا مانند(بازو،آرنج،ساق دست یا ساعد،مچ دست،زانو،ران پا،و...) آموزش داده شد. کتاب مفاهیم علوم صفحه ی 9 در کلاس انجام داده شد.

مهارت زندگی پیش‌دبستانی

مدرس: فرهمند، الهام
فعالیت: با سلام و تبریک سال تحصیلی جدید امروز دختران گلم با عروسک شخصیتهای کتاب مهارتها (درنا و برنا) آشنا شدند و درس اول در راستای بهداشت فردی و مهارتهای خودیاری بصورت مشارکتی تدریس شد و همگی یک نقاشی از درنا و برنا کشیدند مهارتهای خودیاری همچون توانایی پوشیدن لباس، بستن دکمه ها و بند کفش و استفاده از سرویس بهداشتی به تنهایی، در افزایش اعتماد بنفس و کاهش اضطراب کودکان تاثیر بسزایی دارند.

دستان توانا

مدرس: پالاهنگ، صدیقه
فعالیت: ساخت عروس دریایی و کار با قیچی برای یادگیری بیشتر مفهوم انواع خطوط(خط صاف،خط شکسته،خط خمیده) آموزش داده شد.این فعالیت به جهت افزایش قوت دست و انگشتان،افزایش تمرکز به هنگام برش کاغذ،یادگیری اصولی چگونگی دست گرفتن قیچی انجام گرفته شده است.

بازی‌های تمرکزی

مدرس: پالاهنگ، صدیقه
فعالیت: بازی برای تقویت حس شنیداری وحرکتی دانش آموزان درکلاس انجام شد.(دانش آموزان دو به دو روبه روی یکدیگر نشسته و وسط آنها یک چوب یا دومینو و یا توپ قرار می دهیم سپس با گفتن قسمت مختلف اعضای صورت دانش آموزان می بایست به آن قسمتی که می گوییم اشاره کنند. سپس میان گفتن اعضای صورت ناگهان اسم دومینو یا چیزی که وسط دانش آموزان قرار دارد رو می گوییم و کسی که آن را بردار برنده می شود.این بازی به جهت افزایش حافظه شنیداری و حرکتی همچنین برای افزایش شادی و نشاط گروهی انجام می گیرد.

بازی استراتژیک

مدرس: قمری، ندا
فعالیت: جلسه ی معارفه و شناخت از ریتموگیم و ابزار آن انجام گرفت. بادی پرکاشن و کار با چوبک و کاپ گیم انجام شد. ریمیکس خونه مادربزرگه کار شد.

مفاهیم ریاضی پیش‌دبستانی

مدرس: پالاهنگ، صدیقه
فعالیت: ادامه مبحث آموزش خط صاف،خط شکسته،خط خمیده،به همراه قصه گویی در رابطه با چگونگی فرآیند ایجاد هریک از خط ها گفته شد. انجام و حل کتاب ریاضی صفحه 9 قسمت دوم انجام داده شد.

هنر پیش‌دبستانی

مدرس: آقایی، مرجان
فعالیت: امروز در کلاس نقاشی کفشدوزک تکنیک پاستل روغنی انجام شد.
تکلیف: دختران گلم امروز در کلاس نقاشی کفشدوزک انجام شد. وسایل مورد استفاده جلسه بعد :پاستل روغنی و مدادرنگی و کاغذرنگی و قیچی و چسب ماتیکی همراه داشته باشید.

شعر

مدرس: پالاهنگ، صدیقه
فعالیت: آشنایی دانش آموزان با شاعر بزرگ حافظ انجام شد. یک شعر از کتاب حافظ در کلاس خوانده شد.

ماهرشو

مدرس: پالاهنگ، صدیقه
فعالیت: مچاله کردن کاغذ و ساخت کاردستی خلاق(گل،خانه،آدمک و...)برای افزایش دقت و تمرکز،برای یادگیری خلاقیت و ایجاد ذهن خلاق در کلاس انجام شد.

دومینو

مدرس: پالاهنگ، صدیقه
فعالیت: بازی با دومینو جهت یادگیری کارهای گروهی،هماهنگی میان حرکت چشم و دست به صورت همزمان،ایجاد نشاط دوستانه،افزایش انگیزه در ساخت دومینو و به نتیجه رسیدن آن.در کلاس توسط دو گروه با دانش آموزان انجام شد.

زبان‌آموزی پیش‌دبستانی

مدرس: پالاهنگ، صدیقه
فعالیت: ساخت دانه های برفی برای افزایش مهارت دست ورزی و تقویت عضلات ریز انگشتان برای آمادگی برای نوشتن و مداد دست گرفتن توسط عزیزان کاردستی درست شد.
تکلیف: والدین گرامی لطفا جهت افزایش قوت دست و تقویت عضلات دست دانش آموزان در منزل تعدادی کاغذ و یا پنبه به آنها دهید و از آنها بخواهید تا کاغذ و یا پنبه را با مچاله کردن تبدیل به یک توپ کنند سپس میتوانند یک کاردستی خلاق با توپ هایی ساخته شده درست کنند.

نقد فیلم

مدرس: پالاهنگ، صدیقه
فعالیت: دانش آموزان عزیز به مناسبت روز آتش نشان در حیاط مدرسه بودند و آموزش های ابتدایی توسط آتش نشان به عزیزان داده شد‌.

قصه‌های فارسی

مدرس: پالاهنگ، صدیقه
فعالیت: قصه گویی در رابطه با احترام به بزرگترها و انجام دید و بازدید پدربزرگ و مادربزرگ های عزیزمون در کلاس با همکاری دانش آموزان (قرار گرفتن جای شخصیت های داستان)انجام گرفته شد.

آزمایشگاه

مدرس: پالاهنگ، صدیقه
فعالیت: آزمایش میکروب ها جهت یادگیری چگونگی مقابله با میکروب ها و یادگیری شستشوی مرتب دست ها برای جلوگیری از بیماری و... درکلاس توسط نوآموزان انجام شد.

مفاهیم علوم پیش‌دبستانی

مدرس: پالاهنگ، صدیقه
فعالیت: یادگیری اعضای بدن و حل کتاب برای درک بیشتر اعضای بدن و کار هرکدام از آنها انجام داده شد.

زبان‌آموزی پیش‌دبستانی

مدرس: پالاهنگ، صدیقه
فعالیت: یادگیری نشانه(آ) آشنایی با کلماتی که حرف اول آنها(آ) می باشد. این کار صرفا به صورت شنیداری و دیداری توسط تصاویرانجام گرفته شده است(نوشتاری صورت نگرقته است).

ضریب هوشی

مدرس: پالاهنگ، صدیقه
فعالیت: کار با دفتر شطرنجی جهت افزایش دقت و تمرکز و هماهنگی میان حرکت عضلات دست و چشم ها به صورت همزمان انجام داده شد.
b xpx
# / b
xpx b
# / b

افزودن
b
/ /
: