فعالیت و تکلیف

شعبه: دبستان دخترانه نبرد تهران
کلاس: پژوهشگران 3

ریاضی دوم

مدرس: عمارلو، زهرا
فعالیت: تقریب بزن صفحه ی 30 و 33 کتاب ریاضی ، با مشارکت دانش آموزان در کلاس حل شد . مسابقه آقا و خانم ریاضی برگزار شد .
تکلیف: سوالات داده شده را در دفتر تکلیف بنویسید و به آن پاسخ دهید . 1. تقریب عدد 26 چه عددی است ؟ 2. تقریب عدد 65 چه عددی است ؟

علوم دوم

مدرس: عمارلو، زهرا
فعالیت: پرسش کلاسی از درس چهارم کتاب و کتاب کار علوم از تمامی دانش آموزان انجام شد .

فارسی دوم

مدرس: عمارلو، زهرا
فعالیت: جعبه ی کلمات درس پنجم کتاب کار فارسی تدریس شد . گوش کن و بگو و واژه سازی ( باهدف آموزش کلمات مخالف ) صفحه ی 33 کتاب فارسی ، تدریس شد .
تکلیف: دخترهای قشنگم یکبار از روی جعبه ی درس پنجم کتاب کار فارسی در دفتر تکلیف بنویسید .

املا دوم

مدرس: عمارلو، زهرا
تکلیف: دخترهای قشنگم با خط خوش و خوانا یک صفحه ی کامل دیکته از درس پنجم ( چوپان درست کار ) بنویسید .

متن اطلاعاتی دوم

مدرس: عمارلو، زهرا
فعالیت: ارزشیابی استعداد فضایی انجام شد.

سواد مالی

مدرس: علی آقایی، مریم سادات
فعالیت: درس همراه بانک، با نمایش کلیپ کوتاه برای معرفی همراه بانک در موبایل و موارد استفاده آن تدریس شد. فعالیت در کلاس درس حل شد.
تکلیف: فعالیت در منزل درس همراه بانک حل شود

مهارت زندگی

مدرس: محمودی، شبنم
فعالیت: امروز با دخترای قشنگم درباره‌ی مراقبت از جسم خودمون صحبت کردیم؛ مخصوصاً اینکه چطور درست بشینیم و درست راه بریم تا بدن‌مون سالم و قوی بمونه و همینطور تمرین نشستن و راه رفتن صحیح رو تمرین کردیم .
تکلیف: از امروز بهم قول دادیم که موقع نشستن سر میز غذا یا موقع راه رفتن توی خونه و بیرون نکاتی که یاد گرفتیم رو انجام بدیم .

ریاضی دوم

مدرس: عمارلو، زهرا
فعالیت: مبحث تقریب، تدریس شد .تمرین هایی جهت تثبیت یادگیری در دفتر تکلیف نوشته و توسط دانش آموزان حل شد. تمرینات صفحه ی 49 کتاب کار ریاضی با مشارکت دانش آموزان در کلاس حل شد .
تکلیف: دخترهای قشنگم تمرینات داده شده را در دفتر بنویسید و به روش فرآیندی حل کنید.

علوم دوم

مدرس: عمارلو، زهرا
تکلیف: دخترهای قشنگم فردا پرسش کلاسی از درس چهارم علوم انجام خواهد شد . کتاب و کتاب کار علوم مطالعه شود.کتاب کار علوم تحویل دانش آموزان داده شده است . سوالات و پاسخ های درس چهارم :1.فصل ها چگونه بوجود می آیند؟ 2. چند فصل داریم؟ 3.خورشید به چند صورت می تابد؟ 4. زمانی که خورشید مستقیم می تابد ، چه فصلی بوجود می آید؟ 5.طوفان چگونه بوجود می آید؟ 6. توربین های بادی ، به وسیله ...... حرکت می کنند. 7. باد دارای ........ و ......... است. 8.سرعت باد را ............. اندازه می گیرد. 9. جهت باد را .............. اندازه می گیرد. 10. طوفان باعث بوجود آمدن ........ ، ........ ، .... ....... می شود. 11. سه مورد از استفاده های انسان از باد را بگویید؟ 12. آزمایش تاباندن نور چراغ مطالعه به صورت مستقیم و مایل روی سکه ها ، مدلسازی ......... است. 1. از چرخش زمین به دور خورشید فصل ها بوجود می آیند که 365 روز طول می کشد. 2. چهار فصل داریم.بها، تابستان ، پاییز ، زمستان 3.دو صورت. مستقیم ، مایل 4. تابستان ، هوا گرم است. 5. زمستان ، هوا سرد است. 6. باد 7. جهت ، سرعت 8. بادسنج 9. بادنما 10. تپه های ماسه ای ، تولید برق ، غرق شدن کشتی ها 11. خشک کردن لباس ، تولید برق ، حرکت کشتی ها 12 . مدلسازی آزمایش «ایجاد فصل ها» است.

فارسی دوم

مدرس: عمارلو، زهرا
فعالیت: ارزشیابی مداد قرمز 1 فارسی برگزار شد .
تکلیف: با خط خوش و خوانا یکبار از روی کلمات مهم املایی درس پنجم فارسی در دفتر خود بنویسید.

هدیه‌های آسمان دوم

مدرس: عمارلو، زهرا
فعالیت: درس چهارم کتاب هدیه ( مهربان تر از مادر) تدریس شد و به تمامی فعالیت های آن پاسخ داده شد .
تکلیف: دختر قشنگم در برگه ی A4 دوگل زیبا بکش و در کنار هر گل جمله ای زیبا برای پدرو مادرت بنویس و تا روز چهارشنبه به کلاس بیاور .

هنر دوم

مدرس: موسوی، راضیه سادات
فعالیت: مسابقه ی دوسالانه هنر علوی امروز به پایان رسید و تمامی نقاشی ها با موضوع ( زباله ) تکمیل شد. آفرین و خداقوت به تمام دختران هنرمندم

رایانه

مدرس: فخاریان، یاسمن
فعالیت: در این جلسه نحوه تغییر سایز، تغییر رنگ، تغییر فونت و تغییر حالت متن آموزش داده شد، همچنین دخترهای عزیزم تمرین صفحه 34 کتاب را به صورت گروهی انجام دادند.

مهارت اجتماعی

مدرس: قاسمی، فرزانه
فعالیت: در این جلسه با رفتارهای مناسب و نامناسب در رستوران و آسانسور آشنا شدیم.

ریاضی دوم

مدرس: عمارلو، زهرا
فعالیت: تمرینات مروری و تثبیتی از جمع و تفریق دو رقمی گفته شد و دانش آموزان در دفتر خود نوشتند . جمع اعداد دور قمی در جدول اعداد 1 تا 100 ، به طور کامل آموزش داده شد و کار در کلاس صفحه ی 32 به طور کامل پاسخ داده شد .

فارسی دوم

مدرس: عمارلو، زهرا
فعالیت: مرور و تمرین از درس اول و دوم کتاب فارسی انجام شد .
تکلیف: دانش آموزان عزیز درس ستایش، اول و دوم کتاب و کتاب کار فارسی (متن درس ، واژه سازی ، بیاموزو بگو ، جعبه ی کلمات ، شعر حفظی ) به طور کامل مطالعه شود و برای فردا آمادگی کامل داشته باشید .

املا دوم

مدرس: عمارلو، زهرا
فعالیت: املای تمرینی از درس اول و دوم کتاب فارسی گفته شد و دانش آموزان در دفتر خودنوشتند .

زیبانویسی

مدرس: مصطفوی، منیره
فعالیت: حرف واو و اتصالاتش، آموزش داده شد. کتاب خطاط‌شو، صفحات 18 و 19 نوشته شد.
تکلیف: سرمشق‌های داده شده، نوشته شود.

ریاضی دوم

مدرس: عمارلو، زهرا
فعالیت: تدریس اولیه ی کادر کلاس صفحه ی 32 کتاب ریاضی ، با هدف آموزش جمع وتفریق اعداد دو رقمی در جدول اعداد ، انجام شد . تمرینات مروری از جمع و تفریق دو رقمی در کلاس حل شد و دانش آموزان در دفتر خود نوشتند .

علوم دوم

مدرس: عمارلو، زهرا
فعالیت: طرح سنجش مداد قرمز 1 علوم برگزار شد .

فارسی دوم

مدرس: عمارلو، زهرا
فعالیت: تدریس اولیه ی درس پنجم فارسی ،چوپان درست کار به همراه پخش فایل صوتی انجام شد و زیر کلمات مهم آن خط کشیده شد.
تکلیف: کاربرگ مربوط به پیشوند با ، بی و هم به دانش آموزان داده شده است . کاربرگ گفته شده در منزل حل شود و تا فردا به کلاس بیاورید. ( تعدادی از دانش آموزان نیمی از کاربرگ را در کلاس حل کردند. کاربرگ توسط اولیای گرامی امضا و چک شود.) فایل مربوطه بارگذاری شد.

نگارش دوم

مدرس: عمارلو، زهرا
فعالیت: تمرینات صفحه ی 35 کتاب نگارش ، با مشارکت دانش آموزان در کلاس کلاس حل شد.
تکلیف: تمرین شماره ی 4 صفحه ی 31 و تمرین شماره ی 1و 4 صفحه ی 33 و 34 در منزل حل شود .

قرآن دوم

مدرس: عمارلو، زهرا
تکلیف: دانش آموزان عزیز پیام قرآنی بارگذاری شده را در یک برگه A4 بنویسید و مرتبط با آن نقاشی بکشید و تا روز چهارشنبه به کلاس بیاورید .

ورزش دوم

مدرس: عابدین، مهری
فعالیت: پرش جفت متوالی وطولی و پرش خرگوشی آموزش داده شد.

هوش و ریاضی

مدرس: عمارلو، زهرا
تکلیف: .

ریاضی دوم

مدرس: عمارلو، زهرا
فعالیت: تمرینات تکمیلی و تثبیتی از مبحث جمع فرایندی در کلاس حل شد و دانش آموزان در دفتر خود نوشتند . تمرینات صفحه ی 42 تا 45 کتاب کار ریاضی باهدف آموزش جمع و تفریق ذهنی و روش الگوسازی ( ساخت اعداد دو رقمی با نمودار درختی و جدول ارزش مکانی ) با مشارکت دانش آموزان در کلاس حل شد .

علوم دوم

مدرس: عمارلو، زهرا
فعالیت: تمرین و مرور کلاسی از درس چهارم کتاب و کتاب کار علوم ، به همراه حل کاربرگ انجام شد .
تکلیف: تا روز شنبه دانش آموزان از درس اول تا سوم کتاب و کتاب کار علوم را به طور کامل مطالعه کنندو حتما آماده باشند .مباحث مورد مطالعه: ( تمامی فعالیت های کتاب مثل آزمایش کنید ، گفت و گو کنید ، ایستگاه فکر و.... ، قسمت های مهم و خط کشیده شده ی کتاب و کتاب کار علوم ، تمرینات کتاب کار علوم ) . کتاب کار علوم تحویل دانش آموزان داده شده است .

فارسی دوم

مدرس: عمارلو، زهرا
فعالیت: پرسش و تمرین کلاسی از جعبه ی کلمات درس چهارم کتاب کار فارسی انجام شد .
تکلیف: درس اول و دوم کتاب فارسی پرسش می شود دانش آموزان عزیز آماده باشند.مباحث مورد مطالعه : ( جعبه ی کلمات ، بیاموزو بگو ، واژه سازی ، شعر حفظی، روخوانی و تمرین متن درس )

املا دوم

مدرس: عمارلو، زهرا
فعالیت: املای پای تخته ای تمرینی از درس اول تا چهارم کتاب فارسی گفته شد .

قرآن دوم

مدرس: عمارلو، زهرا
فعالیت: صفحه ی 24 تا 26 کتاب قرآن ، با هدف آموزش تنوین به همراه بخش بخش خوانی تدریس شد .
تکلیف: دانش آموزان عزیز پیام قرآنی بارگذاری شده را در یک برگه A4 بنویسید و مرتبط با آن نقاشی بکشید و روز شنبه به کلاس بیاورید .

متن اطلاعاتی دوم

مدرس: عمارلو، زهرا
فعالیت: ارمغان شماره ی 7 در منزل حل شود .

بازی استراتژیک

مدرس: ساداتی، مبینا
فعالیت: گزارش بازی: برج تعادل نام بازی: برج تعادل اهداف آموزشی و تربیتی: تقویت همکاری گروهی و روحیه‌ی کار تیمی افزایش تمرکز، دقت و هماهنگی چشم و دست پرورش مهارت‌های حرکتی درشت (دویدن، برداشتن، چیدن) یادگیری نظم، رعایت نوبت و پیروی از قوانین گروهی افزایش سرعت‌عمل و واکنش به فرمان مربی تقویت احساس مسئولیت نسبت به عملکرد گروه نتیجه و بازخورد:دانش‌آموزان در طول بازی با انرژی و هیجان بالا شرکت کردند. بازی باعث ایجاد تعامل مثبت بین اعضای هر گروه و افزایش حس همدلی شد. در پایان، بچه‌ها درباره‌ی دلایل برنده یا بازنده شدن خود صحبت کردند و یاد گرفتند که تمرکز و هماهنگی گروهی چقدر اهمیت دارد
b xpx
# / b
xpx b
# / b

افزودن
b
/ /
: